• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga om Mercedes Sprinter

F

F.d. 22252

Guest
Som du vet har min äldste son samma problem som dej men jag tror fortfarande att du är feldiagnostisterad. Jag skulle nog inte klara att krypa på golvet numera, får se när våren kommer, skulle behöva krypa under med lite glasfiber och plast. Har mitt sikte inställt på kroatien är ju inte så långt att resa till. Du är nog inte så sjuk som du tror annars skulle du inte kunna bygga som du gjort.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ja du Bengtic, jag har en trogen ledsagare i dig mm :) Tack för din tro på min förmåga att gå iland med mitt bygge. Huvudsaker är faktiskt att det är djävligt roligt och ibland när jag känner mig obalanserad åker jag ner till det kalla garaget och ser om jag hittar något att göra och vips går det över.
HBK och övriga medlemmar ger mig också ett gott stöd och goda råd.
 
Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
CE64E5B9-2941-4B04-82D7-2FD3659F7AD6.jpeg 037B814D-CAF8-430F-8186-3A7D20523996.jpeg
Fixat värme o vattensystemet efter ett litet läckage. Hade missat göra så att jag kunde tömma systemet men nu gjort och tätt
Monterat lampor över bordet och monterat en nattlampa i sovutrymmet.
För övrigt är det bara jobb med färdigställande av elsystemet

DF9DD6CF-2D5A-4AD4-BD34-BD1FBA14574F.jpeg
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Skall inhandla ett gaslarm till bilen och en automatisk avst.ventil
Är lite rådvill om det skall vara batteridrivet el drivas av bilens batteri
Tänkte montera larmet på den höga tröskel under spisen c:a 5 cm
ovanför golvet.
Vill gärna synpunkter ?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag köpte mitt Nexa MTG 3000H på Jula. Det kan drivas på 230V AC eller 12V DC. Jag har haft det i 2 år & testat det några ggr, fungerar finfint. Din föreslagna placering av larmet är perfekt. Det skall placeras så nära lägsta punkten som möjligt & gärna nära förbrukarna.
Gaslarm | NEXA MTG-3000H
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sikaflex 291i, det har jag använt till detta. Men det går ju också med Tec7 eller liknande. Det finns en uppsjö av limmer på marknaden. Det viktiga är att det biter bra & är lite flexibelt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Polyurethan lim som Sikaflex 290 serien og Tec7 er bra. Hold deg langt vekk fra Silikon det slipper lett etter en tid og Butylgummi har ikke strekkfasthet nok.
 
Toppen