• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför åker så många hem från Sydeuropa nu?

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jo, i Skåne har det varit vår i minst 14 dagar nu.
Jo vet att det var vår tidigare men den försvann ju igen. Just nu är jag i Thailand men har fått rapporter om regn och blåst i Skåne. Vi flyger ner 19/3 och hämtar husbilen från långtidsparkeringen i Elche. Njuter sen några veckor i Spanien innan vi kör norrut och landar i Skåne 29/4, lagom till Valborg och 1 maj.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Jo vet att det var vår tidigare men den försvann ju igen. Just nu är jag i Thailand men har fått rapporter om regn och blåst i Skåne. Vi flyger ner 19/3 och hämtar husbilen från långtidsparkeringen i Elche. Njuter sen några veckor i Spanien innan vi kör norrut och landar i Skåne 29/4, lagom till Valborg och 1 maj.

Skåne är stort. Det kan storma och regna i Helsingborg medan det är lugnt och fint i Tyringe med sol och klarblå himmel.
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Vi har två år i rad gett oss av norröver den sista februari, förra året gjorde vi en avstickare till Bretagne och kom hem den15 mars, veckan efter var det tio grader kallt här hemma på västkusten, i år fick vi rapporter om blåsippor och ganska så varmt så då drog vi raka spåret hem. Varför dra norröver? Fråga flyttfåglarna, helt plötsligt känns det som om det är dags.
 

strangers hymer

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
15101
Medlemskap
2024
Har funderat mycket på att åka söderöver med husbilen för skit rygg som mår bra av värme,
En sak som blir tydlig är vinsten med husbil för så många bekanta som köpt i spanien och ångrat sig gör skillnad ! skillnad ? Sälja tar tid och ev förlust men vrid på start nyckeln och åk :) behöver jag säga mer:)
 
Toppen