• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motstånd vid förändring av forumet– en mänsklig reaktion

D

Deleted member 11118

Guest
Anledningen att vi ogillar förändringar är för att vi inte är förberedda på vad det är och hur det ser ut, vi blir rädda att inte kunna klara av dem. Man hamnar i en försvarsställning. Att man klagar på den nya forumet kan betyda att man behöver anpassa sig till något nytt och ny orientera sig. Tyvärr kan detta orsakar stress och irritation för att man vill att allt ska fungera snabbt och som vanligt.

Det är mycket bättre man säger ”utveckling” – istället för ”förändring” – för då fokusera tanken och känslan rätt. Hjärnan gillar belöning men den gillar inte obehag.

Ju fortare vi lär oss acceptera att det finns massor av saker, som vi inte kan påverka, desto snabbare slipper vi jaga upp oss själva i onödan och förstöra vår tillvaro genom att konstant vara arg och irriterad.

Jag tror att yngre har lättare att anpassa sig till det nya för utvecklingen på andra områden går med en svindlande hastighet, de är helt enkelt mer vana vid förändringar.

Om några år kommer ingen ihåg det "gamla" forumet.
 
F

Frudden

Guest
Och det är alltid de som klagar som hörs! De som gillar säger inte så mycket!

Jag gillar det nya forumet skarpt! Det enda jag önskar är en liten symbol på de trådar som jag har varit inne och skrivit inlägg i.

// Fredrik W
 
F

F.d. 54123

Guest
Anledningen att vi ogillar förändringar är för att vi inte är förberedda på vad det är och hur det ser ut, vi blir rädda att inte kunna klara av dem. Man hamnar i en försvarsställning. Att man klagar på den nya forumet kan betyda att man behöver anpassa sig till något nytt och ny orientera sig. Tyvärr kan detta orsakar stress och irritation för att man vill att allt ska fungera snabbt och som vanligt.

Det är mycket bättre man säger ”utveckling” – istället för ”förändring” – för då fokusera tanken och känslan rätt. Hjärnan gillar belöning men den gillar inte obehag.

Ju fortare vi lär oss acceptera att det finns massor av saker, som vi inte kan påverka, desto snabbare slipper vi jaga upp oss själva i onödan och förstöra vår tillvaro genom att konstant vara arg och irriterad.

Jag tror att yngre har lättare att anpassa sig till det nya för utvecklingen på andra områden går med en svindlande hastighet, de är helt enkelt mer vana vid förändringar.

Om några år kommer ingen ihåg det "gamla" forumet.

Klockren analys om hur man skapar en positiv utveckling och ett positivt framåtskridande av hela Sverige.
Att inte vara rädd för det främliga eller för det okända är framtiden, oavsett vad som än regerar i ens småttiga tankar...
 
F

F.d. 55374

Guest
Det här med datorer är inte lätt i min värld, så fort det blir något nytt så har jag en inre röst som skriker rör inget och tryck inte på någon tangent du inte känner till, datorn kan gå åt hel..... och du måste köpa nytt.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Bra skrivet Lassej
Har programmerat administrativa program i flera år åt SPCS kunder men det kommer alltid nya rutiner mm. Upplevde detta ofta från vissa kunder. Jag tror att det blir svårare o svårare ju äldre man blir att anpassa sig i en ny miljö. Så har jag tyvärr också upplevt det men försöker mer o mer att anpassa mig till denna miljön och som du säger är att snart är det gamla forumet bortglömt och kontentan blir att även med åldern glömmer man så vänligen glöm mina klagomål :)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Bra skrivet Lassej
Har programmerat administrativa program i flera år åt SPCS kunder men det kommer alltid nya rutiner mm. Upplevde detta ofta från vissa kunder. Jag tror att det blir svårare o svårare ju äldre man blir att anpassa sig i en ny miljö. Så har jag tyvärr också upplevt det men försöker mer o mer att anpassa mig till denna miljön och som du säger är att snart är det gamla forumet bortglömt och kontentan blir att även med åldern glömmer man så vänligen glöm mina klagomål :)

Fortsätt komma med synpunkter, man skall inte vara tyst, bättre man säger vad man tycker :msn_thumbup:
 
Toppen