• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker beg. solcell ca. 100W

F

F.d. 22252

Guest
Köp de som är gjorda för båtar bara en tunn flexibel platta som du kan enkelt limma fast inga fästen och inget luftmotstånd, finns på flera ställen jag köpte min på skeppa marin i norrköping har bara kvalitetsvaror verkar det som. Skulle inte köpa begagnat om den suttit uppe och monterade med aluminium lister är inte värt besväret att montera tänk på snö och genomgående skruvar Jo solpaneler slits men det är ingen som vill tala om eller kännas vid men det kommer väl ut så småningom, samma som teslas bilar, aktierna rasar och de kan nog gå i kånken.
 
S

StorDansk

Guest
Tack Bengt för dina kloka synpunkter, som vanligt, uppskattat jag ska gå och titta.

Nä du, nästan 4.000:- för 110W är lite för häftigt för min plånbok, då får jag klara mig utan.
 
F

F.d. 53814

Guest
På Blocket är det någon som säljer paneler mm i Norrköping till hyfsade priser.
Jag har ingen aning om kvalitet eller tillförlitlighet hos säljaren men kan vara värt att kolla om man nu inte vill köpa på ebay själv.
Min senaste 100W från Tyskland kostade ca 1000:- SEK inkl frakt.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
F

F.d. 53814

Guest
Varför är två paneler i paket dyrare än två separata?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Varför är två paneler i paket dyrare än två separata?

Kolla på frakterna. Köper du en panel så betalar du 999:- + 299:- i frakt = 1298:- . 2 x 1298:- = 2596:-. Men köper du paketet med 2 paneler så är det fraktfritt & kostar 2299:-, alttså 297:- billigare (148,50:- / st).
 
S

StorDansk

Guest
På Blocket är det någon som säljer paneler mm i Norrköping till hyfsade priser.
Jag har ingen aning om kvalitet eller tillförlitlighet hos säljaren men kan vara värt att kolla om man nu inte vill köpa på ebay själv.
Min senaste 100W från Tyskland kostade ca 1000:- SEK inkl frakt.

Har du någon adress på denna säljare, måste erkänna jag har ingen vana att handla, men med eran erfarenhet törs jag nog ge mig på det!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har du en rød firkant med et tall i på toppen av siden? Trykk på denne og du er inne i den diskusjonen/PM.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Nej, jag kan inte se något sådant. Var någonstans skall den finnas? Det är kanske så att Hasse har skrivit i fel tråd.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sorry, jeg blandet det med en anne funksjon. Oppe ved siden av din lille avatar er en rund blå sak med 2 pratebobler, trykk på den så ser du hva du har av uleste meldinger. Neste mulighet er Diskusjoner i menyen du finner ved å trykke på avataren.
 
S

StorDansk

Guest
Hur hittar jag detta PM?

Det är nog så att "Du har PM" var avsett för mig, Hasse skrev och föreslog att vi skulle handla ihop, men jag förklarade sedan för honom att det bliver senare på året. Och detta såg jag först nu att du trodde det var avseet för dig.
Beklagar att jag inte lärt mig alla funktioner på nya hemsidan än.
 
Toppen