• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu Sticker Vi!!

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Fick äntligen en ny trappa i fredags!! Enligt expertis så gick det inte att räta ut de delar av aluminiet som va' i form av rör. Så en firma (Camper Service) här längs 125:an, strax öster om Falésia, hade en "sprillans" ny på lagret. Med motor och alles!!
Skickat kvitton (mail) till försäkringsbolaget, och ringt dem. Så allt ordnar sig till det bästa!!.
Va' iväg till en stor marknad och saluhall i Loulé igår. Trevligt!! Mycket att se. Köpte bland annat en korkhatt, en tröja och en burk apelsinhonung. Gjord av nektar från citrusblommor. Gött!!
Appropå kork, så sa' frugan (lite längre norrut i Portugal), en STORK. Okej, sa' jag, här finns plenty korkträd, så man kan göra hur mycket KORK man vill. Nä jag sa' STORK, sa' hon!! Jaha!! Jag hör visst lite dåligt också nuförtiden (75 bast).
H.Matata från Eva, Jack & Chili.
IMG_2121.JPG IMG_2128.JPG
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Åsa & Hasse skrev: Har de campingstolar till bra priser? Våra gick sönder och jag har gjort en provisorisk lagning.

Ligger ni på den östra ställplatsen här i Falésia?? Vi är på den västra!! Vi skall vara här till den tredje januari. Så snart de öppnar butikerna på onsdag eller torsdag, så kan vi ju åka dit.
Annars har de ju mängder av kampingstolar på firman Decathlon, över hela Iberiska halvön!!
Jack43
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi ligger på den östra. Vi åker den andra och tänkte svänga inom och titta om det finns nån lämplig stol.
God fortsättning!
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Årets första fredagsmorgon. Bröt upp från Ställplatsen i Falésia igår förmiddags, efter nästan två veckor där. Körde runt för lite ärenden. Bland annat till en enorm Kines-butik, med cirka en hel fotbollsplans butiksyta!! Köpte en pannlampa på 10 watt, en liten tång, två små träskopor (till kryddor) och en mugg som det stog Eva på.
For sedan iväg till byn Algoz, där det skulle finnas en Urmakare. Batteriet till min guldklocka från Stena Line, skulle bytas. En liten skinntorr gubbe satt i ett skyffe på cirka fyra kvadratmeter och pillade med miniskruvar via en pincett. Han tittade på den en stund, och ville sedan att jag kom tillbaka klockan 17:00 (svårt när man inte har någon klocka), från tvåtiden på eftermiddagen. Han skulle hem och äta middag!! Sedan förmodligen också sova middag!! Siesta!! Kändes lite svårt att lämna ifrån sig en sådan klocka!! Själva åkte vi iväg för en sen lunch. Omelett och kaffe.
Kom tillbaka till Urmakaren tjugo i fem. Då satt han fortfarande å' pillade med min klocka!! Men en kvart senare lämnade han över uret till mig med ett teende ända upp till öronen (yrkesstolthet). Det kostade hela € 10:- pistoler!!
Åkte sedan ner till en ställplats vi var på för några år sedan. Alldeles vid Atlantkusten, och heter Armação de Pêra.
Drar vidare lite västerut idag. Förmodligen till Lagos (INTE Afrika)!!
Bilden föreställer strandrestaurangen (Chiringuito) där vi inmundigade diverse drycker igår kväll.
N.Problemas från Eva, Jack & Chili.IMG_2147.JPG
 
Senast ändrad:

kugghjul

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
8172
Medlemskap
2024
God fortsättning på det nya året, Åker ni mot Lagos-hållet kolla gärna in alla fantastiska klippformationer som finns där. Koordinaterna finns inlagda på Our Vantastic Travels under december -18.
För övrigt är vi nu åter i Gbg efter en vecka i snöriket med barn o barnbarn och har en vecka kvar tills vi åter är i ESPANIA. Vart vi då ställer kosan då beror väl lite på väder o vind.
Ha de gött allihopa!
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej alla glada, igen!! Har legat "däckad" en dryg vecka, i influensa!! Usch!! Trots det så har vi lyckats flacka lite fram och tillbaka, här på sydkusten (Portugallien). Hälsat på goda vänner både i Albufeira och Lagos. Har övernattat på ställplatserna i Lagos, Armação de Pêra och två platser i Quarteira, som jag själv rapporterat in. Den andra HBK-bilen (Calleinvierno) som vi färdas tillsammans med, pratade tidigare om att närma sig den Spanska gränsen. Men nu, nu har de kommit med nya idéer. Nämligen att besöka Portugals södra västkust. Personligen skiter jag i vilket, för jag har ändå hela livet framför mig!! Vi får se. Det andra paret skall få sin hund (Keyla) klippt på måndag i Quarteira.
"Hittade" en fin piggvar i saluhallen i Armação de Pêra!!
H.Matata från Eva, Jack & Chili.
IMG_2149.JPG
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Jaha Gott Folk!! Long time….. Har nu inte följt upp min tråd "Nu Sticker Vi" på en dryg månad, beroende på sjukdomar och elände (död & pina)!!
"Åkte" ju på en häftig influensa vid årsskiftet, som jag förmodligen gick med förlänge. Den övergick senare till Brinkitis och halvt-om-halvt lunginflammation. Sjukhus, provtagningar och medikamenter i Lagos (Portugal). Körde därefter så vackert mot Spanien. Var även uppe i Ronda, trots att jag nog inte borde köra bil, med all den hostan som jag då hade.
Någonstans längs vägen hittade jag en fin gammal korkek, som jag satte mig vid och låtsades vara Ferdinand, iklädd min nya korkhatt (bild).
Väl kommen till ställplatsen El Rengo, åkte jag in på sjukhus (privat) den 24:e januari i Benalmadena, en hel vecka!! Utskriven och någorlunda frisk en onsdag. På torsdagen fick ambulansen komma till ställplatsen för att hämta tillbaka mig till samma sjukhus IGEN!! Orsak: lågt blodtryck (69/41)!! Det blev nästan en vecka till. Under den tiden sjuknade hustrun in i hosta och feber, ensam i husbilen!! Gott om Svenska husbilar där som hjälpte henne med mat och vatten. Men det det jäkliga va' att när jag kommer frisk från andra vändan på sjukhuset så smittas jag av hustrun "kraxande". Hör & häpna!!
Nu, en dryg vecka senare har det hela rättat till sig en aning. Men "gubbens" kropp har tacklat av en hel del på denna månaden!! Usch!!
Trots allt elände, så har vi flackat runt en del de sista fem - sex dagarna. Estepona, Bolonia, Paloma, Marbella och nu Almayate. Drar vidare österut idag den 15:e februari.
N.Problemas, från Eva, Jack & Chili.
IMG_2192.JPG
 
F

F.d. 55554

Guest
Hej på Er.
Det kallas för Murphys lag,
Om något kan gå fel kommer det förr eller senare att göra det.

Bra att Ni kryat på Er och kunnat köra runt, man skall vara rädd om kroppen, du har bara en.
Har saknat era inlägg.

Krya på er

Jojje
 
Toppen