• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Min gissning blir Jablanac;

"Jablanac is a small resort located on the coast of the Velebit canal. It was first mentioned on October 27th, 1179. The ruins of the free royal town of Jablanic, as well as the St. Nikola church, are located there. Jablanac is also a ferry port and suitable for all those who wish to explore the beauties of the Kvarner islands on one-day excursions. Gastronomy enthusiasts can savor the specialties and delicacies of this region in the restaurant „Stina“."
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Just så är det. Efter publiceringen såg jag att det bara var att högerklicka och välja Sök på google efter bild för att hitta svaret, något som tydligen inte så många gör och inte heller åker denna lite mindre avstickare från E65:an.

Din tur BoEr.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack, jag såg det direkt (Googlingsbar bild), men höll tyst länge. Men när ingen hittar rätt, plus din senaste ledtråd, tyckte jag det var okay att bryta förlamningen ;).

Då förflyttar vi hos norrut; i vilken stad hittar man denna skylt?

2019-03-09 14.35.04.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det kan ju vara nästan vilken ort som helst som ligger vid någon flod, förmodligen i Tyskland, men skulle också kunna vara i Österrike. Donau svämmar väl över ibland tror jag mig ha hört men jag har inte sett sådana markeringsskyltar där.

Tror fortfarande att det är i Tyskland, Koblenz kanske?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nej, inte Linz. Finns nog i flera städer längs de stora floderna med sådana markeringar.
Jag lägger ut en bild till, från stadsmiljön:

2019-03-09 15.00.31 - kopia.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Kan det være den gamle hovedstaden i vest - Bonn. Ut fra endel saker i bildet er jeg nesten sikker på at det er langs Rhinen.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Rhen är rätt, men inte Bonn.

Här kommer en ny ledtråd, här kanske ni hittar något Google-bart ..

2019-03-09 15.08.12.jpg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Bacharach är helt korrekt, en turistfälla kanske, men en mycket trevlig stad/ort att besöka.
Man nästan baxnar av intrycken, husen, naturen, mm. Och den centrala ställplatsen vid Rhenstranden kostade bara 5 € nu i mars (9 € annars).

Du tar över Tommy :)
 
Toppen