• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Inloggningsproblemet är ju inte löst, men jag upptäcker att om jag använder länken Senaste inlägg | Husbilsklubben.se så blir jag alltid inloggad utan problem. Om jag bara anger HBK Start eller tom. HBK Start så får jag för det mesta logga in.
Kan det vara ett uppslag?
Upptäckte samma sak precis innan jag läste detta. Om jag går direkt till adressen för senaste inlägg så är jag inloggad och framme på ett klick. Går jag till HBK Start eller HBK Start så måste jag klicka på "Logga in" först. Behöver dock inte fylla i användare och lösen.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Upptäckte samma sak precis innan jag läste detta. Om jag går direkt till adressen för senaste inlägg så är jag inloggad och framme på ett klick. Går jag till HBK Start eller HBK Start så måste jag klicka på "Logga in" först. Behöver dock inte fylla i användare och lösen.
Tack, verkar vara något fel på förstasidan/hemsidan - hur den hanterar inloggning. Tar vi med i felrapporteringen! :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hej. Som "intresserad". Hur kan jag se/öppna till medlemsförmånerna?
Vad jag förstår måste du bli medlem, se "Använda Husbilsklubbens rabattavtal" i bilden nedan:

full


Men jag är inte riktigt säker, så jag ropar på @Robert-110 !
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Hur raderar men en annons ??? Jag ser att man kan ta bort en bild men hur tar man bort hela annonsen med texten också ??
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
På en vanlig PC er "Husbilsplatser den sidste fane på den blå rad.

Og den får øjensynligt ikke plads på den blå linje på en Ipad, så der for er den nok rykket til næste linje.

Men jeg er ikke ekspert på Ipads, så måske har andre en bedre forklaring
Det är bara när man har fliken ”Forum” och en tråd öppnad. På öppningssidan finns de tre strecken att klicka på. Där ligger ”Husbilsplatser”. Admin borde fixa detta även på ”trådsidan”.
 
4

4 JO

Guest
Det är bara när man har fliken ”Forum” och en tråd öppnad. På öppningssidan finns de tre strecken att klicka på. Där ligger ”Husbilsplatser”. Admin borde fixa detta även på ”trådsidan”.
Det där är så klurigt och det har att göra med vilken upplösning man har på skärmen och det är det som styr vad som ska visas.
Tycker vi kontrollerat en drös upplösningar men du har tydligen hittat någon som ligger precis mellan två olika alternativ.
Ska se om jag kan skruva lite mer på det utan att något annat blir drabbat.
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Brukar planera mina resor Excel med länkar till kartor och platser i SBK ställplatslista. Mina gamla länkar till ställplatslistan har försvunnit och jag hittar inget sätt att länka till en viss ställplats i HBK:s lista.
HJÄLP!!
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Tack för hjälpen med sökningen. Satte mig framför datorn precis och har klickat runt några minuter. Kan ni kolla vad jag gjort för jag har behövt logga in tre gånger på denna tiden.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Brukar planera mina resor Excel med länkar till kartor och platser i SBK ställplatslista. Mina gamla länkar till ställplatslistan har försvunnit och jag hittar inget sätt att länka till en viss ställplats i HBK:s lista.
HJÄLP!!
@Skabo: Klicka på siffran här (bredvid besöktknappen) i ett inlägg/en husbilsplats så får du upp ett fönster med länken, bara att kopiera den:

01.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack för hjälpen med sökningen. Satte mig framför datorn precis och har klickat runt några minuter. Kan ni kolla vad jag gjort för jag har behövt logga in tre gånger på denna tiden.
Jag kan tyvärr inte se vad du gjort, teknikerna kanske kan. Men jag vet att det är ett känt problem som våra tekniker jobbar med, svårlösligt som det verkar. Ett av felen är tydligen relaterat till förstasidan/hemsidan. Det kanske hjälper om du håller dej ifrån denna? Annars är det bara att vänta tills dess felet är hittat och löst. :(
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har testat men det fungerade inte.
Jag gjorde enligt min beskrivning i förra inlägget för platsen "Yndegården" i Sölvesborg, klickade på siffran (2 för den här platsen), kopierade länken, och klistrar in den här:

https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/sölvesborg.155/#post-62859

Om man nu klickar på den kommer man till den platsen, länken fungerar alltså.
Vad var det som du inte fick att fungera, eller hittar du inte siffran "2"?
Så här ska det se ut när du klickar på länksiffran:

01.png

Edit: Jag upptäckte precis nu att det inte längre fungerar att länka från Excel;
(Notera, jag var tvungen att peta in ett blanktecken i http så att inte xF tar det som en riktig länk).
Måste vara ett Excel-fel, det fungerar perfekt om jag i stället klistrar in länken i en webbläsare.
Märkligt - Är det samma fel du åker på?
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag har tigit länge nu ville testa ordentligt först.
På något sätt känns det här som början till slutet, saknar inlägg av kunniga personer som skrivit mycket tidigare.
Sitter man som många med ett långsamt bredband så är det lång tid mellan sidorna.
Vem har bestämt att man ska försämra VÅR sida det var bra som det var byt tillbaka fort innan vi tappar medlemmar, jag förstår att det var ett smart drag att göra det när alla medlemmar betalat men så kommer inte ske nästkommande år om det ser ut så här.
Är det en koppling till facebook det handlar om??
Bengt Andersson fd datalärare.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Jag har tigit länge nu ville testa ordentligt först.
På något sätt känns det här som början till slutet, saknar inlägg av kunniga personer som skrivit mycket tidigare.
Sitter man som många med ett långsamt bredband så är det lång tid mellan sidorna.
Vem har bestämt att man ska försämra VÅR sida det var bra som det var byt tillbaka fort innan vi tappar medlemmar, jag förstår att det var ett smart drag att göra det när alla medlemmar betalat men så kommer inte ske nästkommande år om det ser ut så här.
Är det en koppling till facebook det handlar om??
Bengt Andersson fd datalärare.

Med all respekt, när var du datalärare? Varför skaffar du inte ett snabbare mobilt abonnemang.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
@bengtic den gamle forum motoren var etter hvert et stort problem å holde vedlike. Utviklerne avskrev den for mange år siden og tilbød ingen enkel måte å løfte over på sin nye motor. I praksis kjørte vi fortsatt på en 2006 utgave med mange feil og huller. Selv databasen under forumet var sterkt foreldet og på grensen av hva den tålte, vi har holdt det hele i drift med forsiktighet uten mulighet for forbedringer.

Viktigste mangel var muligheten til å benytte mobile enheter på en god måte, det neste var mangel av støtte for https. Dette er i ferd med å bli et krav fra nye utgaver av weblesere.

Men jeg forstår dine argumenter da jeg kjører med et tregt internet. En tråd som På sporet er for meg blitt mye tregere grunnet bruken av bedre oppløsning i bildene.

At det hittil I år ikke har vært mye nye husbilsfaglige innlegg har mer med årstiden og brukernes fokus på det nye forumet - tror jeg.

Koblingen til sosiale media er kun en freebee på toppen av det hele som kan benyttes om noen ønsker.
 
F

F.d. 54123

Guest
Hej!

Bra jobbat med hemsidan!

Jag har bara stött på ett problem, som uppkommit under senaste veckan, och det är att när man klickar på tid- och datum för senaste inlägg på sidan www.husbilsklubben.se/forums/forums så finns där ingen länk om man surfar med iPad, Iphone eller Android. Länken finns där däremot när jag använder min PC.

I övrigt funkar sidan väldigt bra! Det jag kan reagera på att bilder i trådar verkar sänka nedladdningstiden. Nu kan detta bero på att jag tömmer min webbläsares cache varje gång jag stänger den. Men det kan också bero på att uppladdade bilder sparas i full storlek på servern. Om så är detta lite onödigt då dessa bilder belastar "linan" man sitter på onödigt mycket. Det bör gå att skala ner/ställa in max uppladdningsstorlek till standard sidbredd i forumsinläggen typ 640 pixlar eller till sidbredd och samtidigt ha en konstant jpg-komprimering på kanske 70%
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Har kanske missat informationen, men jag vill ställa in sida så jag ser "Forum jag följer" ovanför "Senaste inlägg". Så som det var i den gamla plattformen. Hur gör jag??
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Jag har skrivit detta tidigare och gör det nu igen, ändringen av forumet är den absolut sämsta tänkbara förbättringen, och håller med Bengtic i det han skriver, sker det inga stora förbättringar så sidan blir mer lik den tidigare kommer klubben att tappa medlemmar!!!

Det finns ingen överskådlighet över sidan längre (detta har Sir Mclain skrivit om flera gånger), när jag loggar in på sidan vill jag snabbt kunna se det jag vill titta på och det gick bra tidigare.

De ansvariga för den här ändringen borde ta sig en ordentlig funderare på hur det är med konkurrensen från andra forum tex FB, där det är väldigt lätt att starta grupper i olika inriktningar, detta kommer på sikt göra att trafiken flyttas från klubbsidan till dessa andra forum, och jag tycker mig redan se denna trend, och blir klubbsidan här ointressant kommer vi snabbt att tappa medlemmar.

IMG_0068.PNG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen