• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund på färja

Ö

örjan o irene

Guest
Någon som har erfarenhet av att ta med hund på färjan mellan Karlskrona och Gedynia? Den info jag har är att hunden måste ha munkorg och inte får vistas på allmän plats? Vi ska hämta en valp i Polen om några veckor och denna väg skulle vara den bästa för oss
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Under överfarten kan du boka djurhytt. Så här står det "Om din hund inte kan bära munkorg, kontakta oss så att vi kan bestämma om och hur hunden kan transporteras." För en valp borde du kunna komma överens med rederiet att du bär hunden i en hundbur/väska mellan bilen och hytten.

/CG
 
Ö

örjan o irene

Guest
Anne o Klas, det var just det jag menade. Om det är så får vi ta en annan väg.
Men jmin fråga var omnågon åkt denna väg med hund?
 
Ö

örjan o irene

Guest
cgwik. Tack för svar. Var hitta jag denna text som du citerat?
 

Thomas o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14408
Medlemskap
2025
Åkte Gdynia - Karlskrona i somras hade med mej biltemas munkorg till vår hund men det var ingen av hundarna som åkte med på den turen som använde munkorg så det gjorde inte vår hund heller. //Thomas
 
Toppen