• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Det är alltid tråkigt när folk tycker att deras datakunskaper inte räcker till. Tyvärr är det inget fenomen för HBK bara, utan i hela samhället pågår att vi blir mer och mer beroende av att kunna hänga med i teknikutvecklingen. För mina barn och barnbarn är det inga problem, men för den äldre generationen kan det vara stora problem, man kan känna sig utestängd för man inte hänger med och kan vara med. Själv hänger jag än så länge med någorlunda trots mina 70 år, allt i samhället bygger snart på att vi kan tekniken som alla företag och andra utvecklar. Om vi som är över 60 tänker tillbaka 40 år så inser vi hur mycket inom tekniken och datorns värld vi fått vara med om, för inte vill vi väl ha det som det var för 40-50 år sedan?

Ja du Lassej! Du skriver att "Det är alltid tråkigt när folk tycker att deras datakunskaper inte räcker till. Nu var det inte rent allmänt om folk jag skrev utan om mina datakunskaper att hantera den nya hemsidan det gällde.
Jag tror att dom flesta har samma uppfattning som du om dataanvändningen och dataförståelsen genom tiden. Min uppfattning om hemsidan är att den blivit mera rörig och krånglig och med tanke på alla inlägg från datakunniga tror jag att den borde kunna utvecklas och förenklas.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
... tror jag att den borde kunna utvecklas och förenklas.
Ja visst är det så.
Man kanske även ska beakta den situation vi stod inför ifjol; vi hade relativt bråttom med att lämna den tekniska miljön vB/gamla forumet verkade i av rena UH-/säkerhetsskäl, och med risken för att den skulle börja konstra.
Så, vårt beslut var att göra den nya siten så bra som möjligt under tiden 2017 ut, sluta detaljpeta, spara större grejor till en andra etapp, samt - framför allt - att få en tillräckligt bra hemsida ut till er användare för att få hjälp i den vidare utformningen av den.
Och där är vi. Bakom kulisserna pågår arbetet intensivt, vidareutvecklingen pågår i högsta grad, både utgående från era synpunkter och våra egna i "utvecklingsteamet".
Så, sluta inte upp med att ge era synpunkter! Och vi vill ha både positiv och negativ kritik, gärna konstruktiv sådan - idéer, förslag, etc.
Det är lika viktigt för oss att få veta vad ni tycker är bra! :):)

Edit: Och ha lite tålamod med att vissa saker tar lite längre tid.;)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det är ett friskhetstecken att folk kommer med synpunkter både positiva och negativa. På den bank jag jobbade skulle vi lämna ett datasystem och koppla in oss på ett annat. Jag var med och skrev instruktioner och utbildade folk i det nya. Vid en visst klockslag drog man ur sladden från det vi hade och loggade in oss på det nya. För att gör en lång historia kort. Mins 75 % av de anställda var missnöjda, de flesta av våra kunder var missnöjda. Valet var att ha ett eget datasystem eller gå upp i en storbank. Ledningen valde ett eget. Det var snodd på katastrof de första månaderna, alla klagade men vi tog oss igenom det och så småningom fick vi ordning på det och efter minst ett år blev det väldigt bra.

Så som några skriver ta det lugnt och sitt i båten, denna omläggning är ganska liten jemfört mot den vi gjorde på banken. Allt tar tid när det är nytt. Detta kommer att bli bra för de flesta 100 % nöjdhet går aldrig att få. Man börja på ruta 1 sedan kommer alla medlemmar med synpunkter och så kommer man till ruta 2 sedan ruta 3 osv utvecklingen går sakta framåt, allt kan inte vara klart med en gång
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Edit: Och ha lite tålamod med att vissa saker tar lite längre tid.;)
Jag citerar mej själv för att komplettera med ett par viktiga aspekter på vidareutvecklingen;
  1. Vi har en budget/pengapung att ta hänsyn till, det går inte att göra vad som helst av rent ekonomiska skäl
  2. Vi har en strategi att förhålla oss till, att bygga så mycket som möjligt på xenForo standardlösning, inklusive trovärdiga partners/utvecklares tillägg till xF. Orsak: För att inte åstadkomma en spagetti-lösning totalt sett, med problem vid framtida xF-uppdateringar
Ni kan vara förvissade om att vi har en skarp projektledning, med vår kassör (@JanneEkan) och kloke man (@Lundsholm) i spetsen för den överordnade projektledningen, samt Stefan (@STACT) och Klas (@4 JO) som med järnhand håller i design, funktioner, etc - den tekniska delen. Allt uppbackat av en supportande/aktiv HBK-styrelse. Till det, en högkompetent konsultfirma för de riktigt tekniska sakerna. Och som sagts tidigare, en aktiv och hängiven referensgrupp tjejer och gubbar som fyller på och spånar så gott dom kan. ;)
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Konstigt... Jag har firefox och windows. För mig funkar det. Kan det vara någon funktionsknapp som ska ibockas...?
Kan mycket väl vara något här på firman som spökar. IT-mijlön här är hårt styrd så är det någon plugin eller funktion som behövs lokalt så kan den mycket väl vara spärrad här.
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Jag kan inte hitta någon rubrik säljes eller till salu. Går jag via sökfunktionen blandas till salu med en massa olika inlägg. Är det tänkt att vara på det viset, eller gör jag något fel??
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Nu tycks man äntligen komma in, med tidigare inloggning sparad! Man möts dock fortfarande av detta som det står FEL enligt följande kopia på vad man först möter;

"Husbilsklubben.se - Fel
Route search.php/ could not be found.
Hem"
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag kan inte hitta någon rubrik säljes eller till salu. Går jag via sökfunktionen blandas till salu med en massa olika inlägg. Är det tänkt att vara på det viset, eller gör jag något fel??
Det enklaste: Gå in på forum (Ämneskategorier) För Husbilen och klicka på Annonser. Vill du bara hitta Säljes/Till salu, klicka på en grön Säljes-knapp, då filtreras enbart sådana annonser fram. Vill du ha annonser "önskas köpa" klickar du i stället på en blå Köpes-knapp. Den tredje varianten är Skänkes, samma metodik.
För Husbilen/Annonser hittar du enklast i högerkolumnen, eller alternativt:

Klicka först på knappen i röda ringen:
01.png

Och sedan, välj Annonser i det lilla fönster som kommer upp:
02.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nu tycks man äntligen komma in, med tidigare inloggning sparad! Man möts dock fortfarande av detta som det står FEL enligt följande kopia på vad man först möter;

"Husbilsklubben.se - Fel
Route search.php/ could not be found.
Hem"
Jag vet inte säkert, kan även bero på din webbläsare.
  1. Men, du kan prova att logga ut och sedan logga in. Stäng också webbläsaren däremellan.
  2. Hjälper inte det, rensa genom att knappa Ctrl + F5 på ditt tangentbord.
  3. Hjälper inte heller det, rensa webb-historiken i din webbläsare.
Fortfarande fel? Hör av dej igen så vidarebefordrar jag frågan till teknikerna.
Sorry, kan inte hjälpa dej mer än så just nu :(

Edit: Jag har vidarebefordrat ditt problem till teknikerna
 
S

Sören-6830

Guest
Hur startar man en ny tråd när inte knapparna för detta dyker upp över huvud taget? Använder MacBook Air, senaste IOS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen