• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Konstigt. Det borde ju fungera lika för alla om man bockar i rutan om att vara inloggad. Gissningsvis måste det bero på ens egna handhavande eller något med hur datorn är inställd. För mej fungerar det perfekt.

Bennie
 
4

4 JO

Guest
Rent tekniskt så består husbilsklubben.se's webbplats av flera servrar som flyttar besökaren mellan dem för att balansera all den datatrafik servrarna får.
Det är här i hanteringen mellan dessa servrar problemet kan uppstå och först vill vi testa allt innan vi gör några förändringar.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
"Logga in eller..." är vit text som blir svart (ingenting syns längre) när man står på texten inför en påloggning. Jag skulle föredra t.ex. grå text så att det syns var jag står någonstans. Gillar den nya layouten och funktionerna bara mer och mer... Bra jobbat gänget!
 
4

4 JO

Guest
Om du håller musen över menyvalet längre än 0,5 sekunder så blir länken vit igen.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Tyvärr är vissa medlemmar mer drabbade av att behöva logga in ett flertal ggr, så det är inget handhavandefel.
Dock är problemet vida känt och teknikerna arbetar hårt för att lösa problemet.

Vill meddela att fungerar för mej har varit inloggad hela tiden har endast använt iPad ej provat med dator.

Leif
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det är väl här man skall skriva så ni har en chans att hitta fel och rätta till dom.
1. Kan inte minnas att jag fått något svar på att när man skrivet ett inlägg så är det ett typsnitt. Och när man svarat så blir det ett annat.
2. Det går inte att se vilken textstorlek jag just nu använder.
3. Ladda upp ny ställplats inlägg 77.
4. Koordinater ny ställplats inlägg 122.
5. Detta hände nu precis, se bild. Jag finns ju.
 

Bilagor

  • Ord-associationslek.png
    Ord-associationslek.png
    220,4 KB · Visningar: 33

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Men i mobilen Windows 10 måste jag logga in alltid.

Leif
Ni kanske har sett av andra svar att felsökning pågår för fullt. Tekniskt sett tror man att det beror på att användarnas transaktioner ("lasten") fördelas mellan olika servrar av belastningsskäl; nästa gång man går in kanske man hamnar på en annan server i kombination med att programvaran inte kommer ihåg att man redan är inloggad (vilket man kanske gjorde när man var på den första servern). Nånting i den stilen.
Så, det är bara att ha tålamod tills dess teknikerna löser problemet.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det är väl här man skall skriva så ni har en chans att hitta fel och rätta till dom.
1. Kan inte minnas att jag fått något svar på att när man skrivet ett inlägg så är det ett typsnitt. Och när man svarat så blir det ett annat.
2. Det går inte att se vilken textstorlek jag just nu använder.
3. Ladda upp ny ställplats inlägg 77.
4. Koordinater ny ställplats inlägg 122.
5. Detta hände nu precis, se bild. Jag finns ju.
Punkt 1: Det är xF standard. Men jag vidarebefordrar det som ett önskemål
Punkt 2: Redan registrerat som ett önskemål
Punkt 3: Har du provat med att ange koordinaterna så här (påhittade): N56 12 65.3, E12 14 56.1? Det är möjligt att formuläret klarar ditt format nu, jag har faktiskt inte hunnit prova vilket innan jag svarar
Punkt 4: Det är ju en länk till en extern site, måste få lite mer information om jag ska kunna upprepa felet
Punkt 5: Verkar som om du skrivit punkt efter Dethleffskvalite, blir ju inte så bra i sökningen.
Jag gjorde en motsvarande sökning med ditt användarnamn:

01.png

Ge inte upp med att registrera husbilsplatsen, den vill vi alla ha! :)

Edit: @Dethleffskvalite - Beträffande ditt inlägg 122 (koordinatinmatning): Den siten (rl.se/rt90) var värdelös, som du säger måste man hålla sig inom Sverige! Vi måste lägga dit en annan site för koordinatomräkning!

Edit 2: Jag testade med dina koordinater, jag fick lägga in dem som GPS: 53 58 27.2N, 14 46 10.3E
Jag vet sedan tidigare att även formaten
  • N53 58 27.2, E14 46 10.3
  • 53.974222, 14.769528 (decimalt)
fungerar. Tydligen inga specialtecken, decimalpunkt och kommatecken mellan lat/long.
Ledtexten som står i rutan för koordinater i formuläret måste ändras! Liksom länken till en site för omräkning som sagt.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
Finns det någon knapp för att välja all text där man skriver in text i textrutan.
Jag har en blogg för våra barn och kompisar som inte är medlemmer i Hbk.
Lite problem att markera text när det finns bilder.

När det fungerar får jag över all text, bilder och smilisarna till bloggen

www.rapidon.bloggo.nu

Jojje
 
4

4 JO

Guest
Finns det någon knapp för att välja all text där man skriver in text i textrutan.
Jag har en blogg för våra barn och kompisar som inte är medlemmer i Hbk.
Lite problem att markera text när det finns bilder.

När det fungerar får jag över all text, bilder och smilisarna till bloggen

www.rapidon.bloggo.nu

Jojje

Det finns ingen knapp för att välja all text du skrivit i rutan men sitter du vid en PC trycker du ned tangenterna CTRL och A så markeras all text. Motsvarande för MAC-användare är CMD och A
 
F

F.d. 55554

Guest
Ok, det vet jag, men använder mest plattan eftersom den kräver minst ström.

Jojje
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Bra upplägg på nya sidan MEN jag tycker att texten under rubrikerna på inläggen kunde vara större och mörkare lite för gråa i min smak men i övrigt kanonbra .
 
B

Båtis

Guest
Efter att ha kollat den nya sidan säger jag NEJ TACK den gillade jag inte! Svår att hita på och ett evigt skrollande hit och dit absolut inte så lättläst som den förra var. Här blir det inte många besök.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Efter att ha kollat den nya sidan säger jag NEJ TACK den gillade jag inte! Svår att hita på och ett evigt skrollande hit och dit absolut inte så lättläst som den förra var. Här blir det inte många besök.


Bland alla medlemmar finns det en del som inte gillar det nya. Det gamla, vad jag förstår kunde man inte ha kvar av olika anledningar. Vid alla förändringar tar det tid innan man vänjer sig vid det nya. I teknikens värld kommer det hela tiden ske förändringar, tekniken går framåt, så alla människor får vänja sig vid förändringar, bäst vi vill eller inte. Ge forumet en chans lite till så tror jag du känner dej mer hemma, titta på instruktionsfilmerna för de är mycket bra. Trevligt om vi fick se dej här igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen