• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Kjenner igjen den! Siden jeg var der sist er det kommet et meget spesiellt hotel noen meter fra bildet, om ikke bildet er tatt fra hotellet. Det er en viktig turistvei som går over broen, bakveien til en top 10 turistpunkt i Norge.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Jag var där ifjol men minns inget hotell. Däremot minns jag den överdesignade toaletten med underliga dörrar i blankpolerat stål. Var nästan svårt att hitta in.

Är inte hemma just men återkommer med nån mer bild senare om ingen löser det trots Knuts ledtrådar.
//Peter
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hotellet ligger litt lengre fra veien, omlag 200 m nedenfor, veien ned til hotellet er omlag 200 m fra broen. Samme arkitekt som toabygget - mener dette ble bygget som en del av hotel prosjektet - et landskapshotel. Jeg hadde glemt at hotellet ikke er synlig fra veien om en ikke vet om det.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Här kommer ett par bilder till, varav ett inifrån toabyggnaden.

//Peter
20170805_123656.jpg 20170805_125547.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
For å hjelpe litt så er det på Vestlandet i Norge og grenseområdet mellom Sunnmøre og Romsdalen, men vi er fortsatt i Sunnmøre.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Rätt kommun, men det namnet på själva platsen jag är ute efter. Det är ett mycket populärt stopp för turister som färdas mellan två ännu mera kända ställen.

//Peter
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Japp, Gudbrandsjuvet är helt korrekt. Din tur att ta över stafettpinnen med en ny bild.

//Peter
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Var befinner vi oss nu?

DSC_1857_04.jpg
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Japp, det stämmer. Den första bilden var Randers Real Skola. Jag tycker att det var väldigtspeciellt med skulpturerna som var gjorda på plats av växande träd.

Din tur nu junfors.
 
Toppen