• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Regnskydd

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Tar markisen skada om man använder den som regnskydd ? Regnar en del här i Frankrike men det skulle vara gott med en cigarr. // Johan.
 
F

F.d. 55989

Guest
Nej det är väl det den delvis är till för. Värre är det med cigarrök ;-)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Bara du fäller ut markisen och tokar när det slutat regna, annars kan den mögla på ytan (små svarta prickar, inget farligt) och eventuellt lukta ”mögel” om det dröjt länge...
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tänk bara på att det måste vara ordentligt fall på markisen på sådant sätt att det inte kan bildas en sjö mitt på. Säkrast är att låta framkanten luta ordentligt. Alltså högt framåt och lågt bakåt i bilens längdriktning, eller tvärt om.

Ett alternativ kan vara en extra arm i mitten som gärna får bukta uppåt så att vattnet kan rinna utåt från bilens sida men också framåt och bakåt i bilens längdriktning.
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Jag har ju aldrig haft ute den så jag har ingen aning hur det fungerar. Tänkte jag skulle ta det en lugn dag när det inte regnar å kanske inte för många åskådare heller. Även om jag tycker att fransmännen är väldigt hjälpsamma.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Tips, förutom rejält fall på den så kan du ha olika höjd på stödbenen så funkar det ännu bättre. Har testat :)
 
Toppen