• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera tankbar gasflaska

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hej skulle behöva tips var jag kan köpa / montera en tankbar gasflaska mellan Stockholm - Helsingborg kommer till Stockholm den 12.3.2018 Alla tips välkommnas
H. Ulf Wikar
 

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Gasolfyllarna i Norsborg . Men du måste ringa o beställa vad du skall ha betr fllaska o slangar samt yttre påfyllning Tel 0046 020 19 19 90 ev ta bort 0 i 020 numret prova
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Man tackar.
Låter intressant det där.
Jag bor i Huddinge och brukar fylla mina tuber där, tar ca 10 min att åka dit.
Jag som inte gjort någon form av research i ärendet undrar således hur det priset står sig.
Mvh Andreas.
 
F

Fd.47585

Guest
Bilderna på externa påfyllningern känns väl sådär. Jag skulle nog bygga en liten trälåda som skyddar slangen i "garaget" så inget glider iväg och krockar med slangen och det blir läckage i ett oventilerat utrymme.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag håller med "leri", slangen är dock endast trycksatt under fyllning, enklast hade varit att montera i luckan,det finns en gummimuff att köpa att sätta över anslutningen på insidan.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Täta gasolutrymmet mot garaget. Det får inte finnas öppning så gasol kan läcka från gasolutrymmet till garage eller annat "slutet" utrymme. I all välmening.
Jo de tätade hålet bättre, på bilden är det inte städat ännu det är lite halvfärdigt när jag kom dit och tog bilden. Men vi hade lite bråttom att komma i väg
Ha de Paffw
 
Toppen