• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@Sjöberg: Som det ser ut för Amstel ser det ut för mej också, både i laptop (PC Win 10/Chrome) och mobil (Android 8.0/Galaxy/Chrome). Inga tidsangivelser som i andra trådar. Verkar skumt, nåt med behörighet?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
For meg ser listen over Diskusjoner ut som for Sjöberg, og jeg kjører Windows 10 og Edge. Selv de gamle PM fra før årskiftet fungerer det ¨trykke på datoen til høyre for å komme til siste innlegg.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Herjer litt med diskusjon med meg selv og en HBK Interreserad konto og det fungerer å trykke på tidsangivelsen i kolonnen Senaste inlägg. Den starter med Aldeles nyss, skifter til for x minutter sedan og i går før en får en dato - mulig den er innom i dag også.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Rörigt värre!
Om jag klickar på datumet i inlägg 764, hamnar jag på sida 39 och inlägg 7
Obs! Har fortfarande bakvänt visning!
Julian
 
F

F.d. 14324

Guest
Amstel, Det är lugnt, du får inte läsa mina heller... ;) Eller jo, det får du visst det om du vill. :)

Men om du kollar på din egen bild, i högerkanten under orden senaste inlägg.
Ser det inte i varje fall lite ut som tidsangivelser under ditt namn på två ställen, och under det tredje namnet också.

Testa att trycka på dem, de fungerar som genvägar till sista inlägget i tråden.

Bosse, Jag tror inte behörigheter spelar in i det här, jag har testat med min egen inloggning och två andra testinloggningar för medlem och intresserad, Knut håller på nu och skickar meddelanden till mig också, och jag har testat med W10, chrome och edge, Android telefon, och hela tiden har jag tidsangivelser för senaste inlägget i diskussionen.


Amstel, omkullvällt forum med visningen nyast överst ställer till det en hel del när det gäller länkar till andra inlägg i forumet.

mvh jocke
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Jag har inga hemligheter för dig heller!;)
Du har rätt men då hade jag växlat till Chrome!!!
I Edge har jag inget datum till höger.
Trodde ett ögonblick att du eller jag hade förväxlat höger och vänster, men jag börjar förstå nu!
Ganska mycket skillnader mellan Edge och Chrome och i den "bakvända" visningen fungerar mycket inte som det borde! Men jag har frid med det! Klarar mig bra ändå!
Fast önskemålet kvarstår: "om-/bakvänt" visning även i Diskussioner!!
God natt! Julian:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Nå ser jeg litt av ditt problem, zoomet inn i Edge til Senaste inlägg kolonen forsvant. Men til høyre var fortsatt lenken der som en tidsangivelse og den fungerer fortsatt. Samme er tilfelle i Chome på telefonen.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
En önskan...
Det borde räcka att klicka på markera forum lästa en gång, det behövs ingen bekräftelse som jag ser det.
 
4

4 JO

Guest
En önskan...
Det borde räcka att klicka på markera forum lästa en gång, det behövs ingen bekräftelse som jag ser det.
Jag har också varit inne på att det är ett lite onödigt steg att behöva bekräfta.
Vad som händer i bakgrunden när man klickar på Markera forum som lästa är att det plockas fram uppgifter på när du senast var inne för att få fram det som är oläst.
Visst, det går att bygga bort steget men då ska vi in och ändra en del i de grundläggande funktioner som detta forum bygger på och det i sin tur kan leda till problem vid kommande uppdateringar.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ja og om du bruker funksjonen fra inne i et delforum så får du et ekstra valg - gjelder det dette ene delforumet eller alle forum.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hur gör man för att slippa annonser när man tittar på olästa inlägg i forumet, utom att sätta varje annons på ignorera efterhand?
 
F

F.d. 55374

Guest
Hej
Har en fundering ang. en stängd tråd, eftersom jag gjorde sista inlägget så är det väl jag som är orsaken
till stängningen. Borde jag inte få ett meddelande att tråden är stängd och en motiveringen.
Tommy R
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen