• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kenwood DNX317bts

Stefan100

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Laxå
HBK-Nr
25195
Medlemskap
2024
Hej. Är det någon mer än jag som har en kenwood dnx317bts?
Jag lyckas inte med att få in POI på något sätt. Tänkte lägga in ställplatser och lite sånt, men icke.
Har en äldre Garmin LM 57 och där var det hur lätt som helst att få ordning på det men inte på Kenwooden. .
Har någon en ide så får ni gärna höra av er.
Ha en bra kväll..//Stefan
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej Stefan 100! I handskfacket (eller under instrumentpanelen, på höger sida) hänger en sladd med en USB-kontakt (hona). "Kör in" allt du vill ha i din Kenwood, på ett USB-minne, och sätt sedan detta minne i den nämnda sladden, så ska det fungera!! Det finns en minneskortplats i din GPS, men där fungerar det inte!! Jag har hjälpt ett femtontal husbilar med Kenwood. Senast en för tre dagar sedan. M.V.H. Jack43
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej Jack!
Är det på något vis möjligt att uppdatera kartorna oxå ? får på skärmen att jag ska uppdatera dom

Mvh
Pelle
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Då får du köpa en livstidsuppdatering och det kostar kanske mer än en ny GPS! Valde bort livtidsuppdatering och skaffade en ny GPS!
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Nja, Pelle& Lena, hur man uppdaterar Kenwood känner jag inte till. Men hade jag varit du så hade jag kopplat den nämnda sladden (i handskfacket) till en lap-top, och sedan gått in på Garmin Express. Kenwood tillhör ju Garmin, så det borde gå!! Jack43
 

Snubben56

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Västervik
HBK-Nr
9210
Medlemskap
2025
Nja, Pelle& Lena, hur man uppdaterar Kenwood känner jag inte till. Men hade jag varit du så hade jag kopplat den nämnda sladden (i handskfacket) till en lap-top, och sedan gått in på Garmin Express. Kenwood tillhör ju Garmin, så det borde gå!! Jack43
Det fungerar inte att göra så, man måste göra detta via ett Micro SD kort som man för över Kenwood systemet till och sätter det i en dator. där kan man uppdatera kartor och system, för att ladda tillbaka till Kenwooden. Jag har en lathund på hur man går tillväga för att lägga in POI i Kenwooden :)
 
Senast ändrad:
Toppen