• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kan man inte i nya forumet skicka personliga mail ??
Motsvarande funktion som PM i vB heter Diskussion i xF. I mina ögon är det en snabbare och bättre funktion, och man kan bestämma vilka som ska vara med i diskussionen, två eller flera (upp till 10 st).
Du hittar Diskussion lättast genom att klicka på "bollen" bredvid din avatar upp i bannern:

01.png
 
F

F.d. 53585

Guest
Jag brukar titta under fliken "Olästa inlägg"
I den gamla versionen så när man läst det sista i en tråd under "Olästa inlägg" så gick det att välja "Olästa inlägg" längst ner på sidan.
Denna funktion saknar jag numera! (visst det går att scrolla upp, men det var rätt bekvämt att ha det i botten när man ändå var därnere)

regards
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Fint att det är sånt engagemang att få den nya sidan att fungera på topp.
Webbarna gör ett bra jobb utifrån att det är på frivillig basis. Ha tålamod så kommer det här bli bra. Bytet till ny plattform var nog nödvändig då medlemsantalet ökat.
Som sagt tålamod
Tack, det är skönt att höra. Det är kanske inte så lätt för er användare att se: Men bakom allt det här finns ett kompetent utvecklingsteam och en hängiven referensgrupp, alla med ett enda fokus: Att åstadkomma en modern, användarvänlig, funktionsrik, utvecklingssäker och "lätt-att-underhålla" webbsite ("tjosan") som håller många år framåt. Och, jag lovar er, vi är alla lyhörda för era synpunkter. Siten har bara varit uppe ett par veckor. Så, ge oss bara lite tid så kommer den att bli bara kanon! Med er hjälp, så sluta inte att tycka!!!

Edit: Plus ett litet "fribrev": Vi var helt enkelt tvungna att göra bytet. Och, så lätt är det inte, om nu någon trodde det.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Det är ju tråkigt för dig att dina besök här på HBK har minskat. Vi tycker att sidan har blivit mycket bra och har absolut inga problem med bakgrunden. Det är samma som dom flesta tidningar har, i alla fall dom som jag brukar läsa. Här är det lättnavigerat och så lätt att hitta vad man letar efter.
Att som du nu gör läsa på husbilskompisar så räcker det väl med ett besök i månaden.

Eva
Tycker också att sudan har blivit bättre när man lärt sig den. Husbilskompisar ger så klart inte så mycket intressant. Jag är 74 så man får väl då lite sämre syn :(
Det jag tycker är bara den klarvita bakgrunden. Konstigt att så många fler än jag som anmärkt på det men man får väl leva med det.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag har en animation (GIF-fil) som avatar. Den fungerar inte. Den visas rumphuggen och stillastående med en skog som bakgrund??? Inget världsproblem men........
 

Jan Eric Johansson

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Växjö
HBK-Nr
3218
Medlemskap
2025
Här kan du skriva synpunkter och frågor om vårt nya Forum.

Innan du skriver din fråga, titta under Hjälp och Vanliga frågor FAQ om du hittar svaret där.
Titta också gärna igenom våra Informationsfilmer, kanske du hittar svaret på din fråga där. Du hittar filmerna om du klickar på Hjälp, de finns i rutan till höger, Hjälp med hemsidan.​
Varför kan man inte ha information om betald årsavgift i min profil. Jag hittar inte någonstans info om detta??
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Något konfunderad över nya hemsidan.. Jag skrev ett svar till Jojje och Gittan, om deras korta vistelse i CastroMarim, som jag tyckte både gav oss både glada minnen och önskan om komma dit igen.. Mitt svar hittar jag ingenstans.. Trist jag ville tacka för deras reseberättelser.. Att logga in varje gång tycks också onödigt.. Men ändå, tack för allt tid ni lagt ner och kanske får fortsätta ytterligare en tid med..
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tycker också att sudan har blivit bättre när man lärt sig den. Husbilskompisar ger så klart inte så mycket intressant. Jag är 74 så man får väl då lite sämre syn :(
Det jag tycker är bara den klarvita bakgrunden. Konstigt att så många fler än jag som anmärkt på det men man får väl leva med det.
Håll ut, ditt önskemål finns med, och du är inte ensam. (Men det finns motiv/önskemål åt andra hållet också).
Något konfunderad över nya hemsidan.. Jag skrev ett svar till Jojje och Gittan, om deras korta vistelse i CastroMarim, som jag tyckte både gav oss både glada minnen och önskan om komma dit igen.. Mitt svar hittar jag ingenstans.. Trist jag ville tacka för deras reseberättelser.. Att logga in varje gång tycks också onödigt.. Men ändå, tack för allt tid ni lagt ner och kanske får fortsätta ytterligare en tid med..
Var du inne i deras tråd och skrev ett svar? Klickade du verkligen på Svara? Prova igen och gå in igen i deras reseberättelse, skriv ett inlägg i inläggsrutan, klicka på Svara. Det ska fungera, har fungerat för mig 100% (alla ggr utan undantag). Om inte, ta en skärmdump och lägg in i/skriv i denna tråd.
Logga in varje gång? När du loggar in kan du klicka i en bock i rutan "håll mej inloggad" (eller vad det nu exakt står). Men, vi har haft problem med detta (felanalys pågår fortfarande). Då kan du prova att t ex klicka på Forum (2 ggr) så ska du komma in. Vi hoppas på att det felet löses inom kort.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Håll ut, ditt önskemål finns med, och du är inte ensam. (Men det finns motiv/önskemål åt andra hållet också).

Var du inne i deras tråd och skrev ett svar? Klickade du verkligen på Svara? Prova igen och gå in igen i deras reseberättelse, skriv ett inlägg i inläggsrutan, klicka på Svara. Det ska fungera, har fungerat för mig 100% (alla ggr utan undantag). Om inte, ta en skärmdump och lägg in i/skriv i denna tråd.
Logga in varje gång? När du loggar in kan du klicka i en bock i rutan "håll mej inloggad" (eller vad det nu exakt står). Men, vi har haft problem med detta (felanalys pågår fortfarande). Då kan du prova att t ex klicka på Forum (2 ggr) så ska du komma in. Vi hoppas på att det felet löses inom kort.
Så här har jag fått råd om att göra för tillfället
Lägg till \forum\forum\ efter husbilsklubben.se
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Något konfunderad över nya hemsidan.. Jag skrev ett svar till Jojje och Gittan, om deras korta vistelse i CastroMarim, som jag tyckte både gav oss både glada minnen och önskan om komma dit igen.. Mitt svar hittar jag ingenstans.. Trist jag ville tacka för deras reseberättelser.. Att logga in varje gång tycks också onödigt.. Men ändå, tack för allt tid ni lagt ner och kanske får fortsätta ytterligare en tid med..
Hej, det var i Klavers tråd du svarat, inte Gittan o Jojjes

/CGW
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Varför kan man inte ha information om betald årsavgift i min profil. Jag hittar inte någonstans info om detta??
Placera muspekaren på ditt inloggningsnamn högst upp till höger.
Klicka på "Din profilsida".
Scrolla ner en bit.
Under rutan med kommun, där står bl.a. t.o.m. vilket år du betalat årsavgiften för.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Så här har jag fått råd om att göra för tillfället
Lägg till \forum\forum\ efter husbilsklubben.se
Presstopp! Nej, så här ska du definiera din startsida:
https:// www.husbilsklubben.se/forums/forums
(forums, inte forum).
Notera: Jag var tvungen att lägga in ett blanktecken/mellanslag före "www" i adressen/länken ovan, annars gör xF om det jag skrivit till en länk. Blanktecknet ska du förstås inte ha i webbadressen i din webbläsare.

Lägg in den som startsida - hör av dej om vilken webbläsare du kör så kan du få instruktioner!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen