• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Nej. Jag har vandrat runt ett tag i natten, jag hittar till slut din sida, men jag tycker den ligger fel. Ta bort den under Hem. Lägg till den i menyn direkt under Husbilsplatser. Likaså skall det vara enklare att komplettera/redigera en plats. Inne på resp plats så borde det gå att göra en komplettering, typ park4night
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finns inte möjlighet att få forumet att fungera med appen tapatalk ?
XenForo har droppet støtten de hadde I eldre utgaver og en av årsakene var denne og tilsvarende rapporter fra forum eiere som hadde installert koblingen:

My removal of TT had nothing to do with revenue.
Tapatalk began to email ALL of my members with a 'Likes you've received, click here to download Tapatalk' solicitation email. This went out to members who don't even own smartphones and I was accused of selling or sharing my member list by some of our members. They mined my entire member database without my knowledge and began to use this list of usernames and email addresses to try to sell their app.

Dette alene er så alvorlig brudd på personsikkerhet at jeg anser TT som ulovlig etter den nye datasikkerhets forskriften fra EU og meget tvilsom etter PUL.
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
En sak jag funderat över är att när man klickar på den blå pricken (Blaupunkt?) så hamnar översta raden delvis i "det blå", om skribenten har börjat skriva direkt på första raden. Man blir tvungen att scrolla ner ett snäpp!
Är detta något som bara jag får? Eller är det en intällningssak? Jag använder PC med W10.
Samma sak även på iPad (och PC W7 & W10). Händer också att Blaupunkt skickar mig till mitten av ett redan läst inlägg. Har hänt i trådar med långa inlägg med mycket bilder.

/essge
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Samma sak även på iPad (och PC W7 & W10). Händer också att Blaupunkt skickar mig till mitten av ett redan läst inlägg. Har hänt i trådar med långa inlägg med mycket bilder.

/essge
@essge och @Göte J - Ja, jag håller med, lite irriterande. Vi har förstås observerat det, beror kanske på att huvudmenyraden visas en bit ner på den egentliga sidan. Jag tar upp det som ett Önskemål!
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Är det möjligt att slå på en funktion för mouseover-box vid användarnamet för "senaste inlägg"?

För oss som då och då eller ofta nyttjar en dator är det bekvämt att kunna tjuvkika på samma sätt som vid trådnamnet ;)

/Tommy

Förklarande redigering: Gäller ex. de listor där trådar visas med Rubrik Svar Visningar Senaste inlägg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Är det möjligt att slå på en funktion för mouseover-box vid användarnamet för "senaste inlägg"?

För oss som då och då eller ofta nyttjar en dator är det bekvämt att kunna tjuvkika på samma sätt som vid trådnamnet ;)

/Tommy

Förklarande redigering: Gäller ex. de listor där trådar visas med Rubrik Svar Visningar Senaste inlägg
Vad är det då du vill se? Namn, användarid, etc? Plus vilket användarnamn avser du, trådstartaren eller den som skrivit det senaste inlägget?

Edit: Klickar du på ett användarnamn får du upp en profilruta, men det vet du kanske?
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Hej! Exemplet gäller tråden "Jordning och minus på 240 v och bodelsbatteri" /Jankros kommentar igår klockan 17.25.
På min iPhone är avståndet mellan Anmäl och Gilla bara någon millimeter och befarar därför att jag anmälde inlägget oavsiktligt. Verkar som att avståndet varierar mellan olika kommentarer.
MVH/Thomas Eriksson
 
4

4 JO

Guest
@Ingrid & Thomas Det är ingen fara att klicka på länken. Det kommer upp en ruta där du ombeds skriva en anledning till varför du vill rapportera och sedan klicka på en ny knapp för att skicka detta.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Bra så, men det är väl ändå inte smart att det är så litet avstånd. Betänk förövrigt att det är 30 sidor med frågor och synpunkter att plöja igenom utan att det garanterat finns ett svar bland dessa.. Då är det lättare att skriva en kortfattad fråga...
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Vi har valt bland 4 olika teman för hemsidan.
Det gäller att hitta den som passar för alla terminaler, PC, LapTop, surfplatta, telefon.
Denna var den bästa.
Kanske det är ovant att se sidan så, hoppas du kommer att trivas med den.
Har ni ändrar något med text o dyl på hemsidan
Tycker att det är lite lättare att läsa nu eller har jag fel ?
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Vad är det då du vill se? Namn, användarid, etc? Plus vilket användarnamn avser du, trådstartaren eller den som skrivit det senaste inlägget?

Edit: Klickar du på ett användarnamn får du upp en profilruta, men det vet du kanske?

Vad är det då du vill se? Namn, användarid, etc? Plus vilket användarnamn avser du, trådstartaren eller den som skrivit det senaste inlägget?

Edit: Klickar du på ett användarnamn får du upp en profilruta, men det vet du kanske?

När man håller datormusen (muspekaren) över trådrubriken kommer en bubbla med ingressen till första inlägget i tråden, det vore fint om man kunde hålla muspekaren över användarnamn eller dylikt för senaste inlägg och då få en likadan bubbla med senaste inlägget.

Snabbt och lätt att avgöra om tråden spårat ur eller om det är värt att läsa ;)

Jag menar alltså i datormiljö, på plattor och telefoner gör det ingen nytta.
 
4

4 JO

Guest
Har ni ändrar något med text o dyl på hemsidan
Tycker att det är lite lättare att läsa nu eller har jag fel ?
Du har fel ;)
Inga justeringar har gjorts, den enda textjusteringen som gjorts är i den ruta man skriver ett inlägg så att den har exakt samma format som resultatet sedan kommer att blir när du klickar på "Skicka svar".
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
När man håller datormusen (muspekaren) över trådrubriken kommer en bubbla med ingressen till första inlägget i tråden, det vore fint om man kunde hålla muspekaren över användarnamn eller dylikt för senaste inlägg och då få en likadan bubbla med senaste inlägget.

Snabbt och lätt att avgöra om tråden spårat ur eller om det är värt att läsa ;)

Jag menar alltså i datormiljö, på plattor och telefoner gör det ingen nytta.
Aha och ja, det vore ju en finess. Jag tar upp det som ett Önskemål ...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@Tommy Nyman - Snabba ryck, finessen med att få en ingress från inlägget när man hovrar över "senaste-inlägg-datum" vill utvecklarna vänta med att titta på/fixa i samband med övergång till v2 av xF, är tydligen en del jobb. Men det är förhoppningsvis inte så långt borta. Så, tålamod, pls :)
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
En sak jag funderat över är att när man klickar på den blå pricken (Blaupunkt?) så hamnar översta raden delvis i "det blå", om skribenten har börjat skriva direkt på första raden. Man blir tvungen att scrolla ner ett snäpp!
Är detta något som bara jag får? Eller är det en intällningssak? Jag använder PC med W10.
Jag har noterat samma sak. När man går till första olästa inlägget i en tråd så hamnar första raden i inlägget bakom menylisten och man får scrolla tillbaka lite för att kunna läsa. PC med Windows 7 och Firefox.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag klickade på forumrubriken och fick detta svar:


An exception occurred: Undefined index: user_id in /var/www/html/forums/library/XenForo/Model/Thread.php on line 822

  1. XenForo_Application::handlePhpError() in XenForo/Model/Thread.php at line 822
  2. XenForo_Model_Thread->canViewThread() in Andy/CalendarPlus/WidgetRenderer/CalendarPlus.php at line 112
  3. Andy_CalendarPlus_WidgetRenderer_CalendarPlus->_render() in WidgetFramework/WidgetRenderer.php at line 683
  4. WidgetFramework_WidgetRenderer->render() in WidgetFramework/Core.php at line 397
  5. WidgetFramework_Core->_renderWidgetsFor() in WidgetFramework/Core.php at line 316
  6. WidgetFramework_Core->renderWidgetsFor() in WidgetFramework/Listener.php at line 126
  7. WidgetFramework_Listener::template_post_render()
  8. call_user_func_array() in XenForo/CodeEvent.php at line 58
  9. XenForo_CodeEvent::fire() in XenForo/Template/Abstract.php at line 195
  10. XenForo_Template_Abstract->render() in XenForo/Template/Public.php at line 110
  11. XenForo_Template_Public->render() in XenForo/ViewRenderer/HtmlPublic.php at line 124
  12. XenForo_ViewRenderer_HtmlPublic->renderContainer() in XenForo/FrontController.php at line 639
  13. XenForo_FrontController->renderView() in XenForo/FrontController.php at line 158
  14. XenForo_FrontController->run() in /var/www/html/forums/index.php at line 19
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen