• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Citti park ställplats

Uffeman

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25498
Medlemskap
2024
Från 1/6 skall det enligt nyhetsbrev finnas gratis ställplats och tömning utanför Citti markt i både Lübeck och Flensburg. På hemsidan står det dock bara Lübeck? Men i Flensburg står man nog ändå bättre i Kielseng nere i hamnen, även det gratis
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Från 1/6 skall det enligt nyhetsbrev finnas gratis ställplats och tömning utanför Citti markt i både Lübeck och Flensburg. På hemsidan står det dock bara Lübeck? Men i Flensburg står man nog ändå bättre i Kielseng nere i hamnen, även det gratis

Jeg har faktisk besøgt pladsen ved Citty Markt i Flensborg, og der findes tømning ved udkørslen.

Jeg har også indsendt pladsen til HBK, og du kan finde den her: https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/schleswig-holstein.20275/page-4#post-899965

Du fremhæver Kielseng som en bedre plads, og det kan nok være, Jeg synes dog at begge pladser er lige dårlige. Men du kan jo stå i Kielsen gog så køre til Citty Markt for at tømme ;)
 

Uffeman

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25498
Medlemskap
2024
Ja som ett quickstop före eller efter inhandling på väg hem tycker vi kielseng är ett bra alternativ men det är tyvärr ofta fullt så man inte får någon plats med någon större utsikt över vattnet.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
I Citty Lubeck är det gratis parkering mellan kl 07 och 22. Idag 19 mars 2019.

I Lotties telefon står det däremot att man får stå hela dygnet. Men skylt vid parkering anger klockslag.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
I Citty Lubeck är det gratis parkering mellan kl 07 och 22. Idag 19 mars 2019.

I Lotties telefon står det däremot att man får stå hela dygnet. Men skylt vid parkering anger klockslag.

Vi var där i höstas och frågade inne på Cittis servicedisk vad som gäller, den parkerinstiden du anger gäller för de vanliga parkeringarna, ställplatserna är ok att stå på under natten.

//Tommy
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Citty Park i Flensburg är utmärkt bra att övernatta på. Vi brukar passa på där och toppa upp våra gasflaskor där också innan vidare färd söderut och även när vi vänder norrut.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag ser inte att trådskaparen frågar om någondera parkering utan snarare om skyltningen i Lübeck samt skriver om en annan parkering i Flensburg.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
För säkerhets skull: Från CITTI-PARK's egen hemsida, meny Wohnmobilstellplatz under meny Services:

Anteckning 2019-03-20 132447.jpg

Här står det visserligen "under tiden man shoppar", men jag litar på Tommy-59's uppgifter om att det är tillåtet att övernatta på ställplatsen, alltså att det är en fullvärdig ställplats (se platsbeskrivningen i husbilsregistret). Det låter dessutom helt otänkbart för mej att man i Tyskland kallar en husbilsparkering för Wohnmobilstellplatz där det inte går att övernatta!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det är just det som är, eller var, mycket konstigt. När vi var i Lübecks och CITTI i mars förra året så var det tydligt skyltat med just parkering tillåtet mellan 07 och 22 och detta på själva ställplatsen/husbilsparkeringen. Stora parkeringsrutor, tömningsstation och möjlighet till vattentankning.

Vi får hoppas att det är rättat nu. Det är ju lite tråkigt om CITTI´s hemsida säger ett och skyltningen något annat.
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Våra husbilsplatser bygger på det medlemmarna rapporterat, och det gör denna plats också. Men, du menar antagligen Citti-Parks hemsida. Och det är ju inte särskilt snyggt - att man säger en sak i infodesk och en annan på hemsidan.

Jag ska prova med att skicka ett mail till dem :)
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Klippt från Cittis hemsida: Husbil till CITTI - CITTI - Ett urval till skillnad

HOS OSS FINNS ALLT DU BEHÖVER TILL EN UNDERBAR CAMPING-SEMESTER! MÅNGA FÖRDELAR TILL DIG SOM HUSBILSÄGARE:
  • Extra stora parkeringsplatser framför CITTI som är helt gratis! Vi erbjuder möjlighet för er med husbilar att stanna över natten på våra parkeringar.
  • Utmärkta frukosterbjudanden på CITTI-restaurangen!
  • Bästa shopping-möjligheter och mycket urval i CITTI-PARK!
  • Gratis wifi i hela CITTI-PARK!
  • Lust att åka in till stan? Inga problem – låna en cykel utanför CITTI!
  • Du har redan en cykel med dig? Toppen, för det finns en uppladdningsstation för e-bikes!
  • Ditt mobil-batteri håller på att ta slut? Inga problem: Det finns en uppladdningsstation för mobiltelefoner i CITTI-PARK!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack för det!:)

Jag har nyss skickat ett mejl med förfrågan om vad som gäller och med en önskan om att de förtydligar sin text på sin webbsida. Och då talar jag om den "officiella tyska sidan":
Deras undersida om ställplatsen (huvudmeny "Services")
cp.jpg

är den som redovisas i inlägg nr 14 ovan. Den säger att man kan parkera under tiden man shoppar. Dels är det den officiella tyska sidan, och dels är det den vi länkar till i platsbeskrivningen.

Edit: Jag lägger till din svenska länk på platsbeskrivningen i vårt husbilsplatsregister med en kommentar.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Fick svar på mitt mail:

Dear Mr. Eriksson, thank you for your mail.
You are welcome to use the RV park overnight. You can use the following services on our RV park:

• Fresh water supply (100 l costs 1, - Euro)
• Free disposal station for gray and black water

Address for Navigation:
RV park CITTI-PARK Lübeck
Herrenholz 14, 23556 Lubeck

We look forward to welcoming you.
Best regards
CITTI Handelsgesellschaft mbH & Co.
Kommanditgesellschaft
-Geschäftsleitung-


Dock inget om att revidera hemsidan ...
Men, jag tycker vi kan rensa upp platsen i vårt register och säga att vi fått bekräftat direkt från CITTI-PARK att övernattning är tillåten. Det gäller säkert Flensburg CITTI-PARK också.

Vad säger ni användare?
 
Toppen