• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Tack för allt stöd!
Det var inte min mening att hänga ut Annar jag ber om ursäkt, för mej handlade det lite om fria ordet och principer.
Jag hänger ut mej själv på gott och ont men jag har passerat den gräns som gör att jag måste bry mej så mycket om vad andra tycker egentligen - jag är pensionär och jag har min inkomst utan att behöva krypa för någon även om den är låg.
Men så klart jag bryr mej men verkligheten som jag upplever är inte så fantastisk här pga vädret utan det är alla fina och trevliga människor jag träffat, senast ikväll har jag haft fantastikt trevligt med samspråk runt ett bord med några öl alltmedan solen gick ner ca 18.00.
Vet inte om det finns så mycket av reseberättelse kvar längre handlar mest om livet på Bahia Camping tills vidare kommer nog att ta en sväng söderut första upphållet blir att kolla pricer och tillgänglighet på närmaste långtidsparkeringen och sedan mot Murcia för ett par dagars relaxing i varma källor, läste att man fyllde svenska gasflaskor där.
Har inatt haft enbart trumavärmaren som punktvärme utan fläkten igång blev lite kallt med bara 18 frampå morronsidan men frånvaron av fläktljud och drag gjorde att jag mådde bättre. Hissade höger fram med domkraften och fick perfekt balans så att jag kan sova på rätt sida.
Fick håret klippt idag av ett proffs som kom till husbilen med en pall och en väska så nu ser jag ut som en ung kille på max 40 igen, så nu får jag jobb med att säja ifrån om filmkontrakt. Kanske skulle behöva nya glasögon också när jag tänker efter.
Hemma kostar det 300kr här 9 eu.
Fick besök av min kusin med avlägsna släktingar, en är som slatan fast stiligare 195 lång 116 kg bara muskler och axelbred som man tror inte är sant.
Ingen på bilden är smågrabbar direkt.
SAM_0676.JPG
 
F

F.d. 22252

Guest
Sol idag från morgon till kväll, lagom varmt utom om man sitter i lä direkt i solen då tycker jag det blir lite varmt mitt på dagen.
Tog en sväng ner till centrum apotek livsmedelsaffär kinarestaurang- hoppas jag inte blir sjuk de gick och hostade och såg allmänt hängiga ut men hade nyårskvällen framför sej med stort sällskap och en massa jobb, ingen sjukassa där.
Skulle inte få jobba med mat de kan ju smitta.
Kommer som det verkar få lite kvinnligt besök hemifrån framgent som kan göra det hela lite trevligare.
skickar med ett par bilder satt en stund på en parkbänk med en red bull efter att ha fått sockerfall inne i affären, man tar lätt ut sej på sparkcykeln.
SAM_0678.JPG SAM_0680.JPG SAM_0681.JPG
 

Bilagor

  • SAM_0679.JPG
    SAM_0679.JPG
    5,3 MB · Visningar: 132
F

F.d. 22252

Guest
Det var ju nyårsafton igår och svenskarna ockuperade som vanligt baren och angränsande utrymmen. Väldigt trevligt hade flera intressanta samtal med såna som kan en massa om det mesta, jag tycker ju om att lära mej nya saker men numera glömmer jag mycket. Bahia ligger ju lite högre så det var utsikt från Baren på fyrverkeriet.SAM_0688.JPG SAM_0691.JPG
Den snygga tjejen skötte baren och ser bättre ut i verkligheten, alla mäns favorit och väldigt trevlig och servar alla på ett bra och trevligt sätt. Fin Personal här!
Idag verkar jag inte vara den äldste hus bilen längre det kom en pippigul MB någonting i väldigt fint skick från tyskland ensamåkare som det verkar, får ta en promenad och se om han pratar engelska påflugen som jag blivit som yrkesskada när jag var yngre stod jag i ett hörn och sa inget.
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Belar skrev i inlägg 491.
"Du behöver egentligen inte åka hem för körkortets skull. Om du läser noga på transportstyrelsens hemsida, så är det så att det är kortets giltighet som svensk legitimation går ut. Kortet fortsätter att gälla för framförande av personbil. Sedan är det ju en risk att man inte känner till det hos utländska ".


Nedan citat från transportstyrelses körkortsportal.


Vad händer om du inte förnyar ditt körkort?
Om du inte skickar in grundhandlingen kan Transportstyrelsen komma att förelägga dig om att förnya körkortet. Om du då inte förnyar körkortet blir det ogiltigt och du får inte längre köra något fordon som kräver körkort.

Vänligen klargör vad, som gäller.
 
F

F.d. 22252

Guest
Bergsten jo så heter den ligger i blå rondellen beställ enligt sista eller näst sista sidan.
Ja som vanligt har myndigheten två av varandra motsäjande svar. Bäst att ringa och få ett mail om vad som gäller.
Någonstans vill jag tro att de som inte klarar skolan och fått dålig undervisning och inte kan svenska börjar infiltrera det svenska samhället och har fått nödjobb i diverse myndigheter.
 
F

F.d. 22252

Guest
De som varit på en svensk camping speciellt vid helger och högtider har väl förknippat camping med fylla och stök, så är det inte här nätterna är helt tysta mycket mer tysta än hemma om man inte bor precis vid vägen.
I baren ser man inga fulla människor utan en massa trevliga människor som tar en öl eller ett glas vin och umgås.
Servicen är ypperlig både i baren och annorstädes.
Varje torsdag kommer det ett äldre par med en liten vagn där man kan köpa goda hamburgare pommes frites korvar och fish and chips.
På lördagen kommer det en vagn som gör pizza i en ugn som eldas med ved, lite dyra och det är bättre hemma.
Bra avbrott mot hemlagad mat eller om man känner det jobbigt att laga mat.
Var till järnhandeln idag och köpte en gasregulator som passar på en spansk gasolflaska 8,90 eu och tyvärr kvalitet därefter, jag behöver bara flytta slangen från min svenska regulator till slanganslutningen på den spanska regulatorn. Orsaken är att jag vill spara min svenska P11 tills jag behöver den.
Kanske till hemresan 2020.
Jag har läst en del om anpassning till spanska flaskor en del är helt fel annat är komplicerat med div adaptrar, det jag gör är enkelt kräver inget extra annat än en billig regulator, jag strävar alltid efter enkla lösningar eftersom de oftast fungerar och man förstår vad man gör.
Gasen kostar halva priset mot hemma, många använder gas istället för el eftersom elen kostar 3,50 /kw. Jo det är dyrt men hemma värmer jag ett helt hus och här inte särskilt mycket.
Orsaken är att jag kan inte köra el annat än via en termostat och en fläkt som går hela tiden ömsom varmt ömsom kallt.
Med gas ställer jag termostaten på den temp jag vill ha och då kan jag ha den som punktvärme tyst inget drag.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det var länge sen jag campade hemma och undrade varför jag skulle behöva uppleva en svensk midsommar på camping, var nykterist då.
Jo man kan säkert koppla elen så att man slipper fläkten gå när värmen är av.
Har funderat på det men så är ju gasen så billig men elen dyr vilket alla pratar om.
Man skulle räkna på det man vet ju egentligen hur många BTU per kilo gasen har så det är ju inget svårt men det har bara inte blivit av.
Bara så imponerad av att min krånglande trumavärmare klarar att hålla tempen perfekt utan fläkt med bara lite handpåläggning av WD40 innan jag åkte.
Usch vad lat man blir bara druckit vin och läst en bok idag solen stod som spön i backen, men det gör den nog i morgon också!
 
F

F.d. 22252

Guest
Jo lat har man blivit men i morgon lördag så får man ta sej ned till marknaden och sen blir det kinarestaurangen där jag fick en mössa som var gjord för -20gr
GRATIS.
Så jobbig lördag med en massa måsten, tungt detta att vara på camping i santa pola!
 
T

Tabbe

Guest
Hey Bengtic, enjoy reading your travels and camping at Bahia , one of our favourite places, hope your stomach seems better these days ! and enjoy a Gott Nytt År, best regards Alf
 
F

F.d. 22252

Guest
I am sorry to inform you I am in a bad condition, It is beacuse to much vodka and the doctors have warn me about this but it seems I do the same misstake over and over again.
For me it is really dangerous with my medical history. How stupid can I bee!!
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
I am sorry to inform you I am in a bad condition, It is beacuse to much vodka and the doctors have warn me about this but it seems I do the same misstake over and over again.
For me it is really dangerous with my medical history. How stupid can I bee!!
Jag gillar ärligheten Bengtic detta ordnar Du stark som Du är med lite jävlar anammar grymme dej !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen