• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Var inom Valencia på nervägen, helt fantastiskt. Kommer att åka dit igen för att upptäcka mer. Är i San Sebastian och på väg hem.
Vi har svårt att ta oss fram med lokalbuss etc. eftersom vår Golden är lite skröplig i frambenen. Men vi hittade en kanonfin promenadväg i närområdet.
I morgon är planen Fortia (eller dess närhet).
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag kommer ju dit i morgon eller övermorgon var det tänkt, har två veckor från nu innan jag ska vara i Travemunde men jag fick lite resfeber mot slutet, så gott om tid har jag gott om. Jag tror att man missköter det där med hundar så grovt att man förbjuder mycket, samma som trafiken man bygger rondeller helt utan annan anledning än att ta ner farten skulle gå lika bra med S kurvor.
Om man skulle använda alla tillgängliga media skulle man nog kunna uppfostra både hundägare och bilförare till ett bättre beteende precis som vi har gjort i sverige men kanske det inte går någon annanstans Har av det lilla jag sett kommit fram till att det är vi som är lite speciella inte resten av europa.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det verkar som om du fått upp farten och längtar hem, kanske dumt av mej att starta så tidigt kanske skulle dröja mej kvar några dagar annars är ju risken att jag får sitta i tråkigt väder och vänta ut hemresan bara för att jag varit snål och bokat i förtid. Nästan så man funderar att strunta i biljetten och ösa på. Får se i morgon.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Det verkar som om du fått upp farten och längtar hem, kanske dumt av mej att starta så tidigt kanske skulle dröja mej kvar några dagar annars är ju risken att jag får sitta i tråkigt väder och vänta ut hemresan bara för att jag varit snål och bokat i förtid. Nästan så man funderar att strunta i biljetten och ösa på. Får se i morgon.
Vi åker nog imorgon, även om vi betalat för två nätter...... inget bra ställe för hundarna
 
F

F.d. 22252

Guest
Tråkigt att det skulle bli så, hade ju tänkt jag skulle stanna där ett par dagar men blir vädret sämre så...
Blåser en del här man hör vågorna. Det är så svårt att tänka sej att det kan vara kallt och regnigt när hela vintern varit solig. Borde nog stanna här några dagar eller så strunta i biljetten och köra hem och lösa en ny i hamnen som jag gjort förr.
 
F

F.d. 22252

Guest
Trodde våren skulle kommit längre, inga löv på träden. Hoppas det inte blir kalt uppåt landet, stannar nog ytterligare en dag och åker på onsdag, försöker räkna dagar och övernattningar Jag brukar ju alltid beställa sent men den här gången gjorde jag fel bara för att spara några kronor.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Idag hade vi sikte på Chagny och en camping där, när vi kom fram så var campingen stängd...glömde kolla detta innan
Nåja efter några matuppehåll / hundrastningar så drog vi på och hamnade strax före 22 i Trier (ca80 mil idag)
PS 5grader o regn.... känns välbekant
Ds
 
Senast ändrad:
Toppen