• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
Fick samma fel efter att varit på Klaves sida och skulle tillbaka till forum.

An exception occurred: Undefined index: user_id in /var/www/html/forums/library/XenForo/Model/Thread.php on line 822
  1. XenForo_Application::handlePhpError() in XenForo/Model/Thread.php at line 822
  2. XenForo_Model_Thread->canViewThread() in Andy/CalendarPlus/WidgetRenderer/CalendarPlus.php at line 112
  3. Andy_CalendarPlus_WidgetRenderer_CalendarPlus->_render() in WidgetFramework/WidgetRenderer.php at line 683
  4. WidgetFramework_WidgetRenderer->render() in WidgetFramework/Core.php at line 397
  5. WidgetFramework_Core->_renderWidgetsFor() in WidgetFramework/Core.php at line 316
  6. WidgetFramework_Core->renderWidgetsFor() in WidgetFramework/Listener.php at line 126
  7. WidgetFramework_Listener::template_post_render()
  8. call_user_func_array() in XenForo/CodeEvent.php at line 58
  9. XenForo_CodeEvent::fire() in XenForo/Template/Abstract.php at line 195
  10. XenForo_Template_Abstract->render() in XenForo/Template/Public.php at line 110
  11. XenForo_Template_Public->render() in XenForo/ViewRenderer/HtmlPublic.php at line 124
  12. XenForo_ViewRenderer_HtmlPublic->renderContainer() in XenForo/FrontController.php at line 639
  13. XenForo_FrontController->renderView() in XenForo/FrontController.php at line 158
  14. XenForo_FrontController->run() in /var/www/html/forums/index.php at line 19
Jojje
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
HejH Jag har några frågor om forumet.
Problemet är att emellanåt vivi dde stava felf När jag skriskri på sidan.

Det går att skriva men det är ett micklande att få det rättstavat. Börjat sista veckan.
Skriver på mobil, xperia x android 7,1,1.
Kanske fler med detta problem.

Nästa fråga.
Varför visas inte alla foton i tidigare inlägg från gamla forumet. Det blir svårt att förstå vad man vill förmedla.
Screenshot_20180205-092747.png

Screenshot_20180205-092808.png
De två skärmbilderna är från ett inlägg under Carthago .

Och fråga tre.
Hur får jag bort denna sidan med texten fel.Screenshot_20180205-092541.png


Jag har lyckats hitta omställning till datoranpassad web. för mobilen.
Screenshot_20180211-192223.png

Jag har loggat ut och plockat bort sidan och stängt av och startat om telefonen för att lösa problemen. Utan resultat.
Har inte hittat någon lösning i tråden heller .

Hälsn. Krister.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Merkelige feil, tar touch tastaturet først. Hadde et tilsvarende problem på en windows tablett, der holdt det å endre følsomheten på skjermen. Til Android finnes det flere alternative tastaturer, prøv et annet.

Bildeproblemet har jeg ingen forklaring på, har vært inne på innlegget og kodingen er identisk på det ene som vises og de andre som ikke vises.

Tredje feil klarer jeg ikke å rekonstruere hverken på PC eller Android Chrome, trenger litt mer informasjon om just når du får meldingen. Men det ser ut som en feil lenke - det skal ikke være / etter .php :)
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hej Knut.
Problem med att stavningen inte fungerar har jag inte löst. Har ändrat lite i inställningarna.

Andra problemet med bilder som inte visas, ser ut att finnas i mina inlägg från och med november 17.

Tredje problemet har jag löst genom att logga ut, ta bort coccis och ta bort genvägen på skrivbordet . Sedan loggade jag in och gjorde ny genväg, och nu är felsidan borta.

Hälsn. Krister
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Så det er stavekontrollen idin Android som ikke gjør det den skal. Jeg har et virtuellt tastatur i min lur som jeg kan velge tegnsett og språk. Men det finnes en innstilling for keyboard hvor en slår av all retting - er det det som skjer for deg?

Feil 2 ligger i webserveren, men jeg kan ikke se hva som er galt.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Två saker jag saknar (har inte läst hela tråden så jag vet inte om de varit uppe tidigare):

Ställplatslistan: Förteckningen över de som besökt en plats visar inte när besöket gjordes. I den gamla var datum med.

Forumet: På första sidan kan jag inte se under vilket ämne de olika trådarna ligger. Det saknar jag. Först när jag öppnat en tråd ser jag under vilket ämne jag befinner mig, om jag kommer in överst på första sidan.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hej
Var finns alls trådar jag sparat el inlägg. Här i forumet ?
Dina trådar och dina inlägg i dessa och andra trådar finns förstås under forumen, underforumen och trådarna på webbsiten. Leter du efter enbart dina, kanske något särskilt, kan du göra så här i stället:

Klicka på ditt användarnamn (nånstans, t ex vid ett av dina inlägg, eller vid din avatar upp i bannern):

01.png

I det lilla fönster som kommer upp, välj Profilsida:

02.png

Nu får du upp en sidan med bl a allt du postat: Välj Postade

03.png

Då listas de allra senaste i första läget, bara ett visst antal. Scrolla längst ner på sidan och välj

  1. Antingen Hitta allt material postat av Affezell
  2. Eller Hitta alla trådar av Affezell

04.png

Då får du allt som finns, inklusive det vi har plockat med från vB. Bara att välja sida och bläddra igenom dina 25-30 sidor eller hur många det nu var :)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Vill inte se mina trådar men i gamla programmet kunde man spara intresanta trådar som andra lagt in
I gamla programmet hade jag c:a 7 trådar från andra sparade. Bl.a en från Sjöberg och vissa andra
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vill inte se mina trådar men i gamla programmet kunde man spara intresanta trådar som andra lagt in
I gamla programmet hade jag c:a 7 trådar från andra sparade. Bl.a en från Sjöberg och vissa andra
Gick mej förbi på vB-tiden! Hur 17 sparade man dem? Jag får ta hjälp av kollegorna i referensgruppen :(. Återkommer!
 
F

F.d. 14324

Guest
Tror jag hänger med nu @Affezell.

1. För att följa/prenumerera på en tråd, scrolla till toppen av tråden och tryck på Följ tråd.

upload_2018-2-12_19-5-27.png


Välj alternativen som passar dig och tryck på Följ denna tråd

upload_2018-2-12_19-7-41.png


Nu följer du en tråd. :)

3. För att se trådarna man följer/prenumererar på, inklusive de man prenumererade på i gamla forumet!
Se till att du är på Forumsidan, tryck på Trådar jag följer i undermenyn.

upload_2018-2-12_19-14-32.png

Nu visas en lista med Olästa inlägg i trådar du följer, har du inga olästa inlägg i trådar du följer men vill se trådarna du följer i fallande ordning?

3. Tryck på Visa alla trådar jag följer

upload_2018-2-12_19-18-21.png

Tycker du detta lät jobbigt?, det är inte så krångligt när man vet grunderna.

Men är man lat som jag,,, kan man ju alltid hoppa över en massa läsande om diverse steg och moment och istället trycka på den här genvägen: https://www.husbilsklubben.se/forums/watched/threads/all :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Egentligen alla men det drabbar olika bilder olika beroende på urspungsformatet, kanske för att rutorna är höga & smala , medan de flesta ursprungsbilderna väl är låga och breda i formatet.
Ok och ja, man kan väl säga att de beskärs/kapas i visningen i de mindre sammanställingsrutorna:

01.png
02.png
Dilemmat är väl att kunna får plats med alla annonser utan att slösa med utrymmet kontra tekniken för bildvisning. Ska man visa hela bilden ("liggande i stående ruta") med samma utnyttjande av sidan måste bilderna göras mindre.
Jag vet att vi hade ett problem i samband med att vi plockade över bilderna på husbilsplatserna:
  • De var lagrade som miniatyrer i vB och är det fortfarande i xF, något som fortfarande styr miniatyrstorleken (bilderna i vB fanns inte kvar i originalstorlek)
Men, jag vidarebefordrar problemet till utvecklingsteamet för begrundande!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Två saker jag saknar (har inte läst hela tråden så jag vet inte om de varit uppe tidigare):

Ställplatslistan: Förteckningen över de som besökt en plats visar inte när besöket gjordes. I den gamla var datum med.

Forumet: På första sidan kan jag inte se under vilket ämne de olika trådarna ligger. Det saknar jag. Först när jag öppnat en tråd ser jag under vilket ämne jag befinner mig, om jag kommer in överst på första sidan.
Ställplatslistan: Ja och Nej ... Om det är fler än 4 besökare kan du se det:

01.png

Klicka på listan besökare "andra har ..." så får du upp denna bild. Att man inte kan se det om det är enbart 1-3 besökare är en fråga vi redan jobbar med.

Senaste inlägg listan - till vilket forum/tråd hör ett inlägg? Även detta pågår som ett arbete i utvecklingsgruppen, eventuellt kan det dessutom finnas med i v2 av xF.
Men, tills vidare kan du göra så här:
  1. Klicka på Olästa inlägg i undermenyn till Forumsidan
  2. Klicka sedan på Senaste inlägg längst till höger ovanför översta inlägget
Då får du upp en mycket längre lista, där du även kan se det du eftersöker!
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Tror jag hänger med nu @Affezell.

1. För att följa/prenumerera på en tråd, scrolla till toppen av tråden och tryck på Följ tråd.

Visa bilaga 145304


Välj alternativen som passar dig och tryck på Följ denna tråd

Visa bilaga 145305


Nu följer du en tråd. :)

3. För att se trådarna man följer/prenumererar på, inklusive de man prenumererade på i gamla forumet!
Se till att du är på Forumsidan, tryck på Trådar jag följer i undermenyn.

Visa bilaga 145306

Nu visas en lista med Olästa inlägg i trådar du följer, har du inga olästa inlägg i trådar du följer men vill se trådarna du följer i fallande ordning?

3. Tryck på Visa alla trådar jag följer

Visa bilaga 145307

Tycker du detta lät jobbigt?, det är inte så krångligt när man vet grunderna.

Men är man lat som jag,,, kan man ju alltid hoppa över en massa läsande om diverse steg och moment och istället trycka på den här genvägen: https://www.husbilsklubben.se/forums/watched/threads/all :)
Ja Sjöberg där har jag varit och tittat men dom är tomma
I gamla forumet såg jag precis dom jag hade sparat. Letar just nu efter en väsentlig tråd som jag följde.
Har dessutom dig,ambulansen bror och diverse fler. Hittar tyvärr inga under dessa menyer :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen