• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sommaren närmar sig, tips på bra böcker?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Önskar lite tips på bra böcker.
Dessa har jag läst, och tycker om dem, så tipsen får gärna va liknade böcker
Svennis
Zlatan
Älskade Terrorist
The dirt
Heroin Diares
438 Dagar
Slash
Ozzy Osborn
Kiss osminkade sanningen
Alice Coper
Jägare: bakom fiendes linje
American Sniper
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Jag är lite för lat för att läsa vanliga böcker och kör därför med ljudböcker när man är ute och går eller kör bil. Ett gratis alternativ som är bra är Radioföljetongen i radions P1. Finns som podd och därmed slipper man välja bok själv och får istället oftast något som man inte alls skulle valt själv från början men som ändå är mycket bra.
 

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Erik Lewin som skrivit Operation Saif har också skrivit Almedalen har fallit.
Gillar du vikingar har Ingeman-Sundberg en trilogi Vikingablot, Vikingasilver och Vikingaguld.
Det hemliga brödraskapet från Wien av Ingar Johnsrud.
Kaninjägaren av Lars Kepler.
Roslund & Thunberg har skrivit Björndansen med uppföljaren En bror att dö för.
Samtliga jag nämnt är skönlitteratur.
Ha det skönt!
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Läs Annika Taesler Ända in i märgen. Mycket läsvärd. Kan lånas på biblioteket som ljudbok också.

Hälsningar Sanddammaren
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Hej, jag skulle rekommendera Kazuo Ishiguro böcker; Never let me go, The buried giant, The unconsoled, The remains of the day. Han fick Nobel pris 2017.
Om Du tycker om bra sci-fi; C.S.Lewis trilogi: Utlykt från tyst planet, Perelandra, Vredens tid.
Hälsningar
Janne
 

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
Vill verkligen rekommendera Ken Follett trilogi som följer fyra familjer från England, Tyskland, USA, Ryssland från början av 1900-talet genom de historiska skeden fram till våra dagar. Den första boken heter Giganterna fall, den andra Världens vinter och den sista i serien heter Evighetens rand. Det är ordentliga tegelstenar på sammanlagt ca 2400 sidor. Något av det bästa jag läst.
Tomhoff
 
Toppen