• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Du menar kanske Hur länkar jag från ett inlägg till ett annat?
  1. Gå till det inlägg du vill länka till, klicka där på den lilla siffran under inlägget (bredvid gilla-knappen). I det lilla fönster som kommer upp, markera hela länken och kopiera (t ex med Ctrl+C)
  2. Gå sedan till det inlägg du vill länka från (eller skriv ett nytt). Ställ markören i inlägget där du vill ha länken och klicka på kedjelänken i verktygsraden. I den ruta du får upp, klistra in det du kopierade under 1 (t ex med Ctrl+V)
Om du i stället vill länka till en tråd rent allmänt (alltså inte till ett specifikt inlägg), gå i stället till den trådens början, klicka i webbadressfältet, kopiera, och gå sedan tillbaka till det inlägg du vill länka ifrån, etc som pkt 2 ovan.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Japp, har ingen större betydelse för mig men jag vet att det var så på den förra plattformen. Förde man muspekaren över en bild så visades bildnamnet.
Pilen nu när jag citerade var en överraskning för mig och det hade jag inte begripet, frågan är hur länge jag kommer ihåg det. Nu när jag skriver så har jag verktyg över min text och för jag muspekaren där så får jag information. Så kunde det vara över den nyfunna pilen också.
Som också teknikerna påpekat för mej ...
Jag missade att säga att om du hovrar/vilar med markören över pilen, på andra ställen med länkar, eller över en bild så får du information om namn och mappstruktur i nederkant i bild (t ex nere t.v. i en laptop).
Kanske det räcker till?
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Kan det vara möjligt att...?

Ställplatsinfo är en bra tråd, men, om jag inte har för avsikt att åka utomlands i år så är all info om dessa platser för tillfället ointressanta.
Skulle det vara möjligt att lägga till vilket land det gäller?

Ställplatsinfo Spanien

Ställplatsinfo Frankrike

Ställplatsinfo Sverige osv.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kan det vara möjligt att...?

Ställplatsinfo är en bra tråd, men, om jag inte har för avsikt att åka utomlands i år så är all info om dessa platser för tillfället ointressanta.
Skulle det vara möjligt att lägga till vilket land det gäller?

Ställplatsinfo Spanien
Ställplatsinfo Frankrike
Ställplatsinfo Sverige osv.
Mja, men allra först: Ställplatsinfo visar enbart de platser som ändrats. Det finns ju massvis med platser som inte kommer med i den tråden, helt enkelt för att de inte ändrats.
Du känner kanske till att du, förutom sökfunktionerna på forumet Husbilsplatser, kan ladda ner pdf-filer per land med alla husbilsplatser per land? T ex en pdf-fil med alla spanska husbilsplatser?

Klicka på denna länk

https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/hbk-s-ställplatser-med-foton-som-pdf-filer.67308/

eller gå via huvudmenyn Husbilsplatser/Husbilsplatser att ladda ner. Täcker det ditt behov?
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Mja, men allra först: Ställplatsinfo visar enbart de platser som ändrats. Det finns ju massvis med platser som inte kommer med i den tråden, helt enkelt för att de inte ändrats.

Helt medveten om detta men tanken var mer om tex. jag planerat en resa till något land och där sett ut ett antal ställplatser så är jag intresserad om det nyligen hänt något med det landets ställplatser.
Tanken var bara att slippa kolla ställplatsändringar där jag inte tänker åka.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Helt medveten om detta men tanken var mer om tex. jag planerat en resa till något land och där sett ut ett antal ställplatser så är jag intresserad om det nyligen hänt något med det landets ställplatser.
Tanken var bara att slippa kolla ställplatsändringar där jag inte tänker åka.
Okay, då hänger jag med.
Men, att ha lika många Ställplatsinfo-trådar som länder (idag har vi platser i 34 länder) blir nog inte så bra. :(. Men, däremot skulle vi kunna lägga till land för varje inlägg, DE för Tyskland, DK för Danmark, SE för Sverige, etc. Sulle det räcka? Du får förstås ändå bläddra igenom ett antal ...

Skulle det passa tar jag upp frågan med de andra två webbarna för husbilsplatser.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Som också teknikerna påpekat för mej ...
Jag missade att säga att om du hovrar/vilar med markören över pilen, på andra ställen med länkar, eller över en bild så får du information om namn och mappstruktur i nederkant i bild (t ex nere t.v. i en laptop).
Kanske det räcker till?

Har provat att köra pekaren över bilder och den blir en hand och då kommer där en text i nedre vänster hörna (inget bildnamn) men bara på vissa bilder. På andra bilder blir det ingen hand ens och då kommer inget upp i vänster hörna heller. Provade På spåret Skandinavien.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har provat att köra pekaren över bilder och den blir en hand och då kommer där en text i nedre vänster hörna (inget bildnamn) men bara på vissa bilder. På andra bilder blir det ingen hand ens och då kommer inget upp i vänster hörna heller. Provade På spåret Skandinavien.
Ja, du har rätt, kollade samma tråd.
Har man lagt in en bild i själva inlägget som "Full" fungerar det inte med länken nere i vänstra hörnet. Sannolikt lägger sig informationen/textrutan "Klicka för en större bild" över.
Tycker du att det är viktigt att åtgärda?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nja,.vet bara att det var så tidigare på gamla plattformen. Jag har absolut ingen kunskap om hur svårt det är att få till det..
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ja det vet jag men om en medlem hänvisar till ett inlägg i sin text. Det var så jag menade
T.ex ”Detta kan du läsa om i inlögg 790” hur kommer jag snabbt till detta inlägg?
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, vad har hänt med numreringen framför de anmäla på träffar? De har försvunnit ..
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ja det vet jag men om en medlem hänvisar till ett inlägg i sin text. Det var så jag menade
T.ex ”Detta kan du läsa om i inlögg 790” hur kommer jag snabbt till detta inlägg?
Gå till inlägg 790, klicka på siffran bredvid gilla-knappen under det inlägget, i den ruta du då får upp, markera hela länken och kopiera den, t ex med Ctrl + c. Skapa sedan ditt nya inlägg, klicka på kedjelänken i vergtygsfältet och klistra in den kopierade länken. T ex med Ctrl + v.
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Okay, då hänger jag med.
Men, att ha lika många Ställplatsinfo-trådar som länder (idag har vi platser i 34 länder) blir nog inte så bra. :(. Men, däremot skulle vi kunna lägga till land för varje inlägg, DE för Tyskland, DK för Danmark, SE för Sverige, etc. Sulle det räcka? Du får förstås ändå bläddra igenom ett antal ...

Skulle det passa tar jag upp frågan med de andra två webbarna för husbilsplatser.

OK. 34 olika trådar förstår jag att det blir lite väl mycket. Idén var nog inte så bra som jag tänkt, men det var en tanke, är annars väldigt nöjd med ert arbete på hemsidan.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Gå till inlägg 790, klicka på siffran bredvid gilla-knappen under det inlägget, i den ruta du då får upp, markera hela länken och kopiera den, t ex med Ctrl + c. Skapa sedan ditt nya inlägg, klicka på kedjelänken i vergtygsfältet och klistra in den kopierade länken. T ex med Ctrl + v.
Vi har nog missuppfattat varandra. Jag skall ju till t.ex inlägg 790. Du skriver ju i texten ”gå till inlägg 790”
Det är ju dit jag skall ?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vi har nog missuppfattat varandra. Jag skall ju till t.ex inlägg 790. Du skriver ju i texten ”gå till inlägg 790”
Det är ju dit jag skall ?
Jag fattade dej som att du vill länka till inlägg nr 790. Om inte, vart ville du länka?

Kollade lite noggrannare vad du frågat: Aha, du ville bara gå till inlägg nr 790, då är jag med.
Då är det en tråd med många sidor, klicka på någon av sidorna en bra bit in, t ex 22 (jag hittar på). Börjar inläggen på den sidan med t ex 600 skuttar du några sidor, klickar på t ex 26. Där kanske inläggen börjar på nr 785, då är det bara att scrolla neråt några inlägg.
Med andra ord, det finns ingen möjlighet att söka på inlägg nr (vad jag vet).
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det går å regne seg frem, de fleste har 20 innlegg pr side så 790/20 gir 39,5 det vil si side 40. Rund alltid av opp slik at 801/20 gir side 41. Om du har valgt annen sidestørrelse så er det denne du å benytte i stedet for 20.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen