• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg mot Portugal - Spanien 2017 - 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
180312
Nu har vi flyttat oss från blåshålet Barriada Palomares Vera Playa
till Anibal Camper Area strax innan Aguilas,

180312 Anibal.jpg

passerade flera platser där det stod många husbilar.
Kände att vi fått nog av sandblästrad husbil.
Koordinater:
GPS: 37.388470, 1.616065    enligt deras reklamlapp,
Google Maps länk

Koordinater hit: N 37° 23' 19,138'', W 1° 36' 57,822'' , ± 2,3 m, till @Jack & Eva :yes:

Allt kostar här, 7€/dygn, el 6Amp 3€, dusch 2€, tvättmaskin/ tumlare 4€/st, tömmning 2€( om man bsra tömmer), internet 1€
Vatten tydligen gratis inne på ställplatsen, finns en LÅNG grön slang.
Tvättmöjligheter för husbilar Max 3.40 höjd ,
finns även en plats med ramp och fri höjd så man kommer åt taket,

180312 Tvättbryggan.jpg
Toatömmnings platsen bakom buskarna, gråvatten till höger utanför bild
180312 Tömmning.jpg

byte av gasolflaskor, Butano 18.90€, Propano 14.50€
På macken finns en liten butik med det nödvändigaste som öl, mjölk, och lite annat.
Dagens priser på drivmedel.

180312 Dagens pris.jpg

Vet. Inte om vi står här mer än i natt,.

Ha en bra dag och en bättre i morgon.
Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
180313

Skönt att det slutat blåsa, tömde och fyllde det lilla som behövdes,
passade även på att göra rent solcellerna vid rampen .
Det blev en runda till Mercadona för att fylla på förråden, sedan Aldi som vi lämnade 11.08
Håller på med frysrensning, dags för avfrostning, det har blivit 3 rätters middag nån dag.
Vi har även haft Kajsa Vargs recept, man tager vad man haver, och blandar.
Ser knepigt ut, men är gott.
Lade in San Javier i Sygic, gick bra några mil, sen missade vi skylten om betalväg och hamnade på AP7.
Nu gick det undan, skönt att rensa motorn, kostade 8.40€, värt varenda öre enligt Gittan som inte gillar smala krokiga kustvägar.
Framme på ställplatsen Camper Park La Ribiera kl. 12.30
Koordinater hit:N 37°48'15.001'' , W 000°48'56.999'', enligt Hbk.
Efter att ha registrerat oss blev Zoégas kaffe och fralla.
Visst fanns det en ställplats här innan, närmare stranden och flygplatsen,
När vi var där kollade vi på träningen av konstflygarna.
Visste jag hade rätt koordinaterna dit: N 37°45'47.999'' , W 000°49'49.001''
Ställplatsen heter Los Alcázares /Area Narejos

Efter siesta blev det sen lunch, fisk och stekt potatis, det var något mersom vi inte kom på vad det var det hamnade i soptunnan.
Rädd om magen.
Nu blir det Zoégas kaffe igen för att hålla hälsan på topp.
Inte för att jag vet om det hjälper, men det är gott!
Marknad i morgon så vi står en dag extra.


Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22252

Guest
Men visst går det väl att i inställningar på sygic undvika betalvägar? Men man sparar väl några liter diesel genom att åka närmaste vägen. och slitaget på bilen blir väl mindre.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag hade ju sygic 2012 då det var ganska nytt, sen kom en uppgradering och den blev jag inte sams med så den tog jag bort, har haft navigon gps apparat och tomtom och garmin. Jag tycker de varit svåra att använda och besvärliga att ställa in, sen testade jag IGO som såg lite larvig ut mera som ett tvspel men körde ca 1000mil med den med små problem, och har nu köpt den senaste versionen som är bra, vid min tur i tyskland så hittade jag bara ett fel, det var en korsning istället för rondell.
Eftersom den är lätt att lära sig tycker jag du ska byta app, det kommer spara både pengar och hälsan.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Camper Park La Ribiera

Vad tycker ni om ställplatsen? Är det en plats som skulle passa en övervintrare?
Anledningen till att jag undrar är att jag kanske ska hitta ett annat och billigare ställe att stå på nästa vinter.
Jag har tyvärr inte möjlighet att åka ner och glo på stället.

Jag är ute och arbetar just nu men återvänder till Torrevieja på torsdag. Då ska vi börja packa ihop för på tisdag börjar vi köra hemåt.
 
F

F.d. 55554

Guest
@Stefan67

Vad säger man, vi kom i dag, har bara sett hur det ser ut här på platsen.
Finns dom som stått har 14 dagar
Finns ingen växtlighet, än så länge.
Hur det är i byn i övrigt vet jag inte.
Kanske någon annan har mer information till Stefan67
Grusplan, 3 toabyggnader, tvättmaskin/tumlare, fik.
Läs mer på www.camperparklaribera.com

Priser på hemsidan stämmer inte.
Vet inte om det är lägre priser om du står månader,

Paketstorlek Allmänt pris
Standard 10 × 5 (50m 2 ) 8 € / natt
Är 10€ just nu

Stor 10 × 7 - 14 × 5 (70m 2 ) 10 € / natt
Är 12€ just nu

Överlägsen 14 × 7 (100m 2 ) € 13 / natt
Är 15€ just nu

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
De priserna är desamma som finns registrerade för husbilsplatsen här i HBK-registret också (alltså, de högre).
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vad tycker ni om ställplatsen? Är det en plats som skulle passa en övervintrare?
Anledningen till att jag undrar är att jag kanske ska hitta ett annat och billigare ställe att stå på nästa vinter.
Jag har tyvärr inte möjlighet att åka ner och glo på stället.

Jag är ute och arbetar just nu men återvänder till Torrevieja på torsdag. Då ska vi börja packa ihop för på tisdag börjar vi köra hemåt.
Vilken prisnivå per dag tänker du dig och i vilket område?
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Vilken prisnivå per dag tänker du dig och i vilket område?
Torrevieja med omnejd. Just nu bor vi på Florantilles. Tredje vintern där. Bra camping, jättetrevlig skånska som jobbar i receptionen, hyfsat billigt och fler skandinaver har hittat hit. Men det är lite slitet och kan vara lite stökigt ibland.
Vi hade ett engelskt par som grannar. Dom tog sitt pick och pack och flyttade till Camper Park La Ribiera för någon månad sedan. Har inte någon kontakt med dom eller hört hur det är där.
Men, 10-15 € är helt OK pris!

Nu känner jag att jag håller på att ta över Gittan & Jojjes tråd och det är inte min mening.
 
F

F.d. 55554

Guest
180314
Det har kommit fler Svenska husbilar hit under dagen, vi betalade för en dag till eftersom vi skulle till mrknaden.
Gick fel väg och hamnade på LIDL i stället, handlade havregryn så frukosten är räddad några dagar framåt.
Vi gick hem och drack Zoégas kaffe med god kaka i stället för marknaden.
Gick runt på ställplatsen för att se vilka Svenskar som fanns här,
både kända och okända personer.
Blev en öl och Gittan fick en drink hos några vi träffade på El Rengo.
Passade på att ta lite bilder från Camper Park La Ribiera San Javier.

Vänster sida av den långa ställplatsen
San Javier (1).JPG

En av tre toalettbyggnader, toatömmning? diskavdelning och tvättmaskin/tumlare på baksidan,San Javier (3).JPG

Höger sida
San Javier (4).JPG

Tömmning och fyllning
San Javier (5).JPG

Reception och fik
San Javier (6).JPG

Antar att vi drar vidare i morgon, skall vara ute senast kl 12.00

Jojje
 
C

chiva

Guest
-Ser ut som ett flyktingläger i Libanon, långa rader av husbilar, nä fy sjutton så mycket är inte lite varmare väder värt! Jag åker hellre höst eller vår när man kan välja vackrare platser längre upp i Europa!
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
-Ser ut som ett flyktingläger i Libanon, långa rader av husbilar, nä fy sjutton så mycket är inte lite varmare väder värt! Jag åker hellre höst eller vår när man kan välja vackrare platser längre upp i Europa!
Jag och ca 100 andra svenska bilar står just nu på camping Bahia i Santa Pola vilket känns bra mycket trevligare. Står du länge kostar det under €9 per natt plus el.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Ja livibil och hälften är väl svenskar och full fart i baren varenda kväll, men bra lätt att fylla och tömma och tvätta, Kanske det är så man ska göra för att övervintra men var är äventyret och upplevelserna? Kanske jag ska åka ner dit till hösten?
Har mått väldigt dåligt denna vintern mörkret kylan och de korta dagarna gör att man tappar t.om. livsviljan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen