• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
Spelar inte golf, men tror att jag hört på någon sportsändning att det spelas vid Ulriksdal, min gissning blir Ulriksdals slott.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Spelar inte golf, men tror att jag hört på någon sportsändning att det spelas vid Ulriksdal, min gissning blir Ulriksdals slott.

NEJ, en annan golfbana/slott.
Väldigt olikt mej att ta bara två bilder på en plats, men så är det....
Huthirebellerna är i Rimbo och det jag söker är norr därom.
// Janne
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Lite fusk var det från min sida, men som sagt ”På spåret” är folkbildande. Passade självklart på att läsa lite om slottet och som Janne redan nämt finns spännande svensk historia på slottet.

Här finns kanske inte svensk historia, men visst har stället gjort avtryck vad gäller svensk camping och husbilarnas korta historia.,.. här hämtad vi vår nya Niesmann när det begav sig.

F7DF2433-8EB5-4C23-92EE-033BE072D375.jpeg

Men var?

TommyD
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Hamnade på Jannes första bild från Örbyhus och svarade på det. Uppmärksammade inte i hastigheten att Du, Tommy D löst gåtan och gått vidare. Ursäkta klanteriet!
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Funderar på Din ledtråd om ställets avtryck vad gäller svensk camping och husbilarnas korta historia.
Kommer ihåg att det för bra många år sedan pågick en diskussion här i husbilsklubben om ett företag i Halland som satsade så stort så de föll pladask. Kan det vara det Du åsyftar med Din kluriga ledtråd???
Kommer dock ej ihåg om detta företag fanns i Varberg eller Falkenberg.
Nåväl, nu kan jag vara ute och cykla rejält, men har jag strulat till det här ovan så kan jag bjuda på ett strul till.
Singlade slant och hamnade i Falkenberg, så det får bli min gissning även om ...
//Kjell
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst är bilden tagen i Mantorp, på vad som vid den tiden hette Östgöta Camp.

Vid den tiden fanns stora reklamskyltar som påstod att Östgöta Camp var Nordens största företag inom camping och därmed borde ha gjort avtryck i svensk campinghistoria.

Tommy du tar oss vidare från Östergötland.... blir det norrut?

TommyD
 
F

F.d. 55374

Guest
Tackar.
Visst blir det norrut, på denna vackra plats övernattar/campar vi ett par gånger varje sommar. Platsen finns i ställplatslistan o vattnet är en av våra stora älvar.
DSC03387.JPG
 
Toppen