• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 11118

Guest
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Japp, vi vill gärna tro att vår nya sökfunktion ska vara ett par snäpp bättre än den gamla.
Vi monterade den bästa som fanns att tillgå och vår webmaster har lagt jobb på den så att sök på medlemsnummer ska fungera perfekt. :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har exakt samma problem trots jag rensat cashar som jag blev uppmanad göra när jag ställde frågan, varför?

Ett ytterligare problem jag ställts inför trots jag studerat infofilmerna är: Hur fasiken skriver jag ett inlägg i en redan befintlig tråd utan att citera? Starta ny tråd förstår jag men ett inlägg utan citat begriper jag inte, börjar säkert bli senil.
Rutan för att skriva in ett inlägg ligger tyvärr längst ner på sidan (vi har haft tekniska problem med att få den att ligga överst). Kör du PC/laptop, tryck End på tangentbordet så kommer du till slutat av sidan. Eller dra i scrollisten
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Hmm!

Jag har ju en signatur som ska komma automatiskt efter varje inlägg. Men det verkar inte dyka upp?
Kanske har försvunnit i konverteringen från vB? Inget tidigare rapporterat problem dock.
Du får nog återställa den tyvärr, klicka på ditt användarnamn i avatarbilden uppe till höger (i "bannern"/sidhuvudet) och välj Signatur.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Profilsida - Inställningar - Visningsläge - Nyaste inlägg först. Funktionen saknar stöd för vissa funktioner. Läs om problemen i FAQ
Min fråga 1: Var hittar jag FAQ? Alternativt: Vilka är problemen?
Min fråga 2: Fick jag svar på min tidigare fråga om svarsrutan (den jag skriver i just nu), kan flyttas längst upp i tråden vilket vore mer logiskt (i min mening) om man har "Nyaste inlägg först".
Eller har ni argument som talar emot min mening?:(
:bye:Julian:)
PS Jag är fortfarande mycket nöjd med "nydaningen", det blir bara bättre hela tiden, möjligheten med att "droppa" bilder i inläggen funkar kanon!DS
Fråga 1: Närmare än du tror (;)), du hittar vägen dit på Hemsidan, antingen Hjälp i undermenyn överst, eller i stora Hjälprutan överst i högerkolumnen på Hemsidan
Fråga 2: Se svar på annan fråga (tekniska problem att få den överst)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Förutom att jag vill kunna välja bort att se rutan med kommande träffar så kommer det nu upp ett fält med klubbinfo. Där fins en knapp att klicka på för att välja om jag vill se det eller ej, väljer jag att dölja så försvinner texten, till nästa gång jag besöker forumet, då är den där, lika fxn.
Förmodar att någon kaka inte är färdiggräddad?
Kör Mac OSX och Chrome.
Att det inte fungerar via cookies att spara inställningen om expanderbara menyer är ett känt tekniskt problem som vi redan jobbar med. xF har en speciell kakstruktur, kanske beror på den?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Blir bra det här!
Det finns inget alternativ för "nattsida" man kan aktivera?
Skärmen blir som en strålkastare när man öppnar sidan i mörkret. :)

Edit: Det var ett helt fotbollslag före mig på den bollen såg jag nu. ;)
Nattsida i xF, nej.
Kör du Windows (iaf Win 10) kan du ställa in nattsida under Windows' inställningar.
Kör du Android kan du slå på Blåljusfilter (Inställningar/Display) o/e dra ner ljusstyrkan på samma ställe.
Applevärlden kan jag inte, @ClasB kan nog komplettera.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Glömde en fråga!
Finns det någon bra funktion för "Utskriftsvänlig format" av hela eller delar av tråden, så som det fanns i den gamla sidan. Ctrl+c (kopiera) och Ctrl+v (klistra in) kan jag redan men det är för omständigt.
/Julian
PS Min nygjorde Signatur komm inte heller med! DS
@Amstel - Naturligtvis borde vi ha en sådan funktion :). Jag lägger upp önskemålet i "kön för vidareutveckling".
 
D

Deleted member 11118

Guest
Just nu får jag inte kontakt med min hjärna (den är offline) Jag vet jag har sett det men nu fungerar inte kontakten till minnet. Var ser jag hur många medlemmar vi är?????? :(

Vet man hur många nya medlemmar vi fått sen det nya forumet togs i bruk.:)
 
F

F.d. 14324

Guest
Hel Lasse, jag har bara mobilen tillgänglig och med den ligger forumstatistiken långt ner, men ovanför den blå sidfoten. Med PC eller platta borde du hitta den en bit ner i högerspalten.

Mvh jocke
 

chsv17

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14942
Medlemskap
2025
Japp, vi vill gärna tro att vår nya sökfunktion ska vara ett par snäpp bättre än den gamla.
Vi monterade den bästa som fanns att tillgå och vår webmaster har lagt jobb på den så att sök på medlemsnummer ska fungera perfekt. :)
. När jag söker på Medlemmar i en iphone, kan jag inte se namn på medlem eller partner, I PC visas en kolumnuppsättning i Mobil (iphone) en annan.

Detta blir lite problem när vi ska kolla om den som söker till fb gruppen är medlem, vi jobbar oftast med telefonerna. Vi kanske skall ha en egen "vy" så småningom.

PC
upload_2018-1-8_10-15-43.png
Mobil (iphone) (Nu har jag tagit bilden från PC'n men visar bara de kolumner som syns på iphone.
upload_2018-1-8_10-17-56.png
 
F

F.d. 32985

Guest
Blir bra det här!
Det finns inget alternativ för "nattsida" man kan aktivera?
Skärmen blir som en strålkastare när man öppnar sidan i mörkret. :)

Edit: Det var ett helt fotbollslag före mig på den bollen såg jag nu. ;)

@LasseG
Som den sanna fotbollsvän jag är så kommer svar gällande apple-världen
Gå via inställningar, allmänt, hjälpmedel, skärmhjälpmedel. Då kommer du fram till "minska vitpunkt" där du kan dra ner styrkan till önskar resultat
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Kanske har försvunnit i konverteringen från vB? Inget tidigare rapporterat problem dock.
Du får nog återställa den tyvärr, klicka på ditt användarnamn i avatarbilden uppe till höger (i "bannern"/sidhuvudet) och välj Signatur.
Redan gjort. Men fungerar inte för mig. Amstel rapporterar samma problem.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Rutan för att skriva in ett inlägg ligger tyvärr längst ner på sidan (vi har haft tekniska problem med att få den att ligga överst). Kör du PC/laptop, tryck End på tangentbordet så kommer du till slutat av sidan. Eller dra i scrollisten

Är det inte möjligt att lägga in en knapp till vid varje inlägg som snabbt tar oss ner till svarsrutan. En knapp med ”Svara utan citat”?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag tycker att knappen nyainlägg är för nära vänstra kanten när man surfar med mobilen..går det att flytta längre mot mitten eller allra helst på blåa raden mellan ”forum och galleri.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag har problem med ständiga utloggningar, ibland bara man byter sida (knappen med stanna kvar är markerad.)
Jag vet inte om felet ligger på sidan eller det är här men problemet började när den nya sidan startades.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen