• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp panik, skall åka i väg min kontrollpanel har slocknat, Batterier ok

Gerth

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
6219
Medlemskap
2024
Ska åka iväg med min gamla EURA 770 och när jag skall kontrollera lite grejer om allt funkar nu när den stått över vintern, så får jag inte igång kontrollpanelen som styr allt som värme, el, vatten mm mm Batterier ok, belysning fungerar i trappan( Entren) samt trappen.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
En huvudbrytare som är avslagen eller en huvudsäkring som gått sönder?
I vår förra bil (Kabe) var ljuset vid entren kopplat så att det lyste även om resten av bodelen var avstängd med elblock eller huvudbrytare.
 

Gerth

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
6219
Medlemskap
2024
Har prövat att koppla bort batterierna , men bara en liten stund, skall pröva igen lite längre. Det ändå som händer på kontrollpanelen är att gröna lampan lyser, men displayen är svårt, och inga knappar fungerar, så jag får inte igång något. En del Lysén fungerar ex, trappen och trappen fungerar. Har ni några mer tips är jag tacksam
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
På displayen på Eura är en knapp som slår på alla elfunktioner. Är den inte till fungerar bara trappen o belysningen innanför dörren. Så va det på dom två Eura jag har haft.
 
Toppen