• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Permanenta Årsmötet till Kristinehamn

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Nu har HBK haft årsmötet i Kristinehamn några gånger, då finns det anledning att fundera på att alltid ha det i Kristinehamn. Det finns många fördelar med detta.

Plats för 400-500 husbilar.
Befintlig organisation
Arena att vara i
Husbilsvänlig Kommun
Upparbetade kontaktvägar
HBK kan stället och vet hur det fungerar.

Skall man leta annan plats i landet får man börja om från noll på allt, finns säkert inte så hemskt många andra platser som uppfyller vad Kristinehamn kan erbjuda.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Jag fick kommentarer på årsmötet av deltagare och dom sa, ska ni flytta till något annat ställe måste det vara bättre än Kristinehamn. Läget och hur bra det fungera i Kristinehamn är inte lätt att slå, men man ska inte vara säker;)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Kanske ska man tänka i nya banor. Kristinehamn är jättebra på många sätt, men kanske kan man acceptera färre deltagare, men lägga årsmötet norr om Dalälven något år.
Vad tycker medlemmarna som INTE kunde närvara i Kristinehamn??
 
D

Deleted member 11118

Guest
Var du än läger årsmötet ligger det på felplats för många Sverige är ett avlångt land och medlemmarna är utspridda från norr till söder. Personligen tror jag det kommit färre deltagare om du lagt det i norra Sverige, men allt kan vara värt att prova.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Man kan ju alternera, norr, söder, mitt. Hitta ett bra ställe i norr o ett i söder, i mitten har vi ju redan ett kanonställe att vara på. Sen kör vi var tredje år på vardera stället.
Jag har föreslagit Ljungbyhed i söder. Gamla flygflottiljen har ju stora ytor att ställa husbilarna på. Hangarer kompletterade med tält att äta o umgås i. Är nog betydligt dyrare än Kristinehamn tyvärr.
 
F

F.d. 55374

Guest
Man kan ju alternera, norr, söder, mitt. Hitta ett bra ställe i norr o ett i söder, i mitten har vi ju redan ett kanonställe att vara på. Sen kör vi var tredje år på vardera stället.
Jag har föreslagit Ljungbyhed i söder. Gamla flygflottiljen har ju stora ytor att ställa husbilarna på. Hangarer kompletterade med tält att äta o umgås i. Är nog betydligt dyrare än Kristinehamn tyvärr.

Var mitt i landet har det hållits årsmöte ?
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Befolkningsmässigt ligger nog Kristinehamn mitt i Sverige. Annars är väl mittpunkten nånstans i Östersundstrakten har jag för mig.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sen förstår jag inte varför det är knappt 200 som kommer till själva årsmötet när det är nästan 500 husbilar på träffen. Många som lämnar på lördag förmiddag såg jag. Varför?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er alltid minst to midtpunkt :D - Oslo har et geografisk midtpunkt ikke langt fra Kikut der 50 km langrenn hadde vendepunkt i gamle dager. Det bor mindre enn 10 nord for dette punktet innen Oslo. Befolknings midtpunkt, geografisk og i noen tilfeller som med Norge så er det og et lengde midtpunkt. Midtpunktet på E6 i Norge ligger nord for det geografiske midtpunkt og veldig langt nord for befolknings midtpunktet.

Den siste frågan fra Hasse har jeg og stusset på tidligere, er de der kun for festen fredag kveld?
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sen förstår jag inte varför det är knappt 200 som kommer till själva årsmötet när det är nästan 500 husbilar på träffen. Många som lämnar på lördag förmiddag såg jag. Varför?

Håller med om att det är synd att inte fler tar chansen att komma på själva årsmötet. Ex vis så diskuterades just det här och togs beslut om olika förändringar.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Befolkningsmässigt ligger nog Kristinehamn mitt i Sverige. Annars är väl mittpunkten nånstans i Östersundstrakten har jag för mig.

Kristinehamn - landets nordligaste del ca 150 mil
Kristinehamn - landets sydligaste del ca 50 mil
Landets mittpunkt ligger i Ånge kommun
 
F

F.d. 2692

Guest
Hade också en diskussion om att det var färre bilar i år. Visst kan motivet vara att någon anser att dom har varit i Kristinehamn förut men jag köper inte detta. Det finns allt från dragspelsstämmor till bilträffar som alltid har sina träffar på samma ställe utan problem. Det är ju dock bara en gång om året och själv har jag inte blivit trött på Kristinehamn. Däremot är jag inte motståndare för att byta plats men heller inte emot att man är permanent i Kristinehamn. Som inblandad vet jag att det kommer bli väldigt svårt att hitta något ställe med all den servicen som bjuds just i Kristinehamn.

Upplysningsvis kan jag informera att det finns kommuner som är intresserade av att vi lägger vårt årsmöte i deras kommun. Oftast är ytorna för att parkera inte det som är problemet. Det är samlingslokaler som är problemet. Förslag som vi fått med att hyra stora tält för 250.000:- är inte intressant.

Så avslutningsvis har jag inget emot att fortsätta i Kristinehamn så länge inget bättre eller lika bra alternativ dykt upp.
 

Lisa

HBK Valberedning
Admin medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
10
Medlemskap
2024
Den befolkningsmässiga medelpunkten låg, i vart fall för några år sedan, i Hallsbergs kommun, närmare bestämt i närheten av Svennevad och Hjortkvarn. Nu tror jag inte våra medlemmar är fördelade på samma sätt utan vår medelpunkt ligger säkert någonstans söder om Kristinehamn.

Personligen har jag inget emot att fortsätta med årsmötena i Kristinehamn; bl.a. bra och rymliga lokaler, tillgång till toalett och dusch, stora parkeringsytor, ypperlig cateringmat och närhet till en fin stad.
 
F

F.d. 55554

Guest
Vi mötte MÅNGA husbilar när vi körde söderut tillsvi svängde av mot Falköping, dessutom fanns det tydligen en träff söder om Sjötorp, tror det var Burstnerträff?

Jojje
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Ingen fara! Förlägg det permanent till Kristinehamn om det känns bäst och klokast! Vi som bor norr om Dalälven kan ju ta del av det som hänt via detta forum om vi av nå´n händelse känner att något av det som förhandlats även berör oss.
Vi Norrlänningar är ju dessutom helt införstådda och vana med att vara närande och icke tärande. ;)
Skämt åsido!
Detta veckoslut passar även alldeles utmärkt för de lokala träffar vi har i de märkes- eller förstagsklubbar många av oss varit med om att dra igång och driva vidare.
//Kjell
 
Toppen