• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markisen går inte ut

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
När markisen vevas ut kommer endast höger sida ut, vänster öppnar inte. Någon som har tips på åtgärd ?
Markis fabrikat är Thule.
 

toscana

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
930
Medlemskap
2024
gå upp på en stege och dra i vänster sida när ni börjar veva ut, gör så några gånger så brukar det fixa sig. hade lika dant när den skulle in gick inte in på ena sidan men efter några gånger så har det inte hänt igen.
om inte det funkar så får nog någon firma fixa det.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Hadde samma problem tidigare, veva ut lte ta veven o hjälp till så släpper v sida också , åtgärd , veva ut markisen justera ute på makis ,flytta fram ca 5 mm prova , det hjälpte mig.
 

arnil

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
626
Medlemskap
2024
Det kan bero på att armarnas infästning längst ut mot den långa skenan har glidit i sidled. Lossa låsskruven och knacka tillbaka den till rätt läge. Man kan se märken i skenan var den skall sitta.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er plast der det biter i dette tilfelle, men den permanente løsningen er å justere armene på markisen slik at det ikke biter.
 
Toppen