• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att handla på Ebay idag...

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu har min 1500/3000W inverter slutat att fungera :(... jag har försökt se om jag kunde hitta något fel, men hittar inget bränt, ändå startar den direkt efter att jag monterat den tillbaka, men nästa gång jag vill starta den så lyser den röda dioden och den fungerar inte längre, så nu är jag trött på den :confused:...så jag letade på Ebay... och blir ganska förvirrad när jag ser hur de skriver om inverterns kapacitet...jag letar efter en på 2000/4000W det menar att man kan köra kontinuerligt 2000W och toppa den en liten tid med 4000W (peak) ... så jag såg denna på Ebay...

2000W/4000W Car DC 12V to AC 220V 230V Power Inverter Charger Converter 4 USB | eBay

Huvudrubriken säger att den klarar 2000/4000W..... bilden säger 2000W vilket då bör stämma att den toppar 4000W... sen läser jag
Item specifics och där står att den klarar 1000/2000W :confused:
Längre ner i rubriken över bilden står det 2000W (peak) -1000W (continius) :confused:
Sen står det Correct Waveform 2000W.?.:confused: vilket skulle nog varit Modified Sine Wave
Rullar jag sen längre ner så ser jag flera bilder på produkter som man kan koppla in och som man inte kan koppla in... och där finns en hårfön med info..... under 800W inkoppling är ok ...?
Och slutligen läser jag längre ner
Specifikations: och där står bl.a... under 3. Peak Output Power : 2000 Watts Peak .... och då brukar detta ju vara max 2000W på en inverter 1000/2000W...
Så nu när jag har läst all info så snurrar det rejält i huvudet:spinny:, men jag får nog utgå ifrån att den klarar max 800W :confused: allt enligt bilden med hårfönen... även om huvudrubriken säger att den klarar 2000/4000W :eek:... att handla på Ebay har de senaste åren blivit svårare och svårare då fler och fler lägger in så mycket "förvirrande" information att många inte orkar läsa allt:wub: och ser bara huvudrubriken som många ggr kan vara helt felaktig.:mad:.. och så får jag lägga ner mer och mer tid på att hitta det jag söker :msn_wall:....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ja jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har funnet "rett" produkt og når jeg kommer ned i detaljene så stemmer det ikke. En annen irriterende trend er produkter som er satt opp med pris fra og til hvor laveste pris er på et ikke relevant produkt.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hejsan när man ser tillbehören sladdarna (uttag från cigarettuttaget och klämmor) så kan man nog utgå från att den är ganska liten jag har 1500 / 3000 W och där var det grova kablar som skall bultas fast i batteriet.
Ha de Paffw
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Just denna försäljare skulle jag undvika.

Jag kollar alltid hur många omdömen och utfallet av dessa. Är det någorlunda högt, minst 98% om det är mindre dyra prylar, klickar alltid vidare på feedback-knappen (antal genomförda transaktioner). Där står det hur länge säljaren varit registrerad och var. I detta fallet står det China vilket ger en stor risk att produkten skickas därifrån vilket medför moms och tull samt administrationsavgift. Då gäller det att ta med dessa kostnader i kalkylen.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har funnet "rett" produkt og når jeg kommer ned i detaljene så stemmer det ikke. En annen irriterende trend er produkter som er satt opp med pris fra og til hvor laveste pris er på et ikke relevant produkt.

Det finns så många dåliga vägar att handla på när man handlar på Ebay... en är denna varan kostar (bara ett exempel) 1.-€ .... frakten 60.-€ :eek: däremot har jag vid många tillfällen handlat dyra ting utanför Eu.... och nu när jag använder mig av Poste Restante adresser, så har jag haft turen att aldrig behövt betala moms eller tull.:rolleyes: just nu väntar jag på en pryl som kostade 2000.-Skr... på Ebay från Kina och snart vet jag om det även fungerar såhär i Spanien för en "turist" .:cool: När jag var i Grekland köpte jag vid två olika tillfällen nya elektriska fiskerulle från Japan billigt utan att betala moms och tull, varje rulle kostade 3500.-Skr... Nu när jag tänker sälja dem så får jag tillbaka nästan samma summa som jag gav för dem..:rolleyes: ...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Shit ... nu plötsligt fungerar den.... jag måste nog kolla huvudreläett och se så allt är ok med det.... nu verkar det vara ett annat fel än på min inverter... jag har nog för mycket automatic och relän i systemet :confused: det är ju kraftiga saker då jag ibland tar ut upp emot 170A :eek: .... men jag väntar till nästa dag för nu har värmen äntligen kommit :D..... så det blir nog en tupplur istället och så kan jag fundera på saken... :swoon::cool: och hoppas att det kommer en ny dag i morgon.:spinny:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi åkte på en blåsning när vi beställde en 230V laddare från Norge till Spanien med Express leverans. Fick betala 111€ (1100:- i våra pengar) i moms och admin. kostnader. Det var också Poste Restante köp...
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nja.... jag vill nog inte kalla det en blåsning... För reglerna är ju sådana och "vi" har ju skapat dem....men men...
För två dagar sedan åkte tv:en ut... en LED 22" (70W)... jag gav den fri till en "vän" här för jag tittar ju aldrig på den, då Dvd:en har laggt av och jag har aldrig kopplat in en antennen för tv....
I går kom projektorn (se bild) och jag hade turen att än en gång slippa betala någon avgift :)... jag har gett nästan 2000.-Skr för den på Ebay och ifrån Kina... Jag köpte också en duk från U.K... men än är det ju inga avgifter därifrån...

s-l500a.jpg
s-l1600.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Imponerende! De jeg har sett på har alle hatt substandard display kvalitet, typisk når en kommer ned i spec finner en Max Resolution: 320*240 support 1080P eller Native Resolution: 854x480 (denne ligger i pris med din)
For en liten skjerm spiller den lave oppløsningen mindre rolle, men for mitt bruk trenger jeg minimum 1080P - helst 4K nativ format. En DLP LED projektor blir mer lyssterk ved større oppløsning, med en 4K DLP chip blir fort noe større enn hva en får plass til i en lommeprojektor.
 
Toppen