• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Santander tar uttagsavgift.
Aviavgift: 0 kr Uttagsavgift automat: 3 % av uttagbeloppet dock lägst 35 kr Banköverföring/avi: 3 % av uttagbeloppet dock lägst 35 kr Valutaväxlingspåslag: 0 % Årsavgift: 195 kr
Inga sådana avgifter gäller för kort som jag har dvs Santander Mitt Kort (röda kortet). Som jag skrev tidigare var det någon typ av speciell kampanj. Santander erbjuder inte längre, från den 8e juli 2017, kreditkortet ”Mitt Kort” (det röda kortet).
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Livet går vidare på Camp Bahia här i Santa Pola. Nästan så man har vuxit fast
I natt var det kuling (mist) så att husbilen gungade till då och då.

I går vid 16:00 när det var dax för hundpromenad så mötte vi två lösa hundar utan förare ( typ vit herdehundar), de bor i ett hus utanför campingen. Våra hundar var passiva så denna gång gick det bra, men vore lite tryggare om jag fick tag på en vandringsstav så jag kan mota bort dom. Blir jävligt trött på detta då det är andra ggr på en vecka.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Livet går vidare på Camp Bahia här i Santa Pola. Nästan så man har vuxit fast
I natt var det kuling (mist) så att husbilen gungade till då och då.

I går vid 16:00 när det var dax för hundpromenad så mötte vi två lösa hundar utan förare ( typ vit herdehundar), de bor i ett hus utanför campingen. Våra hundar var passiva så denna gång gick det bra, men vore lite tryggare om jag fick tag på en vandringsstav så jag kan mota bort dom. Blir jävligt trött på detta då det är andra ggr på en vecka.
Hej ursäkta kanske en dum fråga, är inte du gäst i ett annat land ??? Tänkte kanske fel där:wideeyed:
Tycker du ska lägga din ilska på något annat istället , på vår nya regering i stället med risk för ännu högre
blodtryck :swoon:
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Hej ursäkta kanske en dum fråga, är inte du gäst i ett annat land ??? Tänkte kanske fel där:wideeyed:
Tycker du ska lägga din ilska på något annat istället , på vår nya regering i stället med risk för ännu högre
blodtryck :swoon:
Tror, utan veta vilken paragraf som är tillämpbar, att lösa hundar även i Spanien inte är tillåtet. Förmodar att ni inte har hund.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
”COOP med mera-kortet” ska upphöra 3/3 2019 och bytas ut mot ett nytt kort.

Under februari skickas ett nytt kort ut.

Dessvärre har vi kunder inte fått den uppgiften personligen utan via hörsägen och hemsidan.


Då vi, tillsammans med flera tusen kortinnehavare, befinner oss utomlands till april/maj finns inga möjligheter att byta kort.

Vi tvingas nu ta ut pengar, ibland flera tusen kronor, varje vecka fram till 3/3 för att kunna betala uppehälle och hemresan. Svagt COOP!
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Så är det jag försökte pausa mitt Coop kort då jag redan har ett Entercardkort ( Som tar över). Detta gick dock inte så jag fick säga upp det men det var väl lika bra det för det nya är sämre. :(
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
7C08B791-F3E3-4424-9A68-1A8074CBAECC.jpeg
Nu när Pinje-larver har setts på marken, här bakom Bahia, så blir det hundpromenader runt fågelparken. Väldigt trevligt ställe att strosa runt i.

Vad jag kan höra så lär det vara rätt fullt på campingar här i Spanien..... så vi blir nog kvar ett tag som det verkar.

Om vädret i Portugal inte blir bättre så kanske vi vänder i Spanien (mitten av mars)
 
Senast ändrad:

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Nu har vi legat still här på Bahia mycket längre än planerat.
Som planeringen ser ut idag, så åker vi härifrån på måndag den 25/2.

Har (är) varit sjuk några dagar, förmodar en släng av influensan.

Vart vi åker...?, inte lätt att veta, jag är lite trött och sliten. Vill hem, men Susanne tycker vi ska åka enligt grundplanen. Så det blir nog Gibraltar och sen Portugal....
 
F

F.d. 22252

Guest
Man ska nog vara beredd på att kunna ändra färdplanen inget får ju vara hugget i sten, Jag har ingen att samråda med jag gör som jag vill mår jag dåligt åker jag hem det är bara så, sen bör man ju ta hänsyn till varandra det går alltid fler tåg man kan i varje fall inte hinna se och upptäcka allt. Bättre att må bra om någon frågar mej.
Sen har jag själv lite problem att göra som alla andra enligt turistschema 1A. Jag gillar att botanisera i kina butiken sitta i solen och äta god mat vid hamnen fixa lite med bilen känns bra att göra något. I morgon ska jag köpa ett par elektriska varmvattenflaskor enl fotvården har ju testat och verkar jättebra men blev så trött att det inte blev av att handla förmodligen för att jag fick bra behandling känner mej bättre i kroppen efter bara en gång.
 
F

F.d. 22252

Guest
Vaknade till sol idag som vanligt efter en kall natt med 3 grader, blev ett bra test eftersom jag den senaste tiden enbart använt gasol som värme och kyla. Om möjligt blev det väl varmt eftersom termostaten stod högt uppvriden.
Kände av magen vilket jag ofta gör bara att få i sig frukost så blir det bättre efter ett tag, problemet är att jag slarvar med kvällsmaten.
dubbelknäckemacka med ost kaffe yoghurt och ett glas vitamin dryck från en brustablett brukar jag starta dagen med, köpte ett 12 pack småflaskor actimel fungerar bra tycker jag.
Sen har man lite att göra behöver tömma toan inför avresan skaffa en tvättpolett och tvätta det mesta som behövs för två veckor drygt.
Glane lite i motorummet och känna på saker och ting.
Slipa färdigt och måla besöka kinesen igen brukar ta en timme, ta mej ner till en restaurang förmodligen la dolce vita och äta en fin stekt fläskotlett. Får inte mycket tid över att sitta i baren och prata. Behöver krypa under bilen och stjäla ström från backontakten till kameran om jag kom ihåg att få den med mej. hade den gående för jämnan men den bröt av gps programmet hela tiden så jag blev tvungen att radera det.
Sen ska jag boka klippning innan jag åker för 9 eu för när jag kommer hem måste jag boka tid och köra en halvmil och betala 300kr för samma jobb. så det kommer att dröja. Vill inte se ut som en gammal gubbe med kalt huvud och hår som växer vilt som en del man ser på tv i debattprogram. Nej snyggt välvårdat och utan skägg inte stubb heller vilket på mej är ett tecken på att jag inte mår bra och struntar i hur jag ser ut. så är mina 60 talsvärderingar men använder inte kostym numera vilket jag gjorde mycket när jag var yngre med slips väst och allt, brorsan hade ett gammalt fickur i kedja. så där låg jag i lä.
 
Toppen