• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Göra egna vinterskydd kylskåp

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej mitt gamla kylskåp saknar vinterskydd för ventilationen, Electrolux RM 400 D.
När det blir kallt så slutar den automatiska tändningen fungera, men börjar fungera igen när det blir lite varmare. Letat luckor men inte hittat rätt storlek 43 x 25 cm, det är två stycken.
Så jag funderar på att bygga egna av plastskivor jag har liggandes. Så nu undrar jag skall det vara helt tätt eller ska det vara "lufthål" i skivorna ? Det finns en undre och en övre ventilation båda lika stora, skall man bygga för bägge ?
Hoppas det finns någon som är insatt i detta med "vinterskydd", så att jag kan få lite hjälp med detta.
Använder bussen nu under vintern och lite tråkigt att inte kylskåpet fungerar, fricampar så använder inte 220v.
Tacksam för hjälp.
 

Stina-Bengan

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
22329
Medlemskap
2024
Du har sannolikt ett överslag i tändkabeln, eftersom den inte tänder förrän den har blivit torr eller varm. Har du kollat med Kama Fritid om de har dessa luckor? De borde finnas där, i annat fall kan du väl köpa på en skrotfirma.Hälsn Bengan
 
Toppen