• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringen på årsmötet

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
det var fina bilder men man undrar vad som hände med 4 m mellan bilarna ! vi ska nog inte gny på ställplatser och campingar när vi inte klarar av att hålla det själva ?
 
S

StorDansk

Guest
Jobba tidvis som P-vakt så jag vet att de som ledde in folk jobba efter 4+2 meter, att sedan några få flyttar bilen sedan går nog inte styra. Men vilket jättejobb, att smidigt parkera drygt 400 bilar är bitvis stressigt, men tycker det över lag gick riktigt smidigt och att alla var förstående och samarbetsvilliga.
Men det behövs alltid flera frivilliga till parkeringen, särskild torsdagen då de flesta anländer
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
OFF TOPIC

Det passer mig fint med 4 meter mellem Husbilerne, mest af hensyn til den komfort det giver med lidt plads, men jeg forstår ikke kravet.

Prøv at undersøge afstanden mellem bådene, næste gang du kommer til en marina. Båden har eksakt samme udstyr som vore husbiler, og de er i princippet lavet af de samme materialer, men der findes kravet om 4 meter ikke.

Sorry for at kapre tråden.
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Du har helt rätt att i en marina ligger man reling mot reling. Har förvånat mig mycket pga säkerhetsskäl. Nu talar vi husbil och har för det första lättare att placera våra bilar var vi önskar. Ingen vind, inga draggar som drar iväg mm. Varför ska vi rucka på dessa 4 meter om det finns utrymme därför? Vad det verkliga säkerhetsavståndet skulle vara i händelse av brand mm har jag ingen aning om. 4 meter tycker i alla fall räddningstjänsten är ok. En rekommendation som känns bra att kunna följa.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
De 4 meter mellom radene gjør det enkelt å flytte enkeltbiler, spesiellt når annen hver 4 m gate er helt tom slik de blir når 2 rader parkerer med markisene mot hverandre.
 
Toppen