• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
@ThomasA : Lite statusinformation från utvecklingsgruppen;
Ett problem är tydligen att man måste gå in i fixa de s k stylemallarna, inte så bra ur UH-synpunkt. Men funderingar pågår fortfarande.
En "workaround" (väg runt problemet) man pekar på kanske kan hjälpa lite tills vidare:
  • Välj Svara vid valfritt inlägg, ta sedan bort texten som står där, inklusive QUOTE-taggarna. Rensa helt alltså. Sedan skriver du ditt inlägg. Relativt enkelt och snabbt fixat.
Vi får se hur det går med den fortsatta problemlösningen. :cool:

Tack för svar. Att radera ”QUOTE” har jag själv gjort. En omständig väg tycker jag. Håller fast vid förslaget att ha en ”ren knapp” för svar utan citat.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
En undran: Varför är det bara 25 trådar aktiva under Forum? Kan man inte ordna en funktion där man kan välja 25, 50, 75 eller 100 trådar som visas? Som det nu är så faller tråden ur om ingen svarar inom ca 12 timmar. Om tråden försvinner från flödet, tycker jag det är svårt att hitta en speciell tråd. Måste komma ihåg rubriken korrekt. Eller har jag missat något?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En undran: Varför är det bara 25 trådar aktiva under Forum? Kan man inte ordna en funktion där man kan välja 25, 50, 75 eller 100 trådar som visas? Som det nu är så faller tråden ur om ingen svarar inom ca 12 timmar. Om tråden försvinner från flödet, tycker jag det är svårt att hitta en speciell tråd. Måste komma ihåg rubriken korrekt. Eller har jag missat något?
Om du vill ha en lång/omfattande lista med senaste inlägg, gör så här:

Ta upp Forumsidan.
I undermenyn, klicka på Nya inlägg.
På sidan du får upp, klicka på Senaste inlägg:

01.png

Nu får du upp massvis :)
Det finns många finesser och bra funktioner att upptäcka, detta är en av de bästa för att kolla inlägg.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Hur lägger man in Youtubeklipp i nya forumet?
I det gamla fanns ett verktyg. Dessutom ser jag att tidigare klipp inte längre funkar.
 
F

F.d. 14324

Guest
Haj Anders, för youtubeklipp är det numera bara att kasta in hela länken man skaffar via YouTubes delafunktion där du vill ha den.

Gamla youtubeklipp, nya forumet hanterar ännu inte bb-koderna från gamla forumet, det är uppskrivet på listan men har inte prioriterats ännu.

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Om du vill ha en lång/omfattande lista med senaste inlägg, gör så här:

Ta upp Forumsidan.
I undermenyn, klicka på Nya inlägg.
På sidan du får upp, klicka på Senaste inlägg:

Nu får du upp massvis :)
Det finns många finesser och bra funktioner att upptäcka, detta är en av de bästa för att kolla inlägg.

Stort tack för tipset. Gissade att jag missat något. Man lär så länge man lever. Ha det.
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Jag hittar, men jag tycker det är sämre än tidigare. Nu måste jag anstränga mig, det behövdes inte förut. Tycker det är synd att rubrikerna försvann. Fattar inte att man satt en chatt där istället. Men jag är väl ensam om denna synpunkt kanske???

Vi tycker likadant. Det var mycket enklare förut, nu måste man scrolla och scrolla.

Denvita bakgrunden har blivit bättre men även nu gör det ont i ögonen om man sitter längre än några minuter.

Jag måste också ofta logga in på nytt.

framsidan
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hur kommer jag lättast dit
I nuläget finns ingen direkt genväg.
Alternativ 1: Scrolla ner på Forumsidan:

p1.PNG

Vid röda siffran 1 hittar du Annonser, alltså i forum Ämneskategorier för husbilen.
Det underlättar (mindre att scrolla) om du stängt den expanderbara listen för forumet ovanför, se röda siffran 2. Dock har vi ett fel vi jobbar med f.n., att xF inte minns den inställningen till nästa gång :(. Men felletning pågår.
Alternativ 2 - Se nästa inlägg ...
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Måste logga in varje gång trots ikryssad ruta.
Om man vill titta på min sida fortsatt renovering så kommer alltid första sidan upp. Skulle vilja se senaste inlägget först
Gör jag något fel eller...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hur kommer jag lättast dit
Här kommer alternativ 2 och 3 ...
Alternativ 2: Klicka på Forumsidan här ...

01.png

Du får då upp denna genvägsmeny: Dra lite i scrollisten så ser du Annonser:

02.png

Alternativ 3:
Det snabbaste om man kör PC (eller kanske liggande platta, har inte testat) så att man ser högerkolumnen. En bit ner ser du följande genvägsmeny - Bara att markera och titta/klicka enligt de röda ringarna:

Skärmbild (46)_LI.jpg

Verkar lite jobbigt när man ser alla bilder, men prova - det är inte särskilt komplext :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Måste logga in varje gång trots ikryssad ruta.
Om man vill titta på min sida fortsatt renovering så kommer alltid första sidan upp. Skulle vilja se senaste inlägget först
Gör jag något fel eller...
Inloggningen: Är ett känt fel som teknikerna jobbar med fortfarande. Bara att ge sig till tåls :(
Beträffande din tråd för renovering, ett par varianter:

Alternativ 1 (det säkraste): Gå till din tråd och klicka på datumet vid röda ringen. Det är det senaste inlägget, och du kommer direkt dit dvs till slutet av tråden.

01.png

Detta om du har standardinställningen Äldsta inlägg visas först. Se dina inställningar: Klicka på ditt användarnamn vid avataren högst uppe till höger på skärmen och välj Inställningar, scrolla ner en bit så ser du den.
Och då kommer vi till Alternativ 2: Om du ändrar den inställningen till nyaste först så visas inläggen i din tråd och andra så att det nyaste kommer först och det äldsta sist:

Skärmbild (47).png

Men OBS: Beroende på att xF egentligen inte är konstruerat för den typen av visning kan det inträffa felaktiga visningar - se varningstexten. En grej jag själv märkte var att xF i vissa speciella lägen kunde missa ett inlägg. Det fungerar för det mesta, men fel kan alltså inträffa. Så, jag har backat tillbaka och kör nu standardinställningen (blankt eller Äldsta först). Vi får tyvärr leva med den bristen, enligt teknikerna kan vi glömma att få det fixat. :(
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Inloggningen: Är ett känt fel som teknikerna jobbar med fortfarande. Bara att ge sig till tåls :(
Beträffande din tråd för renovering, ett par varianter:

Alternativ 1 (det säkraste): Gå till din tråd och klicka på datumet vid röda ringen. Det är det senaste inlägget, och du kommer direkt dit dvs till slutet av tråden.

Visa bilaga 134464

Detta om du har standardinställningen Äldsta inlägg visas först. Se dina inställningar: Klicka på ditt användarnamn vid avataren högst uppe till höger på skärmen och välj Inställningar, scrolla ner en bit så ser du den.
Och då kommer vi till Alternativ 2: Om du ändrar den inställningen till nyaste först så visas inläggen i din tråd och andra så att det nyaste kommer först och det äldsta sist:

Visa bilaga 134465

Men OBS: Beroende på att xF egentligen inte är konstruerat för den typen av visning kan det inträffa felaktiga visningar - se varningstexten. En grej jag själv märkte var att xF i vissa speciella lägen kunde missa ett inlägg. Det fungerar för det mesta, men fel kan alltså inträffa. Så, jag har backat tillbaka och kör nu standardinställningen (blankt eller Äldsta först). Vi får tyvärr leva med den bristen, enligt teknikerna kan vi glömma att få det fixat. :(

Jag hittar inte ” mitt garage ”.?
 

Mårten&Marre

FD HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
16620
Medlemskap
2022
Jag får varje gång när jag startar upp hemsidan logga in, fastän jag varje gång fyller i rutan fortsätt att vara inloggad. Vad gör jag för fel detta gäller på min dator ej surfplattan?
Lennart
Samma sak för mig :( för var jag alltid inloggad vilket jag tyckte var bra. kommer nog få svårt att vänja mig med nya sidan, men men.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen