• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Kanske är gamla nyheter men det verkar som att det blivit något fel i kantlistan över forum. Under rubriken Husbilsdoktorn listas det en massa annonser...

Apropå gamla nyheter, finns det någon "officiell" sammanställning över vilka förslag och buggar som rapporterats in? Om inte så kan det vara en bra ide att sätta ihop en för oss "här ute" så slipper vi dränka er med samma frågor och kommentarer hela tiden.
Den kan ju läggas ut och även hållas uppdaterad i första inlägget i denna tråd. :)

Edit: Oops, där ser man vad som hinner hända bara för att man hämtar kaffe mitt i inlägget man skriver på.:D
 
M

morgondagen

Guest
På höger sida, i samma inlägg finns en text som det står svara på. Tryck på den så blir det såhär..

Sur får du vara, men tror och hoppas att du efter ett tag kommer se fördelarna med den nya sidan. ;)

Edit, Jocke hann före, men jag var iaf tvåa..:)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kanske är gamla nyheter men det verkar som att det blivit något fel i kantlistan över forum. Under rubriken Husbilsdoktorn listas det en massa annonser...

Apropå gamla nyheter, finns det någon "officiell" sammanställning över vilka förslag och buggar som rapporterats in? Om inte så kan det vara en bra ide att sätta ihop en för oss "här ute" så slipper vi dränka er med samma frågor och kommentarer hela tiden.
Den kan ju läggas ut och även hållas uppdaterad i första inlägget i denna tråd. :)

Edit: Oops, där ser man vad som hinner hända bara för att man hämtar kaffe mitt i inlägget man skriver på.:D
Beträffande "officiell" sammanställning: Vi har förstås interna förteckningar/åtgärdslistor/trådar inom referensgruppen och utvecklingsteamet, avseende både det vi testar fram själva och det som medlemmarna/användarna rapporterar. Både tekniskt och "förståeligt" beskrivet. Både med problem och lösningsdiskussioner. Och som lever intensivt. Så, problemet är helt enkelt att fånga/administrera och dokumentera en variant som beskriver enbart t ex Fråga - Svar - Status för de synpunkter som kommer från medlemmarna. Detta är mina egna funderingar, men jag vidarebefordrar önskemålet :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja det var mer den enklare sammanställningen för oss vanliga dödliga jag tänkte på.
Nu vet man inte om man törs komma med ett förslag då risken finns att den redan tagits upp någonstans i den här långa tråden.
Gissar på att ni redan har häcken full utan att behöva svara på samma frågor och förslag flera gånger :)
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.549
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Första gången jag skriver i det nya forumet och vet inte med säkerhet var jag skriver, känns som om jag inkräktar på något.... Klicka på svara-knappen fungerade i alla fall inte.

Nåväl, saknar en klarare markering mellan de olika inläggen. Det var mycket tydligare i det gamla forumet.

Då jag håller ned Ctrl-knappen och klickar på den blå "dutten" i en tråd hamnar jag på det första olästa inlägget i den tråden, men den första olästa raden ligger till hälften under menyraden högst upp så jag måste flytta ned skärmbilden en rad varje gång. Går att leva med men lite störande är det allt.
Har inte läst alla inläggen i denna tråd så detta kanske tagits upp tidigare...

Det fungerade ju. Och jag fick veta vad svara-knappen skulle vara till :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ja det var mer den enklare sammanställningen för oss vanliga dödliga jag tänkte på.
Nu vet man inte om man törs komma med ett förslag då risken finns att den redan tagits upp någonstans i den här långa tråden.
Gissar på att ni redan har häcken full utan att behöva svara på samma frågor och förslag flera gånger :)
Ja, jag förstod det. Och det jag tänkte mest på var "Orkar vi med det också?". Men som sagt, det är rapporterat och vi tittar åtminstone på det :rolleyes:
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Frågan har kanske varit uppe. Men på Facebook ser jag att folk tycker det är svårt att hitta information om medlemsskap och avgift. Jag kan hålla med. Det borde kanske vara bland det första man ser.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Ja, jag förstod det. Och det jag tänkte mest på var "Orkar vi med det också?". Men som sagt, det är rapporterat och vi tittar åtminstone på det :rolleyes:

Hoppa över den sammanställningen över buggar o önskemål, det är bara extra jobb. Önskan är okay men det tar resurser från sådant som är prioriterat. Ingen behöver vara rädd för att synpunkten tagits upp tidigare, det gör inget med dubbletter. Ju fler som önskar en viss sak, ju högre prio får den. Så fortsätt önska, även om andra önskar detsamma!
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Det är inte jag som behöver hjälp. Jag tar mig fram, men andra har undrat och det borde kanske finnas något tydligt på förstasidan. Alla är inte så bra på att bläddra.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@solsök: Aj 17, jag gjorde samma misstag som du: De översta trådarna är fastnålade, de ligger alltid först! :oops:
Allt är korrekt!
 
F

F.d. 24550

Guest
Läser detta på PC med stor skärm, men har svårt att läsa texten då kontrasten är så dålig. Går inte att läsa mer än enstaka inlägg, sen vill inte ögonen vara med längre. Att läsa på telefonen som vi gjorde tidigare kan man bara glömma. Dämpa det vita och välj en lämpligare font, det kanske skulle göra saken bättre. Det är riktigt dåligt som det är nu, och vi läser mer och mer sällan.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Läser detta på PC med stor skärm, men har svårt att läsa texten då kontrasten är så dålig. Går inte att läsa mer än enstaka inlägg, sen vill inte ögonen vara med längre. Att läsa på telefonen som vi gjorde tidigare kan man bara glömma. Dämpa det vita och välj en lämpligare font, det kanske skulle göra saken bättre. Det är riktigt dåligt som det är nu, och vi läser mer och mer sällan.
Vidarebefordrat dina synpunkter! Tack :)
Men prova att öka storleken på skärmen, kör du Chrome trycker du Ctrl + (större) eller Ctrl - (mindre), kanske hjälper? Det finns motsvarande funktioner även med andra webbläsare.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Hej!
Har fått en massa mejl från olika medlemmar om någon medlemsavgift 2015!??? Om jag förstår det rätt ser det ut som om jag frågat om detta. Mystiskt!
Däremot skickade jag en fråga härom dagen om varför en bild som jag försöker lägga ut som en miniatyr På Spåret ändå blir i normalstorlek i mitt inlägg.
Hälsningar
Kjell
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hej!
Har fått en massa mejl från olika medlemmar om någon medlemsavgift 2015!??? Om jag förstår det rätt ser det ut som om jag frågat om detta. Mystiskt!
Däremot skickade jag en fråga härom dagen om varför en bild som jag försöker lägga ut som en miniatyr På Spåret ändå blir i normalstorlek i mitt inlägg.
Hälsningar
Kjell
Det konstiga mailet, nåt hände runt mailutskicken. Jag kan tyvärr inte redogöra för detaljerna kring det och om det är tillrättat nu. Så jag ropar på @STACT!
Beträffande miniatyrerna: Anledningen till att de blir så stora är vi tvingades öka miniatyrstorlekarna kraftigt för att kunna visa bilderna på husbilsplatserna. Bilderna i vB var registrerade/lagrade så att vi tvingades till den åtgärden. Vidare, originalbilderna fanns inte att tillgå i vB. Och den sitsen sitter vi i ända tills dess vi installerar det nya systemet/avdelningen för husbilsplatser. :)
 
F

F.d. 4220

Guest
Jag har inte heller något svar om det utskicket. Det är ett automatiskt utskick som ligger inställt djupt ner.
Det följde med vid importen från det gamla forumet.
Vi håller på att söka efter det, så vi kan stoppa det. Förhoppningsvis har vi ett år på oss, innan det körs igen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen