• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det slutvinkat på riktigt?

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nädå .... Idag vinkade en italienare till mig... Han var lite snabb och vinkade bara med långfingret rätt ut :eek:.... Jag tyckte det var trevligt och vinkade till baka.... Men tänkte inte på att min hand var knuten :eek:....… det är alltid trevligt att vinka tillbaka även om de gör en omkörning på höger sida om mig...:swoon: Jag kommer säkert att vinka på fler nu framöver....:spinny:
Hej hej ...... :msn_highfive:





Varför går det inte att ta bort smilies som blir fel när jag skriver på en padd????

:msn_smiley::msn_brheart::msn_brheart:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Varför vinka i trafiken när få hälsar på parkering/ställplats?

Jag har slutat vinka i trafiken då jag numer inte kollar speciellt om det är en husbil eller nåt annat fordon jag möter - fordon som fordon...typ.

Försöker istället hälsa och få kontakt med mina grannar på parkeringar/ställplatser men tyvärr så är det inte många nordiska husbilister som verkar verkar vara bekväma nog att besvara den enkla hälsningen/kontakten. Utomnordiska husbilister är dock alltid lätta att få kontakt med...tack och lov. :)

Håller inte med dig när det gäller hälsningar/kontakt med andra, tvärtom. Ditt husbilsliv kanske skulle bli bättre om du bara åkte utanför dom Nordiska länderna.
 
F

F.d. 54123

Guest
Håller inte med dig när det gäller hälsningar/kontakt med andra, tvärtom. Ditt husbilsliv kanske skulle bli bättre om du bara åkte utanför dom Nordiska länderna.

Jo, skrev just de då jag tillbringat 160 dygn i utomnordiska länder under vintern...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tänk va vänliga italienaren är.... Här vinkas nog mycket mer... Som i dag tex. .... Jag kör på en väg med mötande trafik (1fil i båda håll) när jag gasar på i en korsning efter att jag saktade ner... Så kör en stor audio upp på min vänstra sida.... Mannen vinkar ivrigt med hela armen och pekar mot väggrenen.... Jag blir så glad:) när han visar tydligt med hela armen och handen att jag skall INTE köra i väggrenen.... Inte lätt att vinka tillbaka när man växlar upp efter stoppet.... Men jag vill så gärna tacka honom.... Och gör så gott jag kan, handen är runt växelspaken så det blev kanske inte en perfekt tack så mycket vinkning när min hand vinkar tillbaka.... då bara ett finger var utsträckt... Men jag är tacksam över hans vänlighet, även om han körde över dubbla linjer och en refug som är målad på vägen... Tänk att en italienare Nästan riskera sitt liv bara för att vara så vänlig till mig.... Jag gillar verkligen italienarna som vinkar så vänligt i trafiken....
Ta ett lugnt och var vänlig i trafiken
Kram
 
Senast ändrad:
Toppen