• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Hejsan Hans,
det är aldeles rätt, stellplatzen i Langres som vi besöktes vlera ganger på vagen i Burgundy.
Din tur at bära pinnen vidare, tack.
 

Uhnos

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
6787
Medlemskap
2026
Nej, där har vi inte varit, ännu.
Detta är på andra sidan av södra Frankrike, Provence.
Ganska nära en känd turiststad som är byggd i en bergssluttning.
3.jpg
 

Uhnos

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
6787
Medlemskap
2026
Där har vi det.
Från den stora grusparkeringen, där vi övernattade, söder om Gordes var det knappt 2 km lätt promenad till Village des Bories.P.JPG
Bild från Google.
Du visar vägen till nästa mål.
 
Senast ändrad:

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Ingen gissning på land ens en gång? OK. Då kommer nästa bild där floden är med. När man går över den här bron får man klassisk musik från lyktstolparna.

Second.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst ser jag en finsk flagga, men att gissa t.ex. Turku vore nog en bortkastad gissning.

Ser av händelse även en Katalansk flagga men känner inte igen varken bron eller omgivningen. Har däremot sett en sådan bro, byggd med samma teknik i Katalonien, men den är det inte. Gissar i alla fall på Girona, men troligen är det nog en stad i den del av Katalonien som ligger i Frankrike. Kanske Roussillon?

Nu blev det många gissningar....:)

TommyD
 
Senast ändrad:

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Tänkte inte på folket på bron när jag la ut bilden. Katalonien i Spanien är närmare än Katalonien i Frankrike. Fler gissningar någon?
 
Toppen