• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med startspärr

F

F.d. 50987

Guest
Någon som vet vart jag ska vända mig för koppla ur start spärren , den bara strular ...och ev vad det kan kosta.
Kör man så stänger man av så måste jag vänta ca 1 tim eller lite längre innan start spärren släpper igen blir tokig.
Med vänlig hälsning Mikael
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Problem med startspärr

jag hade problem med startspärren på min 99 fiat ,fick ta bärgare till verkstad där dom slog sönder en kopplingsdosa i anslutning till dieselpumpen och gjorde en tillfällig omkoppling,det blev 5 år utan problem,(sen bytte jag bil,) detta hände på Skärtorsdagen så det blev en akutlösning
 
F

F.d. 50403

Guest
Jag har Fiat Ducato 1,9 td 1998 och nu efter batteribyte kommer code lampan och det går inte vidare till glödning, hur löser vi detta?
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Ni har säkert löst problemet? Men vi hade en 99.a för några år sedan och vi fick det problemet vid batteribyte. Tror att jag minns att det sätt en knapp ovanför batteriet. Den som bytt batteriet hade kommit åt den. Det var själpskyddet till bränslepumpen om jag minns rätt. Bengt
 
F

F.d. 50395

Guest
Hej!
Önskar få veta mer om startspärren och det som slogs sönder och mer utförligt vad som gjordes. Har bytt motor i min ducato 1.9td och code lampan lyser i displayen. Ring gärna! 0703215555
 
F

F.d. 50395

Guest
Hej
Önskar mer info vad ni gjorde för att koppla ur startspärren. Har problem med code lampan och den nymonterade motorn startar inte. Fiat ducato -96 och nya motorn -98.
 
Toppen