• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragkrok

janne54

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Timrå
HBK-Nr
24592
Medlemskap
2024
Ska montera dragkrok till min Hymer Exis 588 -16.
Kontaktade Hymer Center för offert, fick offert på mellan 16 och 17 tusen. Mycket pengar tyckte jag men bestämde mig för att gå vidare. Ny kontakt med HC för att få bekräftat att man verkligen räknat med ramförlängarna, ett par timmar senare kom en ny offert, 27400 kr.
Detta tycker jag är alldeles för mycket pengar för en dragkrok inkl. montering.
Finns det någon som har tips och ideer om hur detta kan göras billigare, i Sverige eller Tyskland.
 

Gunerk

FD HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lerum
HBK-Nr
14526
Medlemskap
2023
Hör med Boh utanför Hedemora (Bröderna Olsson Hedemora). Dom gjorde ett avtagtbart drag till mig för 15.000 kr, inkl moms o montering, 2014. Fick med alla intyg, så någon besiktning behövdes ej. Detta var till en Sunlight. Mättes upp och tillverkades under dagen.
 

andbjo

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
712
Medlemskap
2024
Beställde dragkrok till min från Tyskland med ramförlängare samt intyg pris ca 5500 kr. Reg besiktning efter krävdes. Själva monteringen var enkel ca 2 timmar. El jobbet tog lite längre tid.
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Rekommenderar boh ( fanns i Hedemora från början sen flyttade till långshyttan , tror dom är i Hofors nu ) har monterat drag hos dom på alla 8 bilar vi haft . Senaste en burstner som köptes hos Östgöta camping , dom ville ha 28000kr för att montera draget . Åkte till BOH dom monterade draget för 12000kr . Mvh Sevallbo
 
Toppen