• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare Fläkt Fiat Ducato -02

A

andrease

Guest
Hej!
Nu behöver jag hjälp med min kupéfläkt (utan ac) som slutat fungera. Det gäller samtliga hastigheter.
  • Alla säkringar kollade och hela
  • Fläktmotstånd utbytt mot nytt
  • Hela fläktmotorn utbytt mot ny.
Och det fungerar FORTFARANDE INTE!
Jag förstår inte vad det kan vara...
Någon som har tips så mottages det tacksamt.

/Andréas
 

Lars N

HBK Intresserad
Inlägg
127
Kommun
Skurup
Montera av höger plastpanel framför passagerarplatsen skruvar i handskfacket och under plastpanel till höger och vänster, därunder sitter en hel rad reläer, enligt instruktionerna är det relativt nr 2 från höger, men på min niesmann är det de högra reläet, reläet är en liten svart kub som sitter i en sockel med flatstift, biltema har ersättningsreläer för en spottstyver men jag tror mer på omkopplare för fläkthastighet
 
A

andrease

Guest
Ok. Tack för utförlig beskrivning. Jag tror dock också på omkopplaren då det började med att det "glappade" vid omställning av hastighet, nu när jag tänker på det... Är det något man vågar ge sig på själv? Tänker på plastpanel som kan vara tricky att få på och av...?
 

Bäckströmarna

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
30155
Medlemskap
2021
Ok. Tack för utförlig beskrivning. Jag tror dock också på omkopplaren då det började med att det "glappade" vid omställning av hastighet, nu när jag tänker på det... Är det något man vågar ge sig på själv? Tänker på plastpanel som kan vara tricky att få på och av...?
Hej,
Fick du det löst? Jag har nämligen samma problem.....
 

Bäckströmarna

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
30155
Medlemskap
2021
Hej!
Jag fick hjälp av en husbilsverkstad när jag ändå hade inne för annat. Jepp, det var omkopplaren. Lite bökigt enligt mekanikern, göad att jag inte gjorde det själv.
Hej,
Nu har jag varit inne med bilen och det visade sig att det var lika din bil...kostnaden hamnar på ca 1700 kr och det kan det vara värt... Tack för tipset!
 
Toppen