• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IPAD gen 1

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Har köpt IGO för 6 år sedan. Ttror det var livstidslicens men vet inte nu hur man får tag på det. Lagrade dom min epostadressen närhG köpte den eller måste man köpa en ny licens?
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Börja med att kolla vilken iOS du kan uppgradera din ipad till, sedan kan du i appstore se vilket iOS som krävs för att appen ska funka, men jag är tveksam.

//Tommy
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Har köpt IGO för 6 år sedan. Ttror det var livstidslicens men vet inte nu hur man får tag på det. Lagrade dom min epostadressen närhG köpte den eller måste man köpa en ny licens?
Börja med att ladda ner igo på appstore. Redan där talar den om om du har en för gammal padda. Förutsättning att du har inloggning till appstore
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Vilken iOS som är installerad hittar du mycket riktigt under Om...
Under Programuppdatering kan du också se det samt om det finns någon nyare.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Men du kan väl uppdatera till högre iOS om du har lägre än 7 som tydligen är gränsen. Jag ser att vår padda har 9.#.# och jag är ganska säker på att det är generation 1 (hur ser man det förresten?).
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Men du kan väl uppdatera till högre iOS om du har lägre än 7 som tydligen är gränsen. Jag ser att vår padda har 9.#.# och jag är ganska säker på att det är generation 1 (hur ser man det förresten?).

Leta fram modell namnet finns under inställningarna även på baksidan. googla upp detta så får du fram vilken generation du har. Så första generationen är mycket för gammal
ipad.JPG
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ja då gick det inte alls. Får väl prova med CO pilot då innan jag kasserar den.
Så blir när man vet för lite om dessa plattor. :(
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Nätet säger att den sista IOS-versionen för denna iPaden var 5.1.1.
Är skeptisk till att moderna appar inte kräver högre version men det står ju i infon om respektive app i AppStore.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Det gick faktiskt att installera både Sygic och Igo men det var bara dom gamla versionerna
Försöker nu att sälja Paddan och använda min telefon tills jag köper en navigator
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sålde den idag med förlust ()
Har en ganska ny Minipadda men utan telefonkort. Hur gör för att kunna använda den för att använda ett navigationsprogram?
Om jag köper en ny Mini, hur skall den vara bestyckad för för att fungera med t,ex IGO el Sygic? Så att jag inte köper grisen säcken igen
 
Toppen