• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gäller

F

F.d. 55374

Guest
En fråga från en som inte använder camping så ofta. Om jag betalar för en tomt med el, kan någon annan göra anspråk på den tomten om jag drar en lång kabel och ställer mig utanför tomterna med el.
Tommy R
 
D

Deleted member 11118

Guest
Har du betalt för en plats (tomt) på en camping så kan ingen annan få den platsen. Var du tänk ställa dej och hur lång kabel du använder framgår inte av frågan
 
4

4 JO

Guest
Då jag drivit camping själv så skulle jag resonera så här.
Ingen kan ta din tomt för el-platsen men om du ställer dig utanför tomten så står du på en tomt utan el och borde betala för den också i så fall.
Den platsen kan vara avsedd för husbil, husvagn och tält.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Aha, nu trillade 25-öringen ner, jag tänkte inte så långt. Men, var på en camping kan man ställa sig utan att stå på en tomt & går campingen med på detta? Om det bara är el man vill ha så blir ju den väldigt dyr.
 
F

F.d. 55374

Guest
Dom som besökt Mellanfjärdens camping förstår vad jag menar. Där finns 12 eluttag och lika många tomter, nu drar många ut kabeln till den närliggande gräsytan för att få bättre havsutsikt.
 
Senast redigerad av en moderator:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Om jag tar in på en camping så betalar jag för en plats och den service som ingår. Verkar konstigt om en campingägare anvisar en ledig plats och sedan godkänner att du ställer dig någon annanstans. Men campingägaren är den som sätter reglerna så det är väl bara att fråga i receptionen. (Skulle vilja se minen på den receptionist som får frågan :twitcy:)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Ja Ja i teorin, tror du att jag ljuger om att ha använt 100m ?
Problemet är inte så mycket att få det att fungera när att övrigt är som det ska. Problem får man om det blir en "dålig" kortis. Då kan det bli mycket hett där, men säkringen löser inte ut eftersom sladden begränsar maxströmmen.
/Ingvar
 
Toppen