• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
”Katalonien i Spanien är närmare än Katalonien i Frankrike.”

Ok, dvs. vi skall västerut och närmast är ju Spanien, men byggnadsstilen på husen känns främmande.

Bron är å andra sidan Romersk, så det skulle kunna vara Portugal. Romarna var på plats och byggde, stadsmiljön skulle också kunna vara i Portugal. Gissar att ni var någonstans i Portugal.

TommyD
 

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Ursäkta att jag är lite saktfärdig med att svara. Vi är på resa. Ja, vi var i Portugal.
En sista bild bjuder jag på (nu klarar någon det). Detta är grundaren (finns det en feminin variant av det ordet?).
Third.JPG
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Ponte de Lima En av våra favorit golfbanor ligger bara några mil bort Estoril GC
 
Senast ändrad:

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jag spelar inte golf men till allmänbildningen hör att känna till St Andrews i Skottland. Golfens stamort.
St Andrews blir alltså min gissning.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ser en domkirke i bakgrunnen og pipen på gamle Nestle fabrikken til høyre. Bildene er tatt fra et område i byen som kalles Tjuvholmen. Må innrømme at jeg kjente igjen stedet på første bilde.

For å gjøre det "enklere" så må mange husbiler kjøre en lang omvei for å komme under jernbanen som går mellom bobilparkeringen og byen, underveis passerer de byens andre bobilparkering ved et friluftsmuseum.
 
Toppen