• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning

wibbo90

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
18451
Medlemskap
2021
Vill höja ett varningens finger om det är någon som har tänkt handla husbil hos Din Husbil i Jönköping Eftermarknaden där är inte rolig Jag svarar mer än gärna på frågor om någon undrar något.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Vill höja ett varningens finger om det är någon som har tänkt handla husbil hos Din Husbil i Jönköping Eftermarknaden där är inte rolig Jag svarar mer än gärna på frågor om någon undrar något.
Har faktiskt inte varit där än och kollat på husbil. Man blir ju lite orolig nu elr :(
 
D

Deleted member 11118

Guest
Man skall alltid vara försiktig när man vill "hänga ut" något företag, de har ingen möjlighet försvara
sig, att bara slänga ord ur sig, utan att förklara varför, skall vi vara försiktiga med. Vissa är missnöjda och vissa nöjda, är man missnöjd tar man det med företaget.
 

Jimmydean

FD HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Hjo
HBK-Nr
35058
Medlemskap
2023
ny medlem som skriver så här, tråden borde låsas!
inte ny,, men dock 3 inlägg
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Man skall alltid vara försiktig när man vill "hänga ut" något företag, de har ingen möjlighet försvara
sig, att bara slänga ord ur sig, utan att förklara varför, skall vi vara försiktiga med. Vissa är missnöjda och vissa nöjda, är man missnöjd tar man det med företaget.

Nu har jag ingen erfarenhet av just detta företaget men när vi köpte bil av en firma i Tyskland gav vi den firman alla chanser I världen att hantera div. problem/fel utan att det hanterades på ett professionellt sätt. Efter 6månader hängde jag därför ut fiman på div. forum då jag anser att de inte borde ha med kunder at göra (de hade bla. stämplat i serviceboken utan att ha utfört någon service).

Jag ser inte problemet med att hänga ut en firma om man samtidigt berättar vad som hänt/hur firman agerat (eller inte) och vad man I stället hade förväntat sig. Ibland gör människorna bakom firman sig förtjänta av att tappa kunder och bli uthängda som dåliga/oseriösa att ha att göra med.
 
Senast ändrad:

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Vill höja ett varningens finger om det är någon som har tänkt handla husbil hos Din Husbil i Jönköping Eftermarknaden där är inte rolig Jag svarar mer än gärna på frågor om någon undrar något.

Håller med övriga, du bör förtydliga VAD du varnar för och VARFÖR samt vad du hade förväntat dig i stället. Firman/människorna bakom KANSKE har agerat fel/dåligt men det kan också vara du som har orimliga förväntningar. Just nu vet vi läsare inget mer än att du är missnöjd och på vilken firma.

// Niklas
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
294
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
När du skriver på detta sätt bär du vara beredd att svara upp på ditt påstående. Du skall stå upp för det du skriver
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Jag har själv råkat ut för att bli portad från firman jag köpte bilen ny hos, men att lägga ut hela sin historia som i mitt fall finns verifierad med kopior på alla mail, tror jag inte skulle göra något större intryck bland klubbens medlemmar, tvärtom.
 

wibbo90

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
18451
Medlemskap
2021
Ingen rök utan eld om nu någon trodde det,jag är inte ute efter att hänga ut företaget bara upplysa om mina problem.Det handlar om en sprucken fönsterram och så har det varit problem med dropdown sängen i 2 år (bilen köptes ny 2015) 3 st manöverkort har bytts och firman har haft bilen i 3 veckor nu i vår och felen är ännu inte lösta nu svarar inte firman på telefonen ej heller på mejl så detta slutar nog hos ARN.Hoppas detta räcker som svar till alla som undrade.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Nu har jag ingen erfarenhet av just detta företaget men när vi köpte bil av en firma i Tyskland gav vi den firman alla chanser I världen att hantera div. problem/fel utan att det hanterades på ett professionellt sätt. Efter 6månader hängde jag därför ut fiman på div. forum då jag anser att de inte borde ha med kunder at göra (de hade bla. stämplat i serviceboken utan att ha utfört någon service).

Jag ser inte problemet med att hänga ut en firma om man samtidigt berättar vad som hänt/hur firman agerat (eller inte) och vad man I stället hade förväntat sig. Ibland gör människorna bakom firman sig förtjänta av att tappa kunder och bli uthängda som dåliga/oseriösa att ha att göra med.


Det här med att hänga ut firmor som betett sig dåligt kräver en stor fingertoppskänsla.
För det första kanske inte alla andra uppfattar det så illa som du gjorde.
För det andra tror jag man ska vara väldigt tydlig med att det är vad "du" tycker och att man står för det.
För det tredje så är man psykologiskt i under läge när man visar att man inte kan hantera situationen på ett riktigt sätt utan man måste ta till så drastiska åtgärder som att hänga ut företagen för att på så sätt "skrämmas".
Naturligtvis är detta min åsikt och du får ha din, men i alla fall!!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Troligen ytterligare en OT (Out of Topic = "utanför ämnet" på ren Svenska), som vanligt "min specialitet" med att väva in liknelser och annat som faller mig spontant i tankarna när jag läser en sådan** tråd (sorry carsten, nu är jag i farten igen. ; ).

Två mycket goda vänner ville köpa ett hus i en mycket attraktiv miljö (med prislapp därefter) och frågade om jag kunde följa med och bidra med en "expertbedömning" av den dyr-dyra-husets 200 m2. Jodå, jag följde med och avrådde starkt från köpet för det fanns alldeles för många varningsflaggor. Och vad hände? Dom köpte huset i alla fall!!! Det dröjde ca 3 år för den unga familjen att uppleva och förstå alla skavanker som följde med efter köpet så nu har dom sålt och flyttat till ett betydligt bättre hus, för samma pengar dessutom...

Vad jag vill säga med ovanstående är att man kanske ska (absolut, tycker jag) kolla NOGA objektet först, rådfråga någon "KUNNIG" i ämnet och sedan besluta sig för eller emot ett köp av en husbil eller vad det nu kan vara för dyrgrip. Sen är det bara att acceptera sitt val man bestämt sig för. Inget illa menat wibbo90, bara ett tips!

Vi människor har mycket svårt att hantera känslor när vi väl fastnar för en "kul" grej vi vill ha. Det är just då vi behöver hjälp som mest, framför allt från en utomstående som kanske i wibbo90's fall kunde förhindrat hela tråden, wibbo90's samtliga problem och därmed "uthängning" av ett företag som försöker överleva i husbilsdjungeln.

/ranko

**problem för alla parter
 
Toppen