• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljödekaler

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Även jag var in på Dekra fick ut en tom dekal,fyll regnummret sa killen som tog betalt.
Detta är som mycket annat bara ett byråkratiskt påfund som tydligen enkelt går att runda.
Märket sitter redan fast på rutan så jag åker väl vidare, hoppas det räcker att visa regbevis om ja blir stoppad :spinny:
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Besökte Iveco verkstad i Neumunster för att köpa olja. Frågade var jag kan köpa miljömärke i närheten. Mannen öppnade en skrivbordslåda och sade att det gick bra att köpa av dem, 5€. De var tydligen ombud för Dekra. Har fortfarande märket i handskfacket färdigt att klistra på rutan om jag måste in i någon miljözon. Till ställplatsen i Bremen kan man köra utan märke, vägarna förbi Köln är fria mm så det blir till nästa Berlinbesök, men allt ändras så bäst att kolla kartan i bifogade länk sedan googla på t.ex" umweltszone Köln "

UBA.gdi | Umweltzonen
 
J

Jarn

Guest
Du kan köpa din tyska miljödekal på Besiktningsföretagen, typ Dekra eller TÜV, samt alla bilverkstäder som är certifierade för att göra avgasreparationer, dvs de flesta märkesverkstäder och kedjor typ ATU m.fl.
Har själv köpt både på Volkswagen, M-B och ATU.
 
L

linde

Guest
Jag var inne på Dekra i Flensburg idag för att köpa miljömärke. Hade tagit en bild på min bil med märke med det gamla tyska reg.nr. Då så flickan att då får du ett nytt utan kostnad!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen