• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ByggMax gasolpriser

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Hur många har den senaste tiden kunnat köpa gasol på ByggMax? När man kollar har ju butikerna ingen gasol hemma. Ska man gå dit och beställa?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Det gäller att veta när respektive butik får gas levererad. Den är oftast slut på en dag.
Dom skyller på små skåp, som ska inbehålla både timma och fulla flaskor. Så det är inte många per vecka dom får.

Min lokala butik i Lidköping får på torsdagar..

// Christer
 
S

StorDansk

Guest
Och varför just ByggMax, är dom avsevärd billigare än andra?
Tycker inte det omedelbart ser ut så. 249:- är väl ganska normalt.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Var hittar du billigare än det? Skulle vara gott att slippa passa torsdag eftermiddag, men hittar inget i samma nivå. Om man inte åker långt som tusan och fyller i lösvikt.

// Christer
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Har försökt att byta gasflaska på Bygg Max i Skövde flera gånger, det har alltid varit "slut".
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Aha. Inte samma pris på alla Byggmax. Välj affär i Linköping så blir det 249 men det är väl för att de ska matcha Bauhaus.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Har en kamrat som arbetar på den lokala gasoldepån i Östersund. Han berättade att Byggmax köper ut några få tuber vid hos den lokala gasoldepån. De köper in tuberna till ca 100 kr över det pris per tub de sedan säljer dem för. Gasolen för Byggmax är endast ett lockpris och de gör förlust på varje tub
 

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Jag fyllde hos en av våra leverantörer en gång i tiden som använde gasol för att torka färg.
6:- /kg. Men det var då det. Jag tror att säljare av gasol tjänar storkovan. Att någon säljer med förlust
låter som en saga.
 
Toppen