• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu får det vara slut

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
med min okunskap om vad detta är för prylar på bilden.
Dom har hängt med i husbilen i 5 år och jag har aldrig stött på något tillfälle då det skulle finnas behov att använda prylarna.
Någon som vet?
(Jag har kanske missat något förebyggande underhåll p.g.a. min okunskap)

6D66E6C3-911B-4BD5-91F5-68ED0CE86405.jpeg
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Nej ingen elektrisk säng.
Kom att tänka på om det kan vara till framrutans elektriska jalusi, men kan inte se att det finns någonstans att manuellt veva.
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
På min Knaus är insexnyckeln till för att veva upp eller ner el jalusiet om det inte fungerar av någon anledning. Det sitter uttag bredvid motorerna som man kommer åt om man fäller ner sängen.
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Den långa ser ut som en vev till markisen. Eller till stödben.

Jag borde lagt ett måttband som referens, den långa insexnyckeln är uppskattningsvis ca 180 mm.

På min Knaus är insexnyckeln till för att veva upp eller ner el jalusiet om det inte fungerar av någon anledning. Det sitter uttag bredvid motorerna som man kommer åt om man fäller ner sängen.

När jag fäller ned sängen så täcks tre sidor av en ”kappa” som är fäst i taket och sängen. Kommer du åt motorn utan att ta bort denna kappa?
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Jag borde lagt ett måttband som referens, den långa insexnyckeln är uppskattningsvis ca 180 mm.



När jag fäller ned sängen så täcks tre sidor av en ”kappa” som är fäst i taket och sängen. Kommer du åt motorn utan att ta bort denna kappa?
På min är det 3 små dragkedjer. En vid varje motor och en i mitten där kretskortet sitter.
 
Toppen