• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det är ingen ändring; problemet är att länkarna till inläggen i vB ser helt olika jämfört med länkarna till inläggen i xF.
Men ta det bara lugnt, felundersökning/åtgärdslistning pågår.
Vill bara påpeka för er som inte ser det "inifrån": Det är j-t mycket som ska fås att fungera. Sorry, men så är det.
Så pls, "hav tålamod". Det viktigaste är att vi hittar allt :rolleyes:!
Jag svarar mej själv - @Gunnar, @Nils & Birgitta ...
Felet är identifierat, som sagt, det är bibliotekssträngen per länk som är felaktig.
Jag har fått beskedet att det ska göras en s k batchkörning inom ett par dagar, som alltså rättar alla felaktiga länkar (så att de fungerar som ni påpekar). Så ert tålamod måste räcka ett litet tag till ;)
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Frågeställning: Läst tråd men "gammal" läst tråd kommer upp som oläst. Vad gör jag för fel?

När jag har "Forum/Nya inlägg" uppe - och det är mest där jag botaniserar - får jag helt nya inlägg ovanför markeringen "Trådar nedan har inte...". Så långt är allt OK, men nedanför det strecket får jag upp massor med "olästa" trådar och som jag vet att jag har läst alla inlägg i. Eftersom jag tycker det blir mer lättöverskådligt att uppdatera sig i nya inlägg om jag har den sidan ganska "ren" har jag tidigare varit hyggligt bra på att läsa olästa inlägg i "gamla Forumet", men nu fylls de trots det hela tiden på som uppdaterade och olästa; just nu har jag 222 och det vet jag inte stämmer. Vad gör jag för fel och vad ska jag göra för att få lästa inlägg som just lästa? Det är inte något stort problem, men jag skulle, som sagt, gärna vilja ha sidan renare. Är det en inställningsfråga?

I övrigt är jag alltjämt mycket nöjd med nya Forumet. Eftersom jag inte är särskilt datorvan lär jag mig något nytt hela tiden.

// J Peter
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Den är nu justerad och nedtonad en aning.

Fant en fin funksjon. For PC. Finnes sikkert tilsvarende for padder og telefon.
Når man skal svare noen som har en mye tekst. For å Quote tekst som er relevant. Merk aktuell tekst. Man får da opp en "Svara" knapp. Trykk på den og kun den merkede teksten blir med i svaret.. Veldig nyttig. :)
Som eksempel brukte jeg deler av 4JO sin posting over.
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Ditt konto har tillfälligt låsts på grund av misslyckade inloggningsförsök. Detta meddelande får vi ofta när vi ska logga in. Igår kom inte min Micke in. Då stod det användaren saknas. Det är på första försöket vi får meddelandet.
 
F

F.d. 4220

Guest
Det är olyckligt, men vi är felet på spåret. Dock har vi inte lyckats lösa det fullt ut riktigt än.
Däremot förekommer det mycket mer sällan nu. Men när det händer är det irriterande. Det släpper efter 1-3 minuter. Sedan går det att logga in igen.

Förhoppningsvis kommer vi i samma veva att få till så att man inte behöver logga in igen i samma browser så ofta
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Det är olyckligt, men vi är felet på spåret. Dock har vi inte lyckats lösa det fullt ut riktigt än.
Däremot förekommer det mycket mer sällan nu. Men när det händer är det irriterande. Det släpper efter 1-3 minuter. Sedan går det att logga in igen.

Förhoppningsvis kommer vi i samma veva att få till så att man inte behöver logga in igen i samma browser så ofta
Micke kom inte in på hela kvällen igår.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Ditt konto har tillfälligt låsts på grund av misslyckade inloggningsförsök. Detta meddelande får vi ofta när vi ska logga in. Igår kom inte min Micke in. Då stod det användaren saknas. Det är på första försöket vi får meddelandet.

Vet inte om det kan vara till ngn hjälp, men just det felmeddelandet fick jag upp när jag hade skrivit liten bokstav i stället för stor i mitt användarnamn.

// J Peter
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
998
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Ja, det går bra att citera ;)

Om du tittar nere till höger i ett inlägg så finns där en liten knapp för att svara, använder du den citerar du hela inlägget.
Eller om du bara vill citera en del av ett inlägg: Markera texten du vill citera, då dyker det upp ett litet fönster där det står svara, tryck där så flyttas den valda texten ner till den öppna svarseditorn.
 
F

F.d. 4220

Guest
Micke kom inte in på hela kvällen igår.
Kommer han fortfarande inte in - och han testat privat läge och sådana trick, så har det inte med de problemen att göra.
Då bör han skicka ett meddelande till "Kontakta oss" längst ner på sidan och så får vi hjälpa honom.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
God kväll i tråden ! Som jag tidigare skrev var det lite bökigt att hitta, men det går bättre och bättre, vad man sedan kan konstatera tycker i alla fall jag är att den nya hemsidan verkar generera nya medlemmar i rasande takt vilket är positivt, om det sedan är hemsidans nya skepnad som är orsaken, ja då är det väl jättebra
Hälsningar från ett i dag soligt Kungsör ( 4,56 kWh dagens produktion)
Hasse & Ingegerd
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
In loggning mer facebook och googel. Är det något som kommer att fungera vart efter. Har inte själv något problem med inloggning på nya sidan med lösen ord.
Måste berömma den nya sidan. Vet att det alltid är något i börja var med och byggde upp Movex på jobb, och jobbade bland annat med att bygga upp konfigurator för kugg/snäck växlar
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
In loggning mer facebook och googel. Är det något som kommer att fungera vart efter. Har inte själv något problem med inloggning på nya sidan med lösen ord.
Måste berömma den nya sidan. Vet att det alltid är något i börja var med och byggde upp Movex på jobb, och jobbade bland annat med att bygga upp konfigurator för kugg/snäck växlar
Det är på gång men vissa andra frågor har högre prioritet just nu.
 

eriksjos

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
19821
Medlemskap
2022
Ser finfint ut. Jag tycker det är mer lättläst nu med vit bakgrund och svart text. Det är så jag vant mig att läsa i tidningar och böcker och de flesta andra sajter. Suveränt. Kämpa på :)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
En viktig synpunkt som kanske bara jag tycker. För PC saknar jag höger raden med alla ämnen. Det gör att jag använder forumet mindre än tidigare då jag som en vana klickade igenom vissa ämnen snabbt. Jag vet att jag kan hitta dom när jag skrollar ner, men orkar inte då blev det för rörigt.

Kanske en vanefråga?, men just nu är PC versionen sämre än tidigare, men med mer finesser. För Android är det bättre.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@SirMcLain - Du har två alternativ på Forumsidan:

Alternativ 1: Klicka på denna knapp (högst upp på sidan):

01.png

Då får du upp denna valbild med genvägar:

Skärmbild (42).png

Alternativ 2: Ute i högerkolumnen har du drop-down menyer här:

Skärmbild (43).png

Hoppas du hittar rätt med dessa bilder som hjälp ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen