• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lurad

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är ju så att utvecklingen går ständigt framåt, säkerhetsnivån på telefoner & appar höjs vilket är välmotiverat med tanke på hur bedragare härjar på nätet. Att telefoner, paddor & datorer blir äldre & fasas ut är inte heller så konstigt. Producenterna av dessa lever ju på att tillverka & sälja. Att komma med nya modeller med mer prestanda & möjligheter är ju en del av affärside'n. Man har ju trots allt 2 möjligheter, antingen hoppa på karusellen eller hoppa av. Att hoppa av kan man förmoda skulle göra livet mycket besvärligare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sådana här kommentarer tycker jag är ohederliga. Att jämföra med gamla och utgångna produkter är som att jämföra äpplen och päron. Det är att vilseföra.
De var inte gamla och utgångna när de inte längre uppdaterades!
Jag insåg efter något år att loppet var kört. Den HTC Desire jag skaffade var den tidens bästa Android, likaså One Plus One som höjdes till skyarna.
 
F

F.d. 55374

Guest
Det är ju så att utvecklingen går ständigt framåt, säkerhetsnivån på telefoner & appar höjs vilket är välmotiverat med tanke på hur bedragare härjar på nätet. Att telefoner, paddor & datorer blir äldre & fasas ut är inte heller så konstigt. Producenterna av dessa lever ju på att tillverka & sälja. Att komma med nya modeller med mer prestanda & möjligheter är ju en del av affärside'n. Man har ju trots allt 2 möjligheter, antingen hoppa på karusellen eller hoppa av. Att hoppa av kan man förmoda skulle göra livet mycket besvärligare.

Om man lägger ut 5000 kr på en platta då vill man inte att en del av den skall slås ut efter bara 5 år.
 
F

F.d. 53814

Guest
Om man lägger ut 5000 kr på en platta då vill man inte att en del av den skall slås ut efter bara 5 år.
"Bara 5 år", idag är det riktigt bra om datorer håller måttet i 3 - 4 år, beroende på vad du har för krav såklart.
Som jag skrev tidigare, räkna med max 5 år, eller 4 om man vill ha lite ork i plattan om det är en Apple och 3 - 4 år om det är en Android.
Utgå från det när du köper så blir man inte så ledsen.
Vi byter dator på jobbet efter 3 år för att slippa bekymmer.
Men, jag har en laptop som jag fick ny 2004 med windows XP i och den fungerade utmärkt till mina behov för den fram till i våras.
I o f s körde jag endast ett enda program på den och det var en programeringssnutt till motorcykeln.
 
F

F.d. 24550

Guest
De var inte gamla och utgångna när de inte längre uppdaterades!
Jag insåg efter något år att loppet var kört. Den HTC Desire jag skaffade var den tidens bästa Android, likaså One Plus One som höjdes till skyarna.

Noterar att du inte nämner Apple bland "skitenheterna". Någon som använt Apples produkter så länge som du måste väl rimligtvis ha råkat ut för att enheten blir för gammal?

Man kan köpa flera Android-enheter för varje Apple-enhet man köper. Ofta säljs äldre modeller billigare, men livslängden blir då i allmänhet kortare, och då kanske det inte blir så billigt ändå i längden.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Min IPad Air är minst 6-7 år gammal men fungerar fortfarande perfekt. Hämtar regelbundet uppdateringar. Blir spännande att se hur länge.....
 
F

F.d. 53814

Guest
Min IPad Air är minst 6-7 år gammal men fungerar fortfarande perfekt. Hämtar regelbundet uppdateringar. Blir spännande att se hur länge.....
iPad Air släpptes 1:a november 2013 så den är inte ens 5 år än. Och om du köpte den i Europa så släpptes den säkert ännu senare här.
iOS 12 kommer att vara sista OS-uppdateringen för den. Men den kommer att fungera i några år ytterligare.
 
F

F.d. 24550

Guest
Vår iPad Air tar flera timmar att ladda, så den platsar nästan inte i husbilen där man har begränsad tillgång till el.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
iPad Air släpptes 1:a november 2013 så den är inte ens 5 år än. Och om du köpte den i Europa så släpptes den säkert ännu senare här.
iOS 12 kommer att vara sista OS-uppdateringen för den. Men den kommer att fungera i några år ytterligare.
Då minns jag fel. Hade för mig att vi hade den med på vår första resa till Spanien med plåtisen 2013. Måste dock varit en av de första i Sverige iaf. BankID funkar bra.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Man kan köpa flera Android-enheter för varje Apple-enhet man köper. Ofta säljs äldre modeller billigare, men livslängden blir då i allmänhet kortare, och då kanske det inte blir så billigt ändå i längden.
Jag tycker också att mobiler har blivit oförskämt dyra, vare sig de är Androider eller Apple.
Däremor kan man fortfarande få en kompetent platta till rimligt pris.
 
Toppen