• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kampa motor ace air 400, storlek L

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej!
Vi står i begrepp att köpa ett Kampa motor ace air 400, storlek L.
Tyvärr missade vi chansen att handla tältet på mässan nu i februari. Det var då kampanj med bra priser.
Vi kikar nu även lite på begagnatmarknaden.

Är det någon som vet om det skiljer mycket mellan årsmodellerna 2016, 2017 och 2018?
Tittar man lite på prisbilden så är det ganska stora skillnader...

Kampa motor ace air 400L.jpg


Ha de gott!

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej Är du ute efter ett så finns det på blocket i Höör för 12000kr Om skillnad vet ej
Leffe
Hej Leffe!
Tack för tips. Jo, jag kikar lite på Blocket också ;)
Jag skulle vilja veta om det är någon större skillnad mellan årsmodellerna innan jag slår till.
 

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Finns ett helt nytt här på annonssidan.

SPLITTERNYTT uppblåsbart Kampa Motor Ace Air 400 l, förtält, E J uppackat från förvaringspåsen, således oanvänt..
4 0 0 x 3 0 0 cm, passar husbilar upp till ca 2,95 höjd.
Nypris hos Forsbergs 3/8 2017. 16 195:-
Säljes för 13 500:-, kan diskuteras vid snabb affär, kvitto finns.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Finns ett helt nytt här på annonssidan.

SPLITTERNYTT uppblåsbart Kampa Motor Ace Air 400 l, förtält, E J uppackat från förvaringspåsen, således oanvänt..
4 0 0 x 3 0 0 cm, passar husbilar upp till ca 2,95 höjd.
Nypris hos Forsbergs 3/8 2017. 16 195:-
Säljes för 13 500:-, kan diskuteras vid snabb affär, kvitto finns.

Hej Fam Pettson!
Tack för tips;)
Jag har sett annonsen ;) Min fråga är om någon vet vad det är för skillnad mellan de olika årsmodellerna, om det ens är någon skillnad. Vi har kikat på 2018 år modell och blev mycket nöjda med vad vi såg. Det skulle då kännas tråkigt om vi köpte ett begagnat tält som inte motsvarar de funktioner och lösningar som vi såg på 2018 års modell.

Ha de gott!

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag skulle kontaktat en säljare för att få reda på skillnaden på de olika årsmodellerna. Lycka till!!

Jag ska kontakta en säljare i ärendet, men jag önskar även synpunkter från privatpersoner som inte har något vinstintresse i frågan. Försäljarna vill ju oftast sälja nytt till oss konsumenter ;)

//Jocke
 
J

Jarn

Guest
Om man tittar på Youtube, så finns där flera filmer och för olika år. De säger då vilket som är nytt för just det året.
T.ex kom väl Limpert systemet -17 eller möjligen -16? Årsmodell -18 verkar vara byggt så det är lite mer ståhöjd inne mot rutorna. Själv tittar jag på ett Rally Air Pro.

kampa ace air 400 youtube - Google Search
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Om man tittar på Youtube, så finns där flera filmer och för olika år. De säger då vilket som är nytt för just det året.
T.ex kom väl Limpert systemet -17 eller möjligen -16? Årsmodell -18 verkar vara byggt så det är lite mer ståhöjd inne mot rutorna. Själv tittar jag på ett Rally Air Pro.

kampa ace air 400 youtube - Google Search

Hej Rolandn!
Det var precis den reflektionen jag önskade när jag ställde frågan här inne :)

Jag har hittat ett tält på Campingvaruhuset som är något nedsatt i pris. Dock är det ej "PRO". Vad jag förstår är just PRO det bästa materialet. Tältet enligt länken nedan är av "Feel the Difference" dubbelisolerande 300D Weathershield Oxford Polyester.

Kampa Motor Ace Air 400

Om man jämför detta tält mot t.ex ett tält som säljs av Camping4you ser man att de skriver att tältduken är tillverkad i Pro Weathershield® Pro-material.

Kampa Motor Ace Air 400

Jag undrar om det är så stor skillnad mellan dessa material?

Vad ser du för fördelar med ett Rally air Pro?

//Jocke
 
J

Jarn

Guest
Anledningen till att jag tittar på Rally Air Pro 330 är att det är lite mindre, så står man på en mindre plats så kan man kanske ändå få lite plats över på utsidan. Kommer kanske inte heller stå så länge med det, så jag inbillar mig att det är lite smidigare o enklare att hantera vid upp o ner packningen. Såklart billigare.
Har inte mätt exakt på min markishöjd ännu, men kanske detta passar: Kampa Motor Rally Air Pro 330L Motorhome Awning 2018 | S.K Camping

Här står att Ace Air bl.a har nytt Dual Pitch tak för 2018: Kampa Motor Ace Air Pro 400L Motorhome Awning 2018 | S.K Camping
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Bra tanke gällande storlek på tältet!
Jag ska kika lite till och se vad jag kommer fram till;)

Ha de gott!
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Anledningen till att jag tittar på Rally Air Pro 330 är att det är lite mindre, så står man på en mindre plats så kan man kanske ändå få lite plats över på utsidan. Kommer kanske inte heller stå så länge med det, så jag inbillar mig att det är lite smidigare o enklare att hantera vid upp o ner packningen. Såklart billigare.
Har inte mätt exakt på min markishöjd ännu, men kanske detta passar: Kampa Motor Rally Air Pro 330L Motorhome Awning 2018 | S.K Camping

Här står att Ace Air bl.a har nytt Dual Pitch tak för 2018: Kampa Motor Ace Air Pro 400L Motorhome Awning 2018 | S.K Camping
Rally Air Pro 330 har jag precis skickat i retur. Köpte det på mässan i tron att det vägde 25 kg. När jag fick hem det var vikten 38 kg. Anledningen är att tillverkaren bara angett vikten på tältduken. Sen tillkommer allt annat.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Det tält jag beställde heter Kampa motor Rally Air 330 Drive Away. Återigen, den vikt på 25 kg som anges i produktbladet gäller bara tältduken. Detta har bekräftats av tillverkaren i England. Totalt väger förpackningen 38 kg. Fraktvikten var 34 kg. Firman jag handlat av är lika sura som jag och tar tillbaks tältet utan kostnad för mig.

Glömde, till det tillkommer innetaket och driveawayskenan. 5 kg till
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Det är ju riktigt dålig av tillverkaren! Vikten är ju otroligt viktig för oss husbilsåkare.
Vi har velat fram och tillbaka nu mellan de olika tältalternativen.
Det mest sannolika är nog trots allt att vi köper de tält vi först föll för...
D.v.s Kampa motor ace air 400L. Det är det som bäst motsvarar våra önskemål.

Till påsk blir det premiärtur och montage av tältet. Då får vi se om det blir så bra som vi hoppas :)

Ha de gott alla

//Jocke
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Tycker också att det är ett fint tält. Men det är för tungt för oss. Fick använda pirra för att flytta runt det. Lycka till.
 

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Teltet "henger veldig tungt" før det er montert.
Jeg klarer ikke å få markisen inn i kassa si alene, må ha dytte/løftehjelp i hver ende.
Kjøp med firkanter til å støtte/strekke telttaket om det trees på markisa. Blir 8/10 cm mellom vegg og teltpølsene.
Jeg har kjøpt list som jeg skal tape og skru fast under markisekassa for å spare markisen.
Jeg har også skrudd lister fra Biltema på en 4 m lang 48*48 trelist så jeg kan sette det opp på terrassen for uterom eller for å tørke det.
Er det første gangen sporet brukes og markisen er brukt, kan det hjelpe med litt silikonspray for det blir møkkete og glir dårlig.
 
Senast ändrad:
Toppen